Jag blir så trött...
på mig själv i ibland..Har nyss kommit hem från ett typ personal möte..och som vanligt när jag går på ett sånt så peppar jag mig själv..att jag ska vara mig själv säja vad jag tycker…
Och som vanligt så sitter jag där och känner mig helt blockerad..Känns som att jag inte har en enda vettig tanke i huvudet.Alien känsla….
Jag har jobbat mkt med det här.att kunna vara mig själv med flera en tre. stycken.just antalet tre funkar bäst..för då känner jag ingen press att prata lr ngt..men att vara två lr ännu flera funkar inte så bra som jag vill att det ska göra.
Jag vill känna mig avslappnad och säker..det är iaf mitt mål..och jag har blivit bättre..för jag klarar nu av att säja lite grann utan att jag ska låta nervös:)
Men jag blir så fruktansvärt arg och besviken på mig själv..allt arbete jag har lagt ner på min självkänsla och mitt inre..och ändå så är jag som ett mähä när det kommer till sådana lägen..
Till saken hör att jag är en rätt tyst person av mig..så jag har absolut inget behov att vara den som hörs mest..men om jag bara kunde vara normal…Jag är så dålig på att vara social..vi(min ursprungs familj) umgicks väldigt sällan med andra människor,förutom släkten..pga av pappas alkoholproblem…så jag har aldrig lärt mig det..
Det konstiga i det hela är att jag jobbar inom omsorgen..och där har jag mkt kontakt med människor.där har jag tvingat mig till att funka hjälpligt iaf.
Jag känner mig bara så ledsen efteråt när jag varit på sånt där
Inte skall du vara ledsen.
Jag tycker att du inte skall vara så hård mot dig själv.
Försök med lite mindre del mål istället för att tro du skall fixa detta personal möte på en gång…
Ta till exempel och försök strunta i andra.
Tänk på dig själv, tänk att du är du och du duger, precis som du är.
Skit i dom andra,du är viktigg
Jag har/kämpar idag med mindre mål och med en bättre känsla av att jag duger så funkar det.
Jag är expert på att läsa av andra så mitt i ett möte så kan du glömma att jag hänger med vad som sägs.
Jag har fullt upp med att läsa av andra samt förutspå händelser.
Mycket hänger på att man är van vid att gå i försvarställning och kämpa för att ingen skall komma och göra en illa.
Dumt, så himla dumt…
Nä tänk om min vän, det blir mycket bättre då
Men jag kämpar på och det skall du också göra.
Hurra för dig

Tack snälla du för det där värmande orden..Och jag vet att jag är hård mot mig själv..jag har tagit vid där min pappa slutade tyvärr..tycker alltid att jag ska prestera bäst..
Och jag tänker ofta att jag duger och är som jag är..men hela mitt inre låser sig när jag känner att det förväntas saker av mig..jag hatar att bli bedömd…jag är oxå duktig på att läsa av andra..men många ggr så ser jag det mitt programmerade kärlekslösa jag vill se..och inte verkligheten.
Och du har helt rätt det där att man går i försvarsställning för att inte bli sårad…jag skyddar mitt inre väldigt mkt och detta gör mig ospontan och inåtbunden..
Anledningen till att jag blir så fruktansvärt ledsen på mig själv …är att jag varje gång känner jag mig stark och säker när jag åker dit..men allt bara raseras på ett ögonblick..och det gör så vansinnigt ont i mig
Tack ännu en gång.
Kram!
Försök och släpp de där dumma beteendet.
kanske du tänker för mycket på det.
Du fokuserar alldeles för mycket på detta.
Tänk att du är bra som du är.
Skit i dina föräldrar.
Du har gåvan och viljan samt kraften att påverka ditt liv.
Jag vet vad jag pratar om och det tar tid men det funkar.
Mina ord var så lite men hoppas du kanske kan tänka lite ljusare.
Stor kram till dig
Psst: gå in under glädje och läs vad jag skrev…
Vi gör val varje dag, omedvetna och medvetna. När vi är i vårt medvetna jag är vi i harmoni med vårt högre jag och en negativ tanke kan dra ner oss i spiralen igen. Här handlar det enbart om att bli medveten igen och att acceptera det som hänt. Det är ju en process i livet.
Anklaga inte dig själv utan se det för vad det är och identifiera dig inte med denna tanke för den är inte du utan enbart en tanke som du trodde på just i stunden.
Tankarna kommer och de går precis som regn, sol och annat.
Bra råd du fick av vitlilja. Glöm inte att vi redan är fullkomna.

Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Tack snälla ni..och jag vet rent intellektuellt att ni har helt rätt..men det är känslorna som spökar än.. men de brukar inte vara så länge nu som det var förut..imorgon får jag ta i med nya krafter igen…
Och det är som du säjer vitlilja att jag fokuserar för mkt på det..för jag vill sååå gärna känna mig hel och tillfreds med mig själv ialla lägen..
Jag tycker att jag har kämpat så fruktansvärt hårt på att det ska bli bättre..så på ett ögonblick så är jag där igen..
men det är nog som min man säjer..att mitt inre är som en berg och dal bana…förut var det djupa,djupa dalar som var svåra att ta sig upp ur..nu är det små dalar som vänder uppåt nästan direkt..jag får se det här som en liten dal..och på väg uppåt..
En dal ger mig alltid extra energi till att sträva närmare målet..så det blir nog bättre i morgon…
Tack ännu en gång för att ni delar med er av eran kunskap och tid.
Ska tgå in och titta under glädje nu…:)
Kramar!