Jag vågar....
Jag vågar vara den jag är….Tänkte på distanskursen med samma namn…
Jag vågar stå för vem jag är…Jag vågar vara mej själv… Jag har egna åsikter och vågar stå för dem. Har mååånga gånger fått en del skit för detta då folk inte kan ta detta. Avundsjuka???? Tjaaa…möjligt.
En del säger: Du är alltid den du är. Du skiter i vad andra tycker om dej.
Klart jag gör. Varför ska jag bry mej om vad andra tycker om mej. Det viktigaste är ju att jag tycker om mej själv…att jag för det mesta kan ha ett gott samvete….att jag gör så gott jag kan. För den sakens skull är jag ju inte högfärdig eller nåt sånt av mej. Jag är ganska ödmjuk i mitt sätt gentemot andra. DET är viktigt att komma ihåg att vara detta.
Vågar du vara dej själv? Vågar du stå för dina åsikter och värderingar??
Mia!! Du är duktig…
Jag vet inte om jag är det.Jag har mina värderingar ,jag är som jag är.har nog oftas en annan åsikt o då säger jag det.Men nu har jag börjat att undvika folk för jag orkar inte med deras ego som jag tycker många har..Svävade ut lite där..Ja ja..
Men Mia fortsät i din stil.det gör jag. Så då är vi två…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jaaaa..jag fortsätter vara mej själv…hahaah..Utan att vara ett ego…..fniss…Jag bryr mej nästan för mycket om alla andra vissa gånger….glömmer mej själv….
Helt okej.. Ja det är ju den risken man får ta..men så länge man trivs så är det okej. Eller?
Det är helt ok….*L* Förr var jag alltid rädd för vad folk skulle tycka o tro om mej..men idag vet jag bättre.
oj jag e verkligen en sån som bryr sig om va andra tycker, men de gör ändå inte att jag inte står för vad jag är och gör :)
kommunikation brukar lösa detta, prata om de och få andra att förstå varför man gör eller tycker en sak, det tror jag på! :)

Klart man bryr sig vad andra tycker för annars vore man ju en ångvält!! Ödmjukhet handlar ju också om att kunna se andra…

#0 - Ja, jag kan nog påstå att jag både vågar vara och är mig själv i de flesta situationer.
Men de som känner mig IRL vet att jag egentligen är en mjukis, bakom det lite tuffa skalet. Men jag har en mycket stark intution som går på autopilot när jag träffar människor. Och känner jag att de inte är ärliga i tal och uppsåt, så händer det lätt att jag blir lite provocerande mot dem. Speciellt i diskussioner på nätet, där man bara kan (fel)bedöma det de skriver. Man får ju inte den mycket finare och vittomspännande kommunikationen som sker vid ett mänskligt möte IRL.
Det kan aldrig ersättas av det (snabb)skrivna ordet som ju är den sämsta formen av kommunikation. Och en stor källa till missförstånd människor emellan.
Enda gången jag håller igen, kan ju vara för "husfridens skull" om jag är i ett sällskap med känsliga personer som har svårt för min ganska raka konversation och min förkärlek för sjuk, ironisk och lite fräck humor ibland……och det tål ju inte alla precis!
Men så har jag inte många verkliga vänner heller……
/ Jerry
Ja Njord!!
Om man tänker efter, så har jag Väldigt få VÄNNER.
Vist har man folk runt bena, men när det väl gäller då försviner dom, o det är bara någon stackare kvar…
Sen så tycker jag att man skall läsa inlägg med humor, man skall inte läsa om man är bå dåligt humör, då kan det lätt bli fel..
Ja det här var lite av vad jag tyckte ..

#9 - Yes Lena! Visst vore det guld om man bara läste när man är på bra humör….men det funkar inte i min värld. För jag anser att alla känslor ska bejakas och få finnas.
Men visst blir det fel ibland….och det är då man lär sig allra mest, tycker jag!
"Det är inte lätt att bli TV-reparatör om aldrig TV-burkarna går sönder….typ!"
Va glad att ni har få vänner.. Jag har inga vänner, utan få kompisar, typ! Alltså ingen djup relation till dem heller och det behöver man väl inte iofs.. Jag försöker och är iaf mig själv!
intressant topic….
att våga vara den man är att stå för sina åsikter
well det kan bli knepigt med andra som vill stå för sina åsikter och inte accepterar mina åsikter….då blir jag sårad….
skumt
finns nån bok tror jag som heter vill du ha rätt eller vill du vara lycklig….
så finns kanske en fara med att stå för sina åsikter för mycket eller?
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
Jag tycker att man bör stå för sina åsikter, annars är man inte ärlig och vänder kappan efter vinden.. Eller? Kanske man inte alltid måste visa sina åsikter, vad vet jag..
om jag står för mina åsikter mot pappa så gör han min åsikt fel…..hans åsikter är starkare än mina tycker han
han är dominant ….
vi är bägge envisa vad göra?
men visst jag står på mig men atmosfären blir kärlekslös
*snyft*
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
Jag förstår dig.. Va jobbigt det måste vara.. Förmodligen är det så att ni har väldigt olika åsikter och då kan det lätt bli att den ena vill ha makt över den andra med sina åsikter.. Iaf jag har den erfarenheten.. Tyvärr har jag inget bra råd att ge dig..
#14 Hur kan en åsikt vara starkare än en annan åsikt? Hur resonerar han vore intressant att höra.
Klart att man ska vara konsekvent och stå för sina åsikter men det är också viktigt att kunna vara adaptiv och omvärdera när man får underlag för att göra det. Det kan lätt gå prestige i meningsskiljaktigheter.
Åsikter är som spikar, lätta att slå i men svårare att dra ur.