Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettandligt
Läst 2648 ggr
bellablock
0

Abraham påminner oss

På youtube finns det himla bra klipp om andlighet.

Kan varmt rekomendera att söka på "Abraham reminds us" och klicka på bilden med strutsen. Det låter lite roligt, men vet inte hur jag kan länka det bildspelet hit…

Och så finns det många bra klipp från Esther & Jerry Hicks som skrivit boken Be så ska du få.

Men som sagt:Abraham reminds us är helt fantastiskt bra och man mår så bra inne i sig när man ser det.

bjprofit
0

Håller med om att det är ett fantastiskt klipp, bra att bli påmind!Skrattande

Här är länken till klippetGlad

http://www.youtube.com/watch?v=ugV0eQMnM_Y

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

omelett
0

http://www.youtube.com/watch?v=sqzk4riWo6U&NR=1

Tack för hjälpenGlad

Nu visade du mig vägen till min stora fråga som jag ställer om och om igen. Varför blir jag så hårt prövad?

Gitte! kolla in detta! FörvånadSkrattande(jag hade samtal med Gitte idag och ställde frågan igen)

bjprofit
0

Finns många fina klipp från AbrahamSkrattande

Här är en till

http://www.youtube.com/watch?v=MLXyTGhQAxA&NR=1

omelett
0

#3 Haha jag såg det också. Som du vet så har jag tänt till ordentligt och befinner mig i krigSkrattande Glad är jag för det också.

GitteL
0

#2 YES, det är rätt fantastiskt att vissa ord kan gå rakt in när insikten faller på plats. När eleven är redo uppenbarar sig läraren.

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

omelett
0

#5 Jaa Nu har jag frågat samma fråga till flera personer. Mig själv har jag frågat minst 100 gånger. Så kom svaret här bara. Universum har svaratGlad

Så fick jag ytterligare ett svar nu ikväll. Samma svar i en annan form. Eckhart Tolle: The world is not here to make you happy, it´s here to make you conscius"

bellablock
0

Mitt favoritcitat: Det är inte i hur någon agerar, utan i hur du reagerar som din frälsning finns- Amraham

Och för mig är det så det är. För mig finns ingen prövning. Det finns ingenting som vi måste lära oss, ingen skola att gå i. Det finns ingen som säger att det du gör är rätt eller fel. Lycka är vårat naturliga tillstånd, men för att vara medveten om lyckan måste man kunna uppleva dess motsats som är rädsla. Alla människor reagerar utifrån kärlek eller rädsla.

När jag har haft riktigt svåra perioder och mött på hinder och jag har sagt: Varför? Hur kunde det bli så här?" Men nu i efterhand så har jag kommit på att när jag varit i sådana oönskade situationer så har jag inte lyssnat till min känsla. Jag har fattat beslut med min hjärna och det gick inget vidare. Försökte tänka logiskt och i banor, men då gick jag emot mig själv.

Jag har gjort några helomvändningar i mitt liv. Från att ha varit olycklig och sett mig som utsatt, så har jag helat en mycket trasig och destruktiv relation med kärlek. Lyssnar man till sitt hjärta så leder det till kärlek. Ibland kan jag bli förvånad över mina känslor; vågar jag verkligen lita på det här? Men erfarenheten visar att följa sina känslor är alltid, utan undantag det mest framgångrika.

MEN man bör vara aktsam och inte skynda. För en känsla KAN vara en förklädd tanke. Så låt det vila ett par timmar, dagar och be om hjälp eller till och med kräv det, så dyker det upp när man som minst anar.

[BigMama]
0

Tänk om… Sådana här klipp skulle visas i stället för reklam på tv'n? I stället för att gå som styrda robotar till landets alla butiker skulle vi bli upplysta och ha himlen på jorden. Obestämd

Bellablock: För en känsla KAN vara en förklädd tanke. Låter jag det vila i ett par timmar vet jag inte vilket som är vad! Oftast tar tanken och förnuftet överhanden om jag väntar…

(Esther och Jerry Hicks går också att lyssna på www.hayhouseradio.com)

Tack för inspirerande tråd.

bjprofit
0

#8 Du är klok du. Då skulle till och med jag skaffa tvSkrattande

[BigMama]
0

#9 Har du ingen tv?!? Gratulerar! Glad

ojrip
0

Hej

Jag har läst paret Hicks bok Attraktionslagen. Abraham är ju en grupp "spöken" Glad alltså varelser från en alternativ värld. Som talar genom fru Hicks. Personligen skiter jag i varifrån orden kommer, boken är verkligen bra. Beskriver lagen om attraction enkelt. Det finns också tips "hur göra i praktiken".

