Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettandligt
Läst 1782 ggr
Ljuset
0

Rensat ut

I flera dagar jag jag rensat här hemma. Bland gammla räkningar och papper som bara ligger det blev en hel sopsäck. Det har legat i minst 5 år har inte orkat tagit itu med det förr. Sedan har jag slängt en hel sopsäck med plastkassar. Gått igenom gardiner som jag aldrig använder. Har rensat i datorn och skrivit ut mycket som jag har satt i en pärm. Det känns så skönt nu när jag har gjort detta. Under dessa dagar har kroppen känns konstig som ett stort motstånd för att kasta och gå igenom. Varit mycket trött. Gick med stora steg till containern och slänge sopsäckarna.

Nu känns det så lätt och rent i min lägenhet. Tänk vad onödigt sparande på olika saker kan tynga ner kropp och lägenhet. Jag är som en hamster sparar och stoppar undan mycket nu ska det bli ett slut på det.

omelett
0

Det är underbart frigörande att rensa. Det ligger mycket energi fastlåst i gamla saker.

Tummelisa1
0

Har också rensat ut o sorterat under julledigheten. Minst sex plastsäckar till återbruket o en massa tomkartonger. Känns mycket bra o mer rensande blir det. Kommer även att sälja av en del grejer för att inte tala om en massa böcker. Blir väl på Tradera.

Känns som man får mer mentalt utrymme också. Ska jobba på att göra mig av med så mycket prylar som möjligt men det kommer att ta tid, är nämligen förtjust i lite udda o gamla prylar. Får bli lite i taget men känslan är så bra att just nu tänker jag på om jag verkligen ska ha kvar den här saken/prylen eller inte.

Ja det några av sakerna jag ska gå vidare med.

Ljuset
0

#1 visst är det så.

#2 Så härligt för dig. Lycka till till nästa utrensning.

Jag har länge känt att det har stått still i mitt liv och jag önskar av denna utrensning i min lägenhet och även allt skräp som jag har haft mentalt i mig har också försvunnit från mig. Att detta är en ny början på något nytt i mitt liv.

[Vintersaga]
0

#3 - Det är precis som du säger, att rensa ut är en slags ny början. Jag kan göra jämförelsen med brasan som brinner här i torpet - om vi inte regelbundet byter ut den syrefattiga luften så kommer till slut ingen eld att brinna, det behövs ny energi i form av nya intryck/nytt syre :-)

Kramis Rickard

omelett
0

Nu fick jag ett ryck här. Rensade igenom papper, tog bort julsakerna och städade. Det ger en härlig energi.

Doris
0

Ja det är alltid befriande att slänga  saker eller sälja ut det man inte behöver  började att rensa i höstas och hade loppis på gården har mycket kvar som ska bort. Just nu ska jag ta itu med gamla julkort jag har samlat förstår inte att man håller på och samlar på allt men sedan i höstas har det blivit ändring och det åker iväg saker lite då och då och det blir bättre energi i huset.

Allting är möjligt

Mads
0

Jag ska snart flytta..igen…och då ska jag rensa ut det sista från det förflutna för nu väntar en ny start för mig och min lillfis (sonen).

Alltid gott när man får mer plats dessutom.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia