Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: nuet
Läst 2857 ggr
GitteL
0

Dagens händelser!!

Här kan vi skriva allt vi vill snacka om både positivt och mindre positivt som hänt idag.

Allt är välkommet så det är bara att skriva av dig som en blogg samt en känsla av det du var med om.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
0

Idag var jag och hämtade en klient från tåget som jag tog med mig till parken för att vara ett med naturen. Kaffe hade jag med mig och vår utsikt var vatten med fria fåglar.

Det blir en enorm känsla när det blir energier från båda håll.

Efteråt skulle jag åka och köpa suschi men gick in i en heminredningsaffär innan. Går in och en säger, Hallååååå…Det visade sig att hon som är ägaren har jobbat med Mamma för 20 år sedan så vi börjar babbla. Hon frågade vad Mamma gjorde.

-Hon har skrivit en bok om mobbning och efter detta fick jag höra på hela hennes livshistoria om sonens känsla av att bli mobbad m.m. Efteråt sa hon men OJ det var ej meningen att du skulle få allt. -Är van vid det för det är mitt jobb. Flört

Vad gör du då? Jag berättade detta och det var precis vad hon ville ha just nu och poängen är att detta var meningen för jag brukar ej parkera där när jag köper suschi. Vi båda kände samma, det finns en mening i livet.

Känsla=Glädje.

Rosenvial
0

Idag bjöd en arbetskamrat hem mig,jag fick se hennes fantastiska trädgård,hennes stora passion är blommor,de fanns hur mycket som helst där.

Jag fick välja ut vilka plantor jag skulle vilja ha hemma i min trädgård,hon skall gräva upp dom till mig så jag också får fint.

Så snällt av henne,sen bjöd hon på äppelpaj och vaniljsås som vi sen satt och mumsa på.

Det var en trevlig eftermiddag.

Kram

GitteL
0

#2 Vad härligt o gulligt av henne. Visst blir man glad av sådant. Glad

Rosenvial
0

#3 Ja visst  är det gulligt och man blir så glad i själen.

Kram

[Vintersaga]
0

Idag gick jag upp till matsalen med en kollega på avdelningen. När jag hade hämtat min mat så var han inte alls färdig med sin, så jag satt och väntade vi ett bord för två…

Då kommer an gammal arbetskamrat som slutade för många år sedan och frågade om han fick slå sig ner… Min andra jobbarkompis hade några andra arbetskamrater han kunde sitta med också, så jag tänkte att det kunde nog inte göra något om min gamla vän satte sig…

Vi hade ett väldigt trevligt samtal om vad som hänt i våra (och andras) liv sista åren - vilket inspirerade mig mycket :-)

Precis som hos dig Gitte - det kändes som om det var meningen på något sätt…

GitteL
0

#5 Ja, vad härligt och glädjande Rickard. Det känns så meningfullt på ett härligt vis och jag känner att det är LOA just nu i livet och vill gärna behålla det så.

bjprofit
0

En positiv sak och en negativ sak ur samma händelse blev det idag. Ett misstag som JAG gjort orsakade merarbete och extrakostnader.

Det positiva var att två personer får jobb med att rätta till mina misstag och det negativa (fast rättvist) är att jag får betala kalaset.

Mådde ett tag skitdåligt för vad som hade hänt tills jag stannade upp och tänkte efter.

Kom fram till att det var rent slarv som jag normalt aldrig gör och sen slog det mig att här var banne mig universum med på ett hörn för att visa att det börjar bli dags att göra nåt annat. :) Tror själv att det är så för jag mådde bra sen.