En annan sak som tas upp är vår sanna natur. Dom säger det med andra ord men budskapet är detta (i mina ögon underbar text):

"How can a wave on the ocean ever be worth holding on to? How can you miss a particular wave? How can you claim one wave is better, more beautiful, more advanced than another wave? How can you stick to the belief that it's tragic when a wave dies as it reaches the shore? How can the wave ever believe it's separated from the ocean? How can you ever say it's cruel when a wave breaks toward a rock - as if the wave would suffer the least? How can you claim the wave is the reality just because it appears as a form and is visible on the surface? The depths of the ocean is so much more… A wave is just a movement, a temporary form, a twinkle in the sea, a happening, such a beautiful happening to enjoy, but nothing to hold on to! Without the ocean, the wave would not exist. Without the wave, the ocean would not feel the ripples on its surface that tickles so wonderfully. Without the friction of movement the ocean would be so still and not experience itself. Not know itself. The ocean loves its waves, it is its waves. The waves is the ocean.

But as long as the single wave believes it is anything special in comparison to other waves, thinks there's such a thing as superiority and inferiority, that life is about making, doing or becoming something special during a specific time, that it is limited to exist only in its own form - then that wave is unaware of its true nature. When the wave realizes the ocean it becomes insignificant yet it is the most beautiful creation! When the wave rests in awareness and lets itself be carried around by the ocean it is in safe arms. Infinitely safe. Without any sense of separation, without any fear to lose its form against the shore, without any need to compare itself with other waves… Without any wish to be anything but what it is right now. Home. The wave is home."

ojrip
0

#8 Bellablock: För en känsla KAN vara en förklädd tanke. Låter jag det vila i ett par timmar vet jag inte vilket som är vad! Oftast tar tanken och förnuftet överhanden om jag väntar…

Jag vet inte vad Bellablock menar med ordet känsla… men som jag ser det är det tanken som skapar känslan. Alltid. Utan undantag. Gäller såväl dom "goda" som dom "dåliga" känslorna.

Sen finns det mer. Det som dom andliga talar om. Det som kallas gudomligt. Jag skulle inte beskriva den kärleken, den glädjen, den friden som känslor. Mer som tillstånd.

[Vintersaga]
0

#9 - Har inte heller du någon TV? Förvånad

Då är vi i gott sällskap! Skrattande

bjprofit
0

#10 #13 Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag faktiskt HAR en tv men jag har ej sett ett enda program sen jag flyttat till Uppsala (2år)

Saknar det inte en sekund trots att jag visst ska förfoga över minst 20 kanaler?

Läser böcker nu istället när jag inte sitter här då?

[Vintersaga]
0

#14 - Ha ha, bara för att man har en tv så behöver man ju inte titta på den :-)

Läser hellre böcker eller sitter här… eller varför inte gör något nyttigt som att städa, diska, hämta vatten, reparera, skratta osv… Skrattande

bjprofit
0

#15 Så sant men nog tittar jag PÅ den ibland fast jag slår aldrig på den hahaha

Böcker har inte varit ett uns av intresse för mig tidigare men nu slukar jag dom en efter en och några läser jag om direkt som t ex den jag nu läser av Eckhart TolleFörvånad

Allt har sin tid heter det ju och nu börjar jag nog vakna upp lite och därför allt läsande.

[Vintersaga]
0

#16 - Ha ha ha, ja jag har alltid undrat varför det står i bruksanvisningen att man ska slå på tv:n! Det måste hänga ihop med att när den gamla sortens tv-apparater krånglade så slog man på dem, så stabiliserades bilden och ljudet kom tillbaka… Flört

Japp, allt har sin tid - gäller även för aktuellt och rapport som fortfarande visas klockan 19.30 och 21.00 Skrattande

bjprofit
0

Jaså dom kör samma tider fortfarandeFörvånadCool

Som utbildad tv-reparatör kan jag nu avslöja till den stora massan att Vintersaga avslöjat konsten som jag fick gå tre år i skola att lära.

Ta in apparaten på verkstan sen gav man tv:n en fet smäll och 500 spänn tack…Nästa! Hahahahaa