Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 4109 ggr
[BigMama]
0

Misshandel

Det har varit lite tomt på drömfronten här på PU ett tag, och nu är jag lite nyfiken på min dröm i natt, så jag kör på…

Jag blir utringd att jobba extra en helg i en bar. Jag gör det fast jag inte kan blanda alla drinkar med konstens alla regler. Det går ganska bra tills en äldre man börjar att provocera mig. Jag försöker vara trevlig och biter ihop tills jag inte står ut.. Och jag misshandlar karl´n!! Förvånad Höger och vänsterkrokar flyger i luften och till slut ligger han på golvet.  Men han ger sig inte utan fortsätter att provocera, så jag slänger in honom i en skrubb efter några extraslag Förvånad

Arbetet kan fortsätta. I drömmen någonstans, vet inte när, dyker mitt ex upp,som jag inte låtsas se, han sitter och samtalar med några längst ner i lokalen.

Det är som en flygplats, eller en galleria, inglasat. Baren i ena hörnet.

Hmmm. Jag en fighter?

[BigMama]
0

Jag hoppas att denna dröm betyder att jag gör upp med en gammal manlig sida hos mig, som inte är bra för mig.

ikna
0

Du har ju tolkat själv! Och antagligen är det just det som stämmer med verkligheten! Men jag ser det på ett sätt till och den tolkningen har du här:

Du ställer upp på saker trots att du inte "kan" jobbet. Äldre man = inre visdom/manlig sida. Du misshandlar honom = du misshandlar din inre visdom/manlige sida. Han ger sig inte = han kämpar på. Du slänger in honom i en skrubb efter några extra slag = till sist gömmer du undan visdomen/den manlige sidan. Arbetet kan fortsätta = nu kan du arbeta ostörd. Ditt ex = en manlig sida. Du låtsas inte se honom = du ignorerar din manlige sida. Inglasat = något nytt du ska se.

Du misshandlar dig själv, genom att inte ta hand om vissa av dina sidor. Du gömmer undan dem i stället. På det viset förtränger du vissa delar av dig själv och du får kämpa för att hålla dem gömda!

[BigMama]
0

Mmmm.. Måste grunna lite på denna. Jag bugar och bockar så länge Ikna!

Kramen