Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: andligt
Läst 1430 ggr
Tunrida
0

Helande ljudvibrationer

När jag läste Gittes tråd "Med intellektet eller kroppen" och såg klippet som hon länkar till där, så kom jag genast att tänka på en man vid namn Kailash Kokopelli.
Han arbetar med ljud och använder olika instrument från världens alla hörn samt sång och bön, för att hjälpa oss att möta vårt inre och för helande.
Han är en "sound therapist, artist and inner world musician", som det står på hans hemsida.

Jag var på en av hans "sound healing concerts" i juni och det var en otrolig upplevelse, något som jag verkligen kan rekommendera!!

Här är en länk till ett klipp med Kailash: Kailash Kokopelli

Håll till godo! Glad

omelett
0

Väldigt intressant det här. För några år sedan skulle jag ha avfärdat det som flum, men nu börjar jag se mer och mer att vi är energi.

GitteL
0

#0 Jag lyssnade igår på denna och blundade och bara kände mig SÅ avslappnad så sängen kallade efteråt.

Verkligen speciella ljud som går rakt in i själen. Mmmm

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Millaris
0

Mycket intressant och värt att fundera på

Tunrida
0

Ja, det är verkligen fascinerande när man ser på djupet vad allt egentligen är - energi/vibration. Och går man ännu djupare så existerar inte ens energin utan bara tomhet.
Energin föds ur tomheten, men vad föds tomheten ur? Ingenting? Mindblowing.

Ja, det är en speciell upplevelse att lyssna på dessa ljud. Vi har en av hans cd:s som jag lyssnar på ganska regelbundet, för att ljuden och sången balanserar och helar det som behövs för stunden. Jag känner det i kroppen. Underbart.
Den heter Ursa och den kan jag verkligen rekommendera!

Glad

[Vintersaga]
0

Ja, det här var en häftig tråd - jag som själv experimenterar med musik och ljud känner att det här var en härlig upplevelse!

Visste inte heller att han valt att hålla till i Sverige, men förstår det av hans evenemangsguide… Då är det inte farligt långt att åka om man har vägarna förbi Skåne någon gång… :-)

Jag tror mycket på att vi kan skapa speciell musik och ljud som är helande! Ta aboriginerna t.ex. som använde musiken till att både hela och underhålla med - och som skapade instrumenten direkt från naturen på sina ändlösa vandringar! Det har säkert många andra naturfolk också gjort - men det var de jag tänkte på när jag hörde didgeridoon :-)

Tack Tunrida för länkarna Skrattande

Kram Rickard

Tunrida
0

Varsågod Rickard! Skrattande

Det jag gillade med Kailash var att han var så ödmjuk och äkta. Han tog själv ingen credit för musiken, för han visste att den kom från något annat än hans lilla mänskliga form, även om den kommer genom den formen. Det finns något större… Glad

Ja, aboriginerna ja. Didgeridoon är ett spännande och kraftfullt instrument! Gillar ljuden som kommer genom dessa!