Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettboktips-musik-filmer-tv
Läst 1581 ggr
Ljuset
0

Bra bok

Just nu läser jag Sluta kämpa - börja leva av Sanna Ehdin. Ojoj, vad jag känner igen mig i den boken. Begränsar mig själv och låter andra begränsa mig, lever inte som jag vill, äter inte som jag vill, visar inte mitt rätta jag inför andra, säger negativa saker om mig själv. Nej, nu får det vara slut på detta. Nu ska jag visa vem jag innerst inne är, våga prata om min tro, våga visa mitt sanna jag, stå upp för mig själv i alla lägen, säga positiva saker om mig själv.  Jag lever ju bara nu och varför ska jag plåga mig själv som jag gör.  Denna bok fanns i mina händer för 1 år sedan men då var jag inte redo att läsa den men nu tar jag till mig av alla rader. Jag är alldeles slut i hela kroppen och själen när jag läser denna bok. Gör en stor utrensning på en gång.

Är det någon här som har läst den, vad tyckte ni och ser ni en förändring hos er??

Volito
0

Ja, jag läste den i somras. Den plockade fram alla fel (mest i min relation) som jag visste men ville inte erkänna eller fokusara på (eller göra nåt åt). Nu min sambo är särbo och det känns att snart bli slut. Jag har öppnat en massa andra saker i levet och är på väg i nästa nivå eller en helt annat liv….

Maddo
0

Har inte läst boken ,men det du skrev om att säga negativa saker om sig själv kände jag igen,sa till mej själv för några dar sen ATT JAG får sluta klampa ner på mej själv.Jag är mycke ensam så jag pratar ju med mej själv,HaaaHaaa!!!Kanske är bra jag hittar ju svaren i alla fall.Men ska läsa boken,låter intressant. Ha en fin dag.

Lev livet, det går inte i repris.

[lanns]
0

Hej Ljuset!
Visst är det en super bra bok?
Jag läste den minst 2 gånger en sommar för ett par år sedan.
Skrev ner en hel del av det jag tyckte jag behövde bäst just då!
Blev väl nästan hela boken Obestämd tror jag.

Den boken har betytt massor för mig. Boken hittade mig exakt när jag behövde den som bäst. Den stod där i hyllan på biblioteket och väntade på mig kändes det som.
Det jag läste och tog till mig då har gjort att jag sakta men säkert börja ändra på saker och ting i mitt liv. Mycket av det jag läste då finns med mig varje dag. Läser de små korta affirmationerna (eller vad jag ska kalla dem) som finns i boken lite då och då för att påminna mig själv om att jag är bra och att jag kan!
T.ex:

**Själskraft
Själakraft
Stjäla kraft
Låt inte någon stjäla din kraft!

* ~ * ~ * ~ ***

Du blir sann mot dig själv genom att lyssna på dig själv och följa din inre röst

Allt som oftast är jag inne på Sanna Ehdins hemsida och läser.
Kanske har du hittat dit också annars kan du komma dit genom denna länk. http://www.ehdin.com/?lang=swe

Ljuset
0

#2 känner så väl igen mig i att prata högt med mig själv och säga dumma saker till mig själv om olika saker.

#3 jag sitter också och skriver ner det viktigaste för att sedan kunna återkomma och läsa det igen.  Ska genast titta in på hennes sida. Tack för länken.