Att se utan att se!
Mycket inom PU handlar om att bli medveten. Det handlar om att se saker ur ett nytt perspektiv ibland - och det är detta jag tänkte tala om och illustrera här! 
Ibland är vi blinda - trots att vi ser med våra egna ögon ser vi ändå inte… Men vissa människor ser hur lätt som helst det som vi inte ser - därför att de kan se ur flera perspektiv, ja jag skulle säga att de ser i flera dimensioner!
Hur är det möjligt - att vissa ser och andra inte gör det? Så är det… och med dessa ord tänkte jag bara säga… att det finns mer som ögat kan se… om man bara vet att det finns där… eller ser på något ur ett annat perspektiv… Titta själv får du se… 
Bilden som öppnar sig på den nya sidan är en vanlig sommaräng… eller är det bara det…? Öppna bilden i Full Storlek!
Kram, Bus-Ricke
Bilden är skapad av Niklas Een!

Hahaha, såna där bilder är roliga att titta på.
Idag har jag svårt att se då jag bara har ett öga men finessen är att "se genom" bilden och då uppenbarar sig ofta nåt helt annat än själva "huvudbilden"
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Häftigt! "NATUR"
Oj, det tog ett tag för mig att verkligen se, men vad coolt det är när man väl gör det. 3-D-effekten är verkligen häftig!
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
#1 - Oj, det tänkte jag inte på… det är väl omöjligt att se på djupet med bara ett öga… åtminstone var det det för mig när jag försökte se på bilden med ena ögat slutet… Jag ska fundera på om det finns något sätt att ändå kunna göra det… 
#2 - Ha ha, det är så gott som rätt… men det är faktiskt tre föremål (som jag har sett) på bilden… 
#3 - Ja effekten är mycket häftig, särskilt det som omger två av föremålen… och som skapar en ny nivå eller vad man ska säga…
Samtidigt som man fascineras av att se saker i en bild som är osynliga för en om man inte vet (eller av en slump ser ändå), är det också en tankeställare jag får av att jag tror jag ser hela bilden när jag faktiskt inte ser allt! Det får mig att tänka på hur viktigt det är att inse att jag har en begränsad syn på saker och ting - att det faktiskt kan finnas mycket mer att se i en bild (eller en händelse, eller i en människas karaktär och beteende) än vad jag gör…
Kram Ricke

#4 Åtminstone svårt. Om jag vet vad jag ska se kan det lyckas men annars är det svårt.
Jag hade lätt för det tidigare med två ögon och det är som du säger ganska intressant att en bild kan berätta mycket mer än det man först ser.
jag är nog blind isåfall :) jag ser inget särskilt, blir bara lite snurrig av bilden….
Jag ser inget speciellt i den bilden.. Bara blommor.. Kanske det vita längst ner, ser ut som små hundhuvuden..
#6 - Nix, blind är du inte - men du vet nog inte hur man ska se på den här typen av bilder… Det finns en speciell teknik för att se det som döljer sig i det uppenbara på bilden…
Jag vet människor som har lite svårare att se sånt här - så du är definitivt inte ensam om det!
Det du säger, att du blir snurrig av att titta på bilden, är ett fenomen som jag själv känner av när jag har tittat på många bilder efter varandra… Så jag brukar försöka titta bara ender en kortare stund för att slippa känna så (5 minuter typ).
#4 Jaa, jag såg att det var tre olika "föremål". Det ser häftigt ut när cirkeln och rektangeln liksom kommer från ett skikt under!
Det är enklare att se om man gör bilden större.
Jag brukar sitta med ögonen ca. 1 - 2 dm från skärmen och stirra, liksom rakt igenom den och det tar bara några sekunder tills en "ny" bild visar sig.

Suck!
Kram från blindstyret "jagkan"- inte 

Hahaha, klart "dukan"
Bara en träningssak.
Kram
#9 - Ja det är rätt - tre föremål och de två i hörnen svävar över ett undre "lager" och över "kanten" på huvudlagret (dvs. ängen)! Verkligen en häftig effekt :-)
Det finns ett sätt till att se detta på - jag brukar göra som så att jag tenderar att bli lite vindögd. Då tappar jag fokuset på bilden och har lättare att se det som svävar på bilden :-)
#10 - Testa detta ovan!