Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personligt-om-oss-själva
Läst 1085 ggr
myff
0

självkänska, helt borta!!!

Det här är saker som man inte pratar om, men jag är less nu så ni får läsa eller strunta i det. Välj själv..

Men jag har problem, ibland kan jag inte umgås med folk, jag stannar hemma från skolan och det tar som f*n på min självkänsla. Jag stannar hemma från skolan vissa dagar, andra dagar vill jag inte ens upp ur sängen. Jag lider av en infektion och det luktar hur illa som helst. Jag har inte en tid förns i december och jag gråter när jag skriver det här. Dom enda som vet om det är jag och min pojkvän. Jag har haft dom här problemen sen jag var 12.

Om bara det försvann skulle jag vara en fullbordad människa som kunde leva ut till 100%.

lolloann
0

Hej kära goa du.

Som jag förstår av ditt inlägg så är det pga din infektion du 'luktar illa' som du säger. Stämmer det?

Jag vill bara säga att alla människor luktar olika. Det kan vara av parfym, svett, mögelhus (det blir en unken lukt som sätter sig i kläder och hår), kroppens naturliga doft som är olika på oss allihop. Ja hur många dofter som helst finns det. Vissa människor kan göra något åt det. T ex de som luktar svett. Men en del vet inte om det, andra bryr sig inte. 

Jag har ingen erfarenhet av att lukta av en infektion så jag vet inte hur du har det. Men förmodligen spelar det ingen roll hur du tvättar och skrubbar.

Jag tycker du ska berätta. Människor är mer förstående än man tror om dom vet anledningen. Jag menar inte att du ska prata vitt och brett om det, det skulle inte jag göra heller. Men till de som står dig närmast iallafall. Vänner, släkt och lärare på skolan.

Jag hoppas det ordnar sig för dig och att du får den hjälp du behöver.

Sänder Styrkekramar till dig.

myff
0

Ja det är pga infektionen som jag luktar, men det kanske är bara jag som märker att jag luktar för att jag vet HUR det luktar.. Tack