Allt är nog som det ska vara trots allt :)

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Soffe
0

Inget speciellt har hänt mer än att jag har fått mig Goa Skratt idag Skrattande

bjprofit
0

Hört att man lever längre om man skrattar mycket. Det är väl lite speciellt Glad

[Vintersaga]
0

#9 - Har också hört det - men att man lever kortare om man sover för lite… Så jag som skrattar mycket och sover lite kanske får ett normallångt liv… Flört

Idag har det hänt två viktiga saker - den ena var bredbandet som skulle uppdateras och orsakade där med att jag inte kom ut på nätet, för att datorn inte kände av modemet efter uppdateringen Rynkar på näsan Men så lyssnade jag på min sköna sambo, som sa att jag skulle göra en återställning och efter den så funkade det igen Skrattande

Den andra viktiga saken var ett mail som kom från min syster och som innehöll riktigt värdefull information Glad

omelett
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hade jag mitt första samtal på telefon med Gitte. Nu var jag helt ologiskt rädd för detta och sprang runt här som en skållad råtta i min oro. Gav mig till och med på att rensa avloppet i badrummet, för att hålla mig sysselsatt. Hittade lite äcklig sörja där. Symboliken för min svarta lilla själFörvånad Men samtalet blev förståss givande och bra, så jag hoppar på distanskursen.

Så skickar jag med en bra bild till affirmationstavlan till Gitte och alla ni andra som vill ha lite "deg" kan också ta för er.

GitteL
0

#7 Det är inte alltid livet går som vi vill utan det blir som det blir. Medvetet närvarande var du iaf. Skrattande

#8 Skratta på Soffe, det sätter igång mycket Flört

#9 Vad kul att höra om din syrra.

Min händelse idag var att jag klarade jogga 20 min 2,2 km med drag hjälp av en annan. VAr helt färdig men jag var SÅ stolt över mig själv. YES

GitteL
0

#11 Haha, tack för den skall genast trycka ut den och klistra upp på mitt kollage.

Välkommen till kursen jätte kul Omelett och du är en härlig människa som alla de andra som skall vara med.

bjprofit
0

#11 Tack! Kan behöva lite "deg" efter dagens lilla missöde Oskyldig

Kul att du också hoppar på kursen Glad

omelett
0

#13 Tack Gitte Det var riktigt trevligt att prata med dig.

#14 Ja du råkade visst ut där. Tur för dig att jag sitter här och är generösGlad

GitteL
0

#14 Vi får ge dig lite stöttande kramar nu. Känner med dig.

bjprofit
0

#15 Tack, pennies from heaven *sjunger* Glad

bjprofit
0

#16 Tack! Och gott att du håller dig i form Flört

GitteL
0

J#18 YES jag behöver både psykisk o fysisk styrka nu när kursen börjar. Flört

bjprofit
0

#19 *darrar* redan Flört

GitteL
0

#20 HAHAHAHA, skrattar högt just nu.

[BigMama]
0

Min dag har knappt börjat men tacksam för att jag får skratta lite åt/med er jag med…

th_laugh2 BM

Soffe
0

Inga skratt här inte :-( Jo lite *S* Jag är ju lättroad för det mesta :-) Ska iaf ta en sväng till posten o affären sen, kanske jag hittar eller ser något på vägen som får mig på bättre humör.. Om inte annat så kommer jag på andra tankar!

GitteL
0

Viktigt att inte ta livet så allvarligt för vi kommer ändå inte levande ifrån det ;-) Då i fysisk form/energi Flört

Så jag har skrattat idag som bara den även om jag fick telefon av en som var jätte ledsen. Det härliga är att personens sanna jag kom fram igen då denna var fast i egots grepp. Tar tid men övning ger färdighet.

Underbart att höra. Me happy.

Soffe
0

Bra för dig Gitte Flört

GitteL
0

#25 Mycket bra och du har också glädjen inom dig. Det vet jag Flört

Soffe
0

#26 Jo jag har bara lite svårt o ta fram den inom mig, då jag ofta låter andra sårande trycka ner den :-(

GitteL
0

#27 Det är ok att känna så och absolut inget fel. Kramen på dig.

Soffe
0

#28 Vet du vad Gitte :-) Nu äntligen ska jag få komma igång med något, fick brevet idag :-) Skönt!

GitteL
0

#29 Yes, se där du fick precis vad du behöver just nu.;-) Glad för din skull. Glad

Soffe
0

#30 Tack :-) Kram

Soffe
0

Tack Igen Gitte! Du är en Ängel! BamseKram Till Dig! Glad Kyss Glad

Millaris
0

Jag känner mig nöjd med mig själv. Jag har verkligen fattat rätt beslut när jag bestämde mig för att gå coaching hos dig Gitte. Efter vårt samtal idag känner jag mig slut, men det är ett skönt trött.

