Vad händer??
Med er när ni ser och lyssnar till denna låt??
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Glädje, frihet, igenkännande
En otroligt vacker låt! När jag lyssnat på låten innan har katedraler och präster dykt upp… fick inte riktigt ihop filmen med låten, men den var fin till med!
Kiksan
#1 Härligt, med frihet som vi alla längtar efter. sinnets befrielse.
#2 Visst är den vacker.
Året var 95 då jag fick skivan, min son var 2 år och jag bara börjar gråta. Min son tittar på mig.
Kunde ej hejda mig, det var då allt började med min inre resa.
Jag fick fram sorg då med olika bilder om personer jag tyckte synd om. Barnet i mig behövde jag ta hand om kom jag på efter många år.
Idag gråter jag fortfarande till dena låt men gör det ofta när jag berörs känslomässigt.
Att gråta är ju energier som kommer i rörelse inom oss precis som tankar o känslor.
Åh, det var längesen! Jag tycker om den lika mycket idag som då. Fast mitt liv då såg helt annorlunda ut, så det blev lite flashbacks.

Underbar musik att lyssna på,jag känner mig lätt och fri.
Att både se och lyssna var smärtsamt men fick en nyckel till ett lås som varit låst länge. Öppnade det och fick släppa ut smärtan.
Smärtsamt som sagt men härligt befriande, mer sånt tack 
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Detta är helt underbart! Lyssnar mycket till detta när jag vill bli inspirerad att uttrycka mig i ord, när jag har pennan i min hand.
Känner lite som # 2 att för min inre syn just varit medeltia kyrkor som kommit fram, men allt är gott bara det ger oss glädje, skönhet och detta fick jag.
#5 visst, mer sånt tack
#5 YES, 
#6 Bra ord, glädje, skönhet och ljus.
Om ni har några som berör så lägg in dom här.
En till: http://uk.youtube.com/watch?=zuECcqgwrvo&feature=related
Deliver me, out of my sadness.
Deliver me, from all of the madness.
Deliver me, courage to guide me.
Deliver me, strength from inside me. All of my life I've been in hiding. Wishing there was someone just like you.
Now that you're here, now that I've found you, I know that you're the one to pull me through.
Deliver me, loving and caring. Deliver me, giving and sharing. Deliver me, the cross that I'm bearing.
All of my life I was in hiding. Wishing there was someone just like you. Now that you're here, now that I've found you, I know that you're the one to pull me through.
Deliver me, Deliver me, Oh deliver me. All of my life I was in hiding. Wishing there was someone just like you. Now that you're here, now that I've found you, I know that you're the one to pull me through. Deliver me, Oh deliver me. Won't you deliver me.

Låten är perfekt att ligga i soffan och lyssna till och låta tankarna fara sin egen väg , känner glädje,frihet av att lyssna på den
jag vet inte vad det är med Denna låt..Den berör mig väldigt,Jag blir,glad orolig ledsen..
Gitte ! jag kan för stå att du började gråta o fick bilder i ditt inre..
Men den är mycket bra..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Då var man inte så kaxig längre 
Jag tyckte mycket om låten redan när den kom och den har inte tappat stinget än idag :-)
Jag känner inget av det ni andra berättar - jag bara känner, som då, att det är vackert med körsång och att det är något speciellt med denna typ av körsång!
Visst finns inslag av gamla kyrkor och munkar som sjunger - men den överhängande känslan och upplevelsen är ändå att det är en härlig körsång i modern tappning… något jag skulle vilja skriva själv 
Kram Rickard
Eh, ångest känner jag. Jag kan inte förklara det men det är något med det där stycket som får mig att känna mig illa till mods och bli melankolisk. Kanske något från ett tidigare liv, vad vet jag?
Det är vad jag känner spontant men det är en fin melodi och ibland kan det här vara helt rätt att lyssna på. Om man vill tänka till exempel eller kanske självömka sig i mitt fall. =)
#9 Ja den är så speciell och jag kan ej ta på det riktigt men om jag säger så här. När det finns saker som vi ej rensat och läkt så berörs något där inne som vill ut. Det är vad jag kände då men förstod inte. Idag känner jag en sorts empati för de som har nära som gått bort o får en tår av det.
Ljuset ger mig kraft att det finns mer i livet än detta på jorden. Tillit, frihet o glädje. Berör.
#11 Du kan skriva o göra musik, jag vet. Just do it.
#12 Ja, jag förstår och det är så mycket inom oss som berörs.
Här kommer en till som berör. Sara är så vacker i allt, en gåva till röst. Spirituellt inre och vackert yttre.
Låt nr 1: **Ameno
**Känner inget speciellt för musiken mer en att den är bra. Filmen väcker längtan. Efter vad vet jag inte riktig., Öppna landskap, häst och falkenerare ger nån slags känsla av längtan
Gary Moore med låten Still Got The Blues är en låt som berör mig varför vet jag inte, kan heller inte förklar avad för känsla den ger mig. Njut! http://www.youtube.com/watch?v=IUHXWvTIIEA
#15 det blev tom sida på din länk, men det löste sig ändå. Detta väckte känslor och minnen hos det gamla trollet ska du veta. Gick och letade upp en video som jag inte tänkt på under många år som jag skall titta på så fort jag kan.En livekonsert med Garry.
Tack lanns för detta som blev nostalgi för min själ
Sorry # 16 blev lite tokigt i utförandet
Till VeraTrollet och alla andra
Nu har jag försökt hitta en fungerande länk till Gary Moore och Still got the blues men det går inte. Jag gör väl nått fel.
Lanns

#15 #19 Herregud! Är nog lite känslosam idag 
Blandat bandat var det här. Va fan har jag gjort! tänker jag först. Mot mig själv alltså. Bättre blir det när jag tar in och känner orden "still got the blues….for you"
Nog med klipp för idag.*pust*
Naer jag saag paa videon "Ameno Era", gav det olika kaenslor - som paa en resa.
Foerst sorg och saknad. Kaerlek i en rotloes vaerld.
Frihetskaensla som i en flykt.
Styrka som vid medvetenhet.
Daer fanns aeven droemmar om en kaella med symbol av lycka.
"Deliver me" gave mig hopp.
"Still got the blues" fick mig att taenka paa en gammal kaerlek.
Tack GitteL

Jag känner en stark känsla i magen som är helt positiv. Glädje, förväntan, lycka, harmoni… Känns som 'hemma' eller väldigt välbekant.
#22 Varsågod. 
#23 Härligt det låter. Känns som "hemma".

#24 JA, det var det. Först såg och lyssnade jag på videon och sedan skrev jag min reaktion. Efter det läste jag de andras kommentarer och inser att det nog var kombinationen av båda som kändes. Jag tittade på fler videos på tuben då och den låten till en annan video gav inte alls samma känsla.
Fast en ERA CD ska inhandlas!