Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: drömmar-drömtydning
Läst 1355 ggr
Ewerhof
0

Farmor kom på besök...

Ja, jag drömde att min sedan många år avlidna farmor hälsade på mig. Fast jag är inte så säker på att det var hon. Egentligen. Men jag var medveten i drömmen om att hon gjorde en påhälsning från andra sidan, liksom. Men så förändrades scenen och jag kände mig hotad. Hon stod (rent fysiskt) för nära mig och jag ville gå iväg. Hon gick efter mig och då gjorde jag valet att vända om och konfrontera henne (man kan göra det i drömmarna för att avväpna hotet). Jag tog tag i hennes arm/ärm och ville vända henne om (hon stod plötsligt med ryggen åt mig?) och när hon stod ansikte mot ansikte med mig (på tok för nära, igen) så fick jag en smärre chock. På grund av det vaknade jag. Men innan jag slog upp ögonen hant jag se att hon var helt utan ansikte! Formen på ansiktet fanns där men läpparna saknades, likaså själva munhålet, det var bara hud. Likaså med ögonen, ögonbryn och allt fanns (ingen hårväxt dock. Jo, på huvudet.) men det ena ögat hade liksom inte vuxit igen helt och ur det svarta hålet uppfattade jag det som om hon försökte se mig(någonting över huvudtaget. 

Jag fattar just nu ingenting. Har inte tänkt på min farmor på en massa år och jag hade heller ingen speciell relation till henne. Att jag skulle identifiera mig med henne är visserligen en möjlighet men känns lite långsökt ändå. Det finns andra äldre kvinnor under mitt liv som skulle kunnat ha den rollen. Fast blod är ju ofta tjockare än vatten…

Tolkning, nån?

Gahella
0

Hallå vännen! Nu har inte jag Iknas kunskaper i drömtydning, men jag gör ett litet försökFlört

Säkert är det din farmor som kom till dig för att hjälpa dig med något "gammalt". Något du inte velat tittat på tidigare. Men är nu redo, eftersom du konfronterade henne. Tänker på att "tappa ansiktet" i den här beskrivningen. Att kanske våga släppa mer på någon form av kontroll och självbehärskning. Ansiktet speglar ju ofta vad vi känner, om vi vågar visa det. Kan det vara något som du känner igen?

Ewerhof
0

#1 Hej själv! :) Jo vet du, det ligger en del i det! Tänkte liksom inte på symboliken där (det är några år sedan jag höll på med aktiv tolkning nu). Det cirkulerar mycket omkring makt, kontroll och manipulation just nu i min omgivning. Ska fundera lite mer kring det temat…