Flow/Flyt!!
Läste en väldigt bra artikel av en kvinna som arbetar som flowdirector. Hon har verkligen lyckats med att skapa detta i sitt liv.
Jag känner samma att det verkligen går men det krävs ett innerligt jobb samt agera. Att lyssna till vår själ istället för intellektet och hur man sedan kan skilja på detta är att känna med kroppen genom att lyssna till sin intuition. Att lyssna inåt vad våra känslor säger till oss hela tiden.
- Intuitionen är hjärtats och själens röst. Den leder dig till läkande, kreativitet, glädje och lugn, säger hon.
Har ni någonsin upplevt detta flyt?
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Enstaka ögonblick av flow har jag haft. Men det skulle vara häftigt att lära sig, och tillämpa i vardagen!
En till kvinna som kan detta är Summer McStravick. Här är hennes hemsida:
http://www.flowdreaming.com/html/learnmore.htm
Så här beskriver hon sitt ´flowdreaming´: Att vara i flödet innebär att ditt liv flyter i rätt riktning dvs åt det håll som är till för ditt eget bästa och din lycka. När du kämpar mot närvaron i ditt flow, så är det precis som att simma uppströms, du stöter på hinder och frustration i ditt liv. Saker slutar att gå din väg. Genom att dagdrömma dig in i Flödet, eller "Flowdreaming," kan du vägleda dig tillbaka till det naturliga, positiva flödet i ditt liv. Är du i flödet kan du inte missa vad du mår bra av, vad du vill ha och uppnå all lycka och framgång du önskar. Det fungerar!
Vill du dessutom lyssna på henne och är bekväm med engelskan, så sänder hon kl 16.00 sin show här: http://www.hayhouseradio.com/
#1 Tack för länken, bra sida. Lät som LOA=the low of attraction och det stämmer.
Det hon påtalade var ju att om vi hade med känslorna, alltså känslan att vi redan hade uppnått det.
Att vara i flödet innebär att ditt liv flyter i rätt riktning dvs åt det håll som är till för ditt eget bästa och din lycka. När du kämpar mot närvaron i ditt flow, så är det precis som att simma uppströms, du stöter på hinder och frustration i ditt liv. Saker slutar att gå din väg.
Verkligen intressant och för 2 år sedan hade jag inte förstått det.
Älska verkligheten som den är och go with the flow.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se