beställa böcker ?
Ska beställs Tolles bok: Lev livet fullt ut. Men det finns två st. olika, Lev livet fullt ut- en väg till andligt uppvaknande eller: Lev livet fullt ut i praktiken-meditationer, övningar och principer för ett frigjort liv. Vilken rekomenderar ni?
Att välja glädje : en bok om att få ett bättre liv, av Kaj Pollak. Den har rekomenderats här, men nämns då som: Att välja glädje- praktiken. Är det samma bok eller en mer praktisk variant?
Ska också beställa Kärlekens insikt, av Don Miguel Ruiz, och även Flodhästen i vardagsrummet.
Finns det någon mer som ni anser att jag bara "måste" ha?
Sen får jag äta böcker istället för mat i en månad
Den första boken du nämner är översättningen av originalet "The Power of Now". Jag skulle rekommendera den.
Om du kan och vill, så välj den helst på originalspråket dock. När en bok översätts, särskilt en som denna, så kan man gå miste om en del som inte kommer fram lika bra i det svenska språket. Vet inte heller hur pass bra översättaren är.
Den andra boken av Tolle som du nämner, tror jag är mer som en slags uppföljare med olika övningar, så det är nog bra då om man läst den första innan. Men jag vet inte säkert, för jag har bara läst "The Power of Now".
De andra böckerna vet jag inget om.
Lycka till!
Jag har inte läst Tolles i praktiken. Så jag rekommenderar den första.
Byron Katie: Behöver jag din kärlek
Rhonda Byrne: The Secret (Hemligheten)
Trevlig läsning :-)
#0 - Vi har båda böckerna. Jag läste den första boken och kom sen in på den andra boken (när jag förstod att det fanns två) och det tyckte jag var en bra ordning.
Kay Pollak har skrivit två böcker - men bara en "Att välja glädje". Att välja glädje i praktiken är mitt namn på en tråd som handlar om hur jag själv använder boken som utgångspunkt för att leva efter de filosofier han använder i boken, så det är ingen bok 
Det finns många bra böcker - men jag rekommenderar att ta en bok i taget och verkligen fördjupa dig i den under ett tag! Sen kan du gå vidare med nästa…
Lycka till :-)
Kram Rickard

#1,2 
Att välja glädje, Ok
.
Jag kommer att läsa långsamt och om igen, denna sortens böcker måste jag läsa så för att de ska fastna, medans en deckare slukar jag på ett par dagar eller en om jag har tid.
Tack!
#4 Jag gör precis tvärtom - läser deckare lååångsamt, därför att jag slukar böcker i personlig utveckling. Helt fel gör jag. Därför behöver jag läsa om böcker ibland… Fort men fel.
Blir sugen att damma av Kärlekens insikt igen t ex. Och Byron Katie borde jag beställa lite av…