Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: nuet
Läst 1332 ggr
Tunrida
0

Ny satsang-träff!

Hej hopp, nu tänkte jag smida medan järnet är varmt och inbjuda till en ny satsang-träff hos mig här i Höör! Glad

Det känns som en bra idé att ha ungefär en månads mellanrum från den förra, så då är det helgen den 22 eller 23 november som är aktuell.
Antingen lördagen eller söndagen alltså, beror på hur många som kan och vill de olika datumen..

Ordet satsang är sammansatt av sanskrit-orden sat som betyder sant och sangha som betyder umgänge.
Betydelsen är alltså sant umgänge; vilket kan vara att mötas i utforskandet och uppväckandet av det Sanna.

Tillsammans mediterar vi en liten stund i stillhet, sedan lyssnar vi till en inspelad satsang med t ex Eckhart Tolle eller Adyashanti och därefter delar vi med oss av eventuella upplevelser och insikter, om vi vill. Det är valfritt, man kan vara helt tyst också, inga krav alls. Glad

Så här kan vi tillsammans utforska det som är sant i oss alla och se igenom illusionerna vi bär på, som hindrar oss från att se vad som är sant och vara närvarande i nuet.

Och någonstans under träffen blir det kaffe eller te.

Någon som vill och kan komma den 22 eller 23 november? Glad

ojrip
0

Jag vill så jag kan. Jag kommer Skrattande

Tunrida
0

Vad roligt Pirjo! Skrattande

Tunrida
0

Vilket datum förresten passar dig bäst, 22 eller 23/11?

Soffe
0

Jag ska fundera på det.. Ska först kolla vad det kostar att åka tur o retur..

omelett
0

Jag ville gära komma tillbaka till dig, men jag är bjuden på 40-års kalas de 22:e. Då blir det först fest och sedan nattklubb tills dom stängerSkrattande

Tunrida
0

#4 Gör du så.
#5 Okej, jag förstår. Låter kul med fest och nattklubb - och ända tills de stänger dessutom! Skrattande

VI får se hur många som kan och vill dessa datum, jag är inte främmande för att ändra datum ifall det finns de som vill det. Inget är ju skrivet i sten, som det heter, utan bara på datorskärmen, haha! Flört

ojrip
0

#3 Hellre lördag. Men söndag går också.

Det går jätte bra att ändra datum.

Tunrida
0

#7 Okej. Glad

Tråden hålls öppen -fler intresserade? Annat datumförslag?

Tunrida
0

Apropå på att följa sitt hjärta, som kom upp i en annan tråd…

Det blir ingen satsang-träff hos mig. Varför? Vet ej, kan inte förklara det riktigt. Bara att hjärtat säger så och det följer jag. Kanske en annan gång, vem vet? Flört

Namaste, Åsa.