Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: relationer
Läst 3113 ggr
Dinengel
0

Hur ska man överleva detta?

Hjälp mig någon…Gråter.Nu ska vi skiljas och sälja allt.Gråter

Efter 5 långa plågande år har jag vågat säga stopp och skrivit på skilsmösopapper.

Är så less på energitjuven han blev aldrig vuxen stack till sin morsa.Får kvävningsångest av hans närvaro och röst Vad säger man till en tvååring när han frågar var är pappa? Får man gråta framför barn. Vad tror barnet varför mamma gråter? Tusen frågor och jag har inga svar nu står det stilla i hjärnan. Hoppas någon har svar. Tack för att du läste

Mads
0

Jag gråter helst inte inför Noah, det är ingenting jag anser att han ska behöva se. Men visst får man göra det ibland, man är ju människa och barnen måste ju se att man kan vara både ledsen och arg.

Barnen tror jag inte behöver må dåligt i en separation om man ser till att ge så mycket kärlek man man och trygghet. Min son träffar inte sin pappa så ofta men mår hur bra som helst och har roligt med sin pappa när han väl gör det. När man är nyseparerad är det ju som tuffast för alla inblandade.

Kämpa på och hoppas du snart kommer på fötter igen. Snart kommer du att ha mer energi när ingen nära dig tar den hela tiden.

Stor kram/ Madde

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Tro mig, jag vet hur det känns!

Jag personligen tycker inte att man ska dölja tårar inför barn. Dom vet iaf hur vi känner oss, vare sig vi håller inne tårarna, eller ej. Däremot så ska man nog försöka att inte gå omkring o gråta hela dagarna. Men om allt brister o man måste gråta… **GRÅT!!!

**Barn är allt annat än dumma…

Bra att du tagit mod till dig o gjort ditt val i livet…
Det är inte alla som vågar det!

Kram på dig!
VAR STARK för barnen!!

Dinengel
0

tack för era svar…

Det här är nytt att skiljas och ha ett barn som jag har fått mot alla ods.Jag älskar honom över allt annat och vill inte att han ska vara ledsen men ärligt sagt det käns bra att säga sanning för honom än att ljuga.Det är trist och jobbigt idag och det är lårdag kan inte göra mycket.

Det är inte alla som vågar det! Tänk om alla vågade stå på sig och hävda sina rättigheter.

jag var berädd att ofra mitt liv för min son bara att han ska ha mamma och pappa men nu är jag trött på allt och vill gå min väg.Jag mår inte bra av den persons närhet .

Mår jag dåligt då mår min son dåligt också.

Kram Dinenegl

Mads
0

Du har så rätt Dinengel.

Barnen blir väldigt påverkade när de bor tillsammans med olyckliga föräldrar. När jag och sonens pappa separerade så fick jag helt plötsligt en son som inte var ledsen hälften så mycket, som åt bättre och som sov bättre. Det visade mig starkt hur dåligt han mått fast han är så liten när vi bodde ihop.

Detta fixar du bra gumman ! Kramar

Amor Vincit Omnia

GitteL
0

Bra svar från alla föregående talare.

#0 Modigt gjort att följa sitt hjärta och göra det du behöver, vill och känner.

Hur skall vi vara en god förebild till våra barn om vi är i ett förhållande där vi ej är nöjda? Ni träffades inte för ingenting, eller hur?

Det är SÅ många som går runt i detta men vågar ej bryta för tryggheten rasar ekonomiskt och praktiskt.

DU vågade, SE det fina med allt. Vänd på tanken och acceptera ALLA dina känslor.

Gråt om du skall gråta det är ju en del av dig att acceptera det som händer just nu.

Om vi vill att det skall vara på ett annat sätt än det är skapar vi ett lidande för oss själva som andra känner av.

Lycka till Kyss

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Sol-Angelica
0

Hej befinner mig precis där du är just nu,,har själv avslutat en 5 årig relation,där jag inte alls mådde bra av min fd sambo,vi var så otroligt olika,men eftersom vi hade en dotter på 4 år så ville jag att det skulle funka!!,jag försökte med näbbar och klor att få ordning på allt det som var dåligt,men till slut fast man själv i förväg inte tror det,passerar man en osynlig gräns,där det säger stopp!,man har bankat huvudet i samma väg för sista gången! 

Men det känns så jobbigt nu när man sovit själv utan henne,(efter som hon så klart måste få vara hos sin far oxå) två nätter jag har gråtit väldigt mycket nu dessa nätter men jag vet iallafall att det inte finns någon annan väg att gå,jag hade inget annat val!,och jag vet att hon kommer i längden att oxå må bättre av detta mitt beslut,,

Så kämpa på !! det ska jag göra,,(;

Kram S

Dinengel
0

tack för era svar…livet är tilltufsat….Skrikandesmen vi måste kömpa vidare.

#6 Jag kan skriva samma som du …man vill så mycket men nej hjärna orkar inte att ta hand om energitjuven..du får gärna skicka Pm så får vi gråta tillsammans …

Det är jobbigt och frustrerande att vissa blir aldrig vuxna och tar ej sitt ansvar.

#5 fint skrivet det ska jag tänka på.

jag känner mig fri käns som jag har fått vingar nu är det ingen som ska stoppa mig eller plåga nu kan jag göra som jag vill ingen broms.

Kram Dinengel

Doris
0

Starkt gjort av dig att ta steget vidare ta det lugnt och är bara för stunden så kommer lösningarna till dig så småningom.

Allting är möjligt

Dinengel
0

Tusen tack …idag har jag gjort mycket .Har träffat advokat och det ser ljust ut. Bara tanke på frihet gör mig kraft.

GråterÅngesten pendlar upp och ner.Det är jobbigt och stresigt.

Det blir tvist med ex. men jag orkar inet er med honom.

Tack för all hjälp tur att ni finns så jag orkar med det här orättvisa.

Kram till alla Dinengel