Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 1441 ggr
Kiksan
0

Att släppa taget!

Såg filmen som Gitte tipsade om att att släppa taget!

(se Om ego och kontroll, där finns den!)

Jag håller med om att vi skapar det mesta i våra liv, och jag blir så konfunderad när det verkar så enkelt! Är det så enkelt att bli av med ohälsa (depression, ångest mm) som han säger så är det ju  revolutionerande…släpp taget!

Tanken idag, släpp taget!

Kram Kiksan =)

bjprofit
0

Såg den först nu. Det är nog så enkelt bara det att det är inte lätt.

Bra tanke att ha med sig under dagen/dagarna :)

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
0

#0 Allt är enkelt när vi kan det och provat på. Som att cykla, köra bil, laga mat, visa känslor o mycket mer.

Allt handlar om att bli medveten och allt tar sin lilla tid.

Kul att du hittat hit.

#1 Skrattande

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

TheaGianneschi
0

Mmmmm precis så som gitte säjer så är det enkelt när vi kan och behärskar det och för att bli bra på något måste man göra det ofta..

Kiksan
0

#2 tack för det! Det är kul att vara här och få ta del av alla era tankar och synpunkter!

Provade faktiskt med att släppa på rädslan o kontrollen idag när jag var hos tandläkaren, (tandläkarskräck :-( ) och det gick över förväntan, jag lyckades faktiskt både andas och tänka på lite trevliga saker under tiden han borrade…

Så faktiskt, det går, hej o hå!

Kiksan

kerstinjo
0

Ett av 12-stegsprogrammets deviser lyder just "Släpp taget".

Kerstin 

GitteL
0

#4 Oj, detta har jag missat. Det är det som få vet om att vi kan styra och föra fokus tillbaka och då släpper det taget om rädslan och kontrollen. Enkelt och inga långa vägar behövs för detta.

#5 Ja det är sant det är bra men just att föra fokus inåt och släppa taget direkt. Medveten närvaro i nuet.

Kul att du tittade in Kerstin ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Kiksan
0

#3 Det är väl just det, att man behöver göra det ofta, typ varje dag!

#5 Ok, 12-stegsprogrammet har jag aldrig provat men att släppa taget är nog något som är bra rent allmänt inom det mesta!

All form av självkänsla och positivt tänkande behövs tränas varje dag skulle jag tro,

Kiksan Glad