Rosenvial
0

När jag kom hem idag,så skulle jag skära till nya golvmatten i ett av rummen,kom på nä jag måste nog ha lite musik medans jag ska stå på knä och skära mattan längs väggarna.

Går till datorn som är i rummet utanför och börja ladda ner lite musik,samtidigt sitter jag och tittar in i rummet och känner mig ganska nöjd att rummet snart är klart.

Då slocknar plötsligt taklampan i det rummetSkrikandesnä har strömmen gått nu tänker jag tittar på datorn men den fungerarGlad.Sitter en lång stund och tittar på taklampan och funderar en hel del,när jag startar upp musiken och Suspicious Mind strömmar ut ur högtalarna så tänds taklampan i rummetFörvånad.

Kram

[BigMama]
0

#33 Härligt Millaris!

#34 Haha, det var visst meningen att du skulle ta en liten paus!

GitteL
0

#33 Ibland behövs andra ögon för att kunna se sig själv och i detta beslut har du tagit ett steg i din utveckling att söka inåt.

Väldigt sann och ärlig är du. Glad

Soffe
0

Finns det någon Dagens Händelse idag?? Vill säga för mig själv att jag har varit Glad idag, men är jäkligt besviken, morr! Borde slå sönder en kudde eller nått Skrikandes

Millaris
0

#36 Tack Gitte Glad

Idag har jag gjort en sak (går inte närmare in på vad just nu) och detta har hjälpt ytterligare att rensa mina chakran. Men det har också väckt något nytt. Jag har en stark känsla att händelsen idag har varit ett viktigt steg för mig. Det som gör det hela lite läskigt är att jag "bara" har den här känslan, men jag kan inte greppa varför jag har den (förstår ni vad jag menar?). Bilden jag har i huvudet (som följer med känslan) är att jag står framför ett mörkt skynke och jag har ingen aning vad som är bakom skynket, bara att det är viktigt.

omelett
0

Idag är jag riktigt nöjd med mig själv och mina prestationer. Jag har tagit i tu med flera saker som blivit liggande och stört min energi. Det känns jättebra. Katalysatorn har förmodligen varit att jag nu har bestämt mig för att jag ska aktivt ta i tu med det innre som ligger och spökar.

[Vintersaga]
0

Idag har jag börjat med en intervju som var ungefär lika krävande som en anställningsintervju - trots att det bara var en check av vad jag kunde inom ett visst område…

Sen kom jag hem och blev bjuden på nyplockade kantareller stekta i riktigt smör :-) Det inspirerade mig att gå ut i skogen och leta efter fler - och hittade på bara en halvtimma närmare 5 liter :-) De ska vi avnjuta i morgon Skrattande

omelett
0

#40 Grattis 5 liter kantareller. Vilken lycka det är att hitta domGlad

Rosenvial
0

Oh va gott de där lät,jag har aldrig någon tur med svamplockning,jag brukar hitta flugsvamparObestämd.

Jag har en granne han är nog lite som du hittar också typ 5 liter på en timme.Hur gör niFörvånad.

Kram

[Vintersaga]
0

Ha ha - jag är ingen svampplockare! Jag har gjort det en gång tidigare som vuxen och då letade vi trattisar :-)

Jag bara gick till ett ställe i skogen härintill och hittade dessa på ett litet område… ren tur alltså Flört

Kramen

bjprofit
0

Idag är en bra dag då jag lyckats omvandla MÅSTE städa till VILL städa och nu ränner omkring som en galning med skurmoppen lyckligt leende hela tiden. Glad

#40 hahaha, när jag läser om smörstekta kantareller får jag ta ett varv till med skurmoppen efter allt snålvatten som kom på golvet! Skrattande

GitteL
0

#37 Låter bra, ut med allt och skrik om det behövs.

#39 Bingo, det ena ger det andra. Flört

#40 Låter tungt men du kommer säkert levande ifrån det också o gud vad gott med kantareller.

#44 När kommer du hit och fortsätter med din mopp??

