Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettcitat
Läst 1356 ggr
GitteL
0

Toltekisktdur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
0

När jag pratar om att du blir vad du tänker så menar jag precis detta.

När jag pratar om att tankar är inget problem i sig, men när vi börjar TRO på dem blir det ett problem. Då menar jag detta.

Vi är redan fullkomliga och det är enbart EN tanke som kan förgöra hela vårt unika jag med dessa olika berättelser.

Öppna hjärtat för det gör att du får ljus på ditt mörker.

Våga göra er sårbara och erkänn rädslan, det är vackert för det släpper taget om oss då. Kyss

Indiania
0

#1 Åh, Gitte frågan är vad jag blev mest rörd över " Visdomsorden " eller dina egna ord i ditt inlägg…………

En sak är säkert jag insuper alltsammans i mitt hjärta!

Kram till dig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

bjprofit
0

#1 Mmmm, det låter och är sant och vackert. Det verkar så enkelt också men ibland så svårt.

Det är helt säkert väl värt mödan att våga!

Kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[lanns]
0

Kloka ord från Toltekerna och dej Gitte.

Människans problem är väl att h*n tänker.
Och tankar kan ställa till en hel del
om man tror på de mindre bra tankarna.

Att bara vara den man är som man är just nu utan att snegla på vad andra kan tänkas tycka, vad skönt att kunna leva så.
Jag försöker men rätt som det är märker jag att jag försöker vara till lags och anpassa mig till andras önskemål.

GitteL
0

#2 kanske berörde det ditt sanna jag att du kände att du är unik precis som du är.

Att vi inte ÄR våra tankar utan enbart det vi ser framför oss.

Tänk om vi alla kunde öppna hjärtat mer och bara VÅGA flöda med vår kärlek inom oss till vem som helst. Hur hade det sett ut tror ni?

Byron Katie satte sig på ett plan och var så trött och hon kände att hon älskade alla så hon tar tag i mannens hand som satt bredvid henne och hon somnar. När hon vaknar håller hon fortfarande i hans hand. Hon säger denna personen älskar mig men han vet inte om det än.

Jag tycker det är fantastiskt om jag kunde släppa på mitt ego och öppna alla sår som jag upplevt så jag kan bli gränslös.

#3 #4 Vackra ord ja och det är så enkelt men vi gör det så svårt. Vårt ego är så stort. Vi skall ju vara på ett visst sätt enligt normerna men de normerna finns enbart i våra tankar. Vi skapar våra egna begränsningar.

Övning och övning att bli medveten om när kroppen spänner sig för då är vi i vårt ego. Rädslan.

bjprofit
0

#5 Precis, öva…öva…öva är vad som gäller när vi uppmärksammar styvheten i kroppen.

Som Rickard sa i en annan tråd så har vi hållt på väldigt länge att prägla och ta in en massa osanningar som nu ska bytas ut mot vårt sanna jag och det kan ta sin tid.

Det jag är så oerhört tacksam för är allt jag lärt mig och kunnat ta till mig i kursen. Men kanske framförallt att jag nu kan KÄNNA att jag går åt rätt håll.

Kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

ojrip
0

Fin text Gitte. Tack.

"Vi är redan fullkomliga" Ja, det är "sant". Jag är fullkomlig. Men… vem är detta Jag som är fullkomlig?

Som jag ser det… Jag som en människa, som en form kan aldrig bli hel. Jag är född som en kvinna, den ena polariteten. Den ena halvan. Som har en relation till en annan form (en annan människa, en blomma, en tanke). Det krävs två. Och det finns bara ett. Glad Formens värld är det som är berättelsen. Drömmen. Skapelsen. Kommer och går. Bra eller dåligt.

Det är väldigt väldigt underbart att vara en människa. Med sina brister. Med sina fina sidor. Med allt.

Kram, Pirjo