Ser framemot en liten manlig nanny som kan passa upp mig med både det ena o det andra.

Skall affirmera detta också. Flört

Soffe
0

Jag har ätit sååå goood mat på Harrys idag! En av de godaste rätter jag ätit i mitt liv :-)

bjprofit
0

#45 Mopsa inte up dig! Fast har du kantareller är det förhandlingsbart hahaha

GitteL
0

#46 Vad härligt Soffe, vad åt du??

#47 Om du åker inom Rickard så kan du ta med kantarellerna samtidigt. Då har du en orsak till att moppa med förkläde helst. hahaha

Soffe
0

#48 Det var bla. ryggbiff med potatismos inbakat i ett väldigt tunt bröd m.m Jättegott!! :-) Lyx!

GitteL
0

#49 Blir SÅ sugen. Mmmm

bjprofit
0

Rena rama gourmetsajten det här! Yes! I like Skrattande

Soffe
0

Ja du anar inte va gott det var :-P Verkligen värt det!

GitteL
0

#51 HAHA, ja så har jag ej tänkt på det men jag blir sugen på mat nu.

#52 Detta var du värd soffe.

Soffe
0

#53 Tack Gitte :-) Kramis!

[Vintersaga]
0

#45 - Nä inte tungt, men jag var ganska trött efteråt… Det var intressant vad mycket jag kunde… fast alldeles för lite för min nya roll… så det blir utbildning för att överlappa gapet :-)

För sent, vi har redan ätit upp alla kantarellerna till lunch idag - det var så himla gott och särskilt när man lade dem på smörgås :-)

Annars har vi varit på ett väldigt trevligt födelsedagskalas idag - det blev himla goda tacos till middag och efter det dukades det upp en massa härliga efterrätter. Godast var chokladmoussen, som naturligtvis var hemlagad (inget halvfabrikat här inte)! Just nu känns det som att jag är gravid i åttonde månaden - i varje fall ser det ut så på magen… Skrattande

bjprofit
0

#55 *ASG* Gravid i åttonde månaden!! Rätt åt dig då du åt upp alla kantareller

[Vintersaga]
0

#56 - Ha ha, det var bara aperitifen Flört Dessutom var vi tre som delade på dem :-)

Men vilket dignande bord av godsaker vi hade ikväll - det var nästan som ett traditionellt julbord, fast med nästan bara ekologiskt odlade grönsaker, frukter och bär… Kändes nästan nyttigt Flört

Soffe
0

#55 *S* Du är väl inte den 2:a mannens tur att va gravid Obestämd Skrattande

bjprofit
0

#57 Låter mums. Det var ni värda Glad

[Vintersaga]
0

#58 - Ha ha, nä det är nog i så fall mest tal om skengraviditet Flört

#59 - Om vi var värda det eller inte vet jag ej, men gott var det… både kantarellerna och kvällens dignande bord av godsaker :-)

Nu är det dags att dra mig tillbaka och komma i form igen - senare idag kanske jag ger mig ut på nya upptäcktsfärder i vår skog- och svamprika natur här vid torpet :-)

Nattiskramar

bjprofit
0

#60 Med ditt "flyt" och intuition har skogens läckerheter inte en chans kan jag tänka mig Flört

GitteL
0

Igår firade jag min väninna och vi hade en överraskning. Vi tog med henne till en bar i Köpenhamn som heter the icebar. Vi fick på os eskimådräkter och moonboots och kom in i baren där det var -5 grader.

Soffor, bord, bar, dusch och allt var gjort av is. Detta var en upplevelse och vi fick drinkar  i glas som var av is.

Efter det blev det god middag och vidare till en bar där vi kunde släppa loss.

Är rätt mör idag så jag skall ta det riktigt lugnt.

bjprofit
0

#62 Inspirerad av ishotellet i Jukkasjärvi? Finns det snö och is i Danmark ? :)

Låter som ett roligt upptåg iaf ;)

GitteL
0

#63 Haha, kanske de är inspirerade av det hotellet för här är det också ett Hotel som heter 27. Finns ett i Stockholm också.

Väldigt roligt upptåg. Skrattade så tårarna rann. Skrattande