Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettpersonligt-om-oss-själva
Läst 2448 ggr
GitteL
0

Vem är du?

Undrar vem du är och om du kan skriva lite här om dig själv? Du kan välja vad du vill skriva om. Så kan vi lära känna varandra lite mer.

Det är bra om du kan ta med ca 3 positiva saker. Då växer du.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
0

Jag har gått livets hårda skola som format mig till den jag är idag. Det har varit tunga saker som jag kanske skriver om en dag.

Den jag är idag är inte annorlunda i sättet utan jag är mer ödmjuk inför livet, positiv, öppen och har mycket livsglädje.

Jag var tvungen att vända mina tankar med hjälp för att kunna nå mina mål och jag fick leta efter den röda tråden och lyssnade till mitt hjärta vad jag längtade efter.

Mina delmål är klara och nu går jag mot målet. Det är vägen dit som jag tycker är mest givande. Är tacksam för detta.

AnneN
0

Jag är en djurtokig, ganska glad tjej som inte har haft det så lätt i livet men det som vi inte dör av gör oss starkare. Det faktum att jag själv gått igenom en hel del gör att jag kan hjälpa andra som går igenom liknande saker och jag älskar att lyssna då andra behöver någon att prata med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

GitteL
0

Det är en fin gåva, för när vi hjälper andra så hjälper vi oss själva.

AnneN
0

Det håller jag absolut med om =) Ofta så får jag känna att jag är inte så ensam om problemen som det ibland kan kännas och ibland så känns det som att mina problem är en droppe i havet i jämförelse med andras vilket gör det lite lättare för mej att bearbeta mitt samtidigt

_**/Mvh Anne

GitteL
0

Visst är det härligt att få ge. Jag är så glad över att jag kunnat få starta denna sida för jag har så mycket att skriva om så mitt tangentbord glöder. Vissa texter är inte mina som den med att släppa sjävkontrollen och den med SOAL.

Vad har du att bearbeta? Är det något du vill dela med dig annars kan du skriva ett PM till mig.

AnneN
0

Jag delar gärna med mej =)

Det jag behöver bearbeta som jag är medveten om är :

• Mina föräldrars alkoholism
  • Det faktum att min pappa var på min stora syster då vi var små (han är inte hennes pappa och han har inte rört mej)
  • Att jag var mobbad genom hela grundskolan och det vart inte mkt bättre i gymnasiet då jag även blev mobbad av lärare och rektor som inte tyckte att tjejer kan gå på fordonsprogrammet
  • Mitt eget beroende av socker och mitt tröstätande som fått mej att gå upp till 35kg övervikt
  • Mitt självförtroende och självkänsla
  • Mitt temperament

Mycket av detta har jag kommit långt med och nu är första gången som jag öppet berättar om det min pappa gjorde, så det är också ett steg i rätt riktning =)

_**/Mvh Anne

GitteL
0

Vilken styrka du har som vågar och vill dela med dig. Det känns att du är en öppen, ärlig och sann tjej.

Att inte få växa upp med trygga närvarande föräldrar kan vara rätt tungt och det går att ändra på med den viljan som du har. Det är trots allt en renings process.

Om jag uppfattat dig rätt så är det den känslomässiga biten du vill arbeta med. Stämmer det?

AnneN
0

Det stämmer alldeles utmärkt att det är den känslomässiga biten jag vill och behöver jobba med.

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

Jag har nog inte tre positiva saker att säga om mig själv. Så jag får fundera på en presentation tror jag.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Perla
0

Precis som flera andra har jag förutom den vanliga skolan gått igenom LHS (Livets Hårda Skola) med allt vad det innebar för just mig. För mig tog det dock rätt lång tid innan jag förstod vad mina erfarenheter av detta hade för inverkan på mitt sätt att tänka, känna och agera både när det gällde hur jag uppfattade mig själv men också hur jag tog in och återspeglade omvärlden. 

Det var förstås inte något jag klarade av att bena ut själv utan efter åratal av sökande inom alla möjliga områden (det är lätt att gå vilse) gick jag till sist igenom några år av psykodynamisk analys och har också tagit hjälp av kognitiv terapi för att lära mig ännu mer om mig själv.

Efter att jag hade varit yrkesverksam några år som alternativ helhetsterapeut med vägledning, reikibehandlingar och helande samtal utbildade jag mig också till kognitiv coach och terapeut. 

Mitt specialområde inom personlig- och andlig utveckling är just också tankens kraft som jag forskat i och jobbat med sedan början av 90-talet.

En kunskap som jag fått genom åren är att trots allt jag har gått igenom både när det gäller praktiska erfarenheter och teoretiska utbildningar så har jag ändå mer kvar att lära, vilket känns helt ok. Eleven är lika mycket lärare till läraren som tvärtom vilket även gäller förhållandet mellan terapeut och klient.

GitteL
0

#8 Det är bra att du vet precis vad det handlar om. Om du inte har läst Flodhästen i vardagsrummet så kan jag varmt rekommendera den.

#9 Det är ok att få tänke tid Flört

#10 Härligt att du fortfarande ser det som att vi har mycket kvar att lära. Så känner jag det också, det tar aldrig slut utan det blir bara mer och mer spännande för varje dag som går.

Tack för att ni delar med er av ert liv. Givande och lärorikt.

[Mariann]
0

Mariann, 47 år gift o tre barn 16, 18, 25.

Går också i LIVETS SKOLA.  mitt motto är väl då

Man lär så länge man lever. Cool

Fast djupt in i esoteriken är jag allt. Ängel är jag också.Oskyldig   Mina andliga utbildningar kan man läsa om i min beskrivning.

Brinner som sagt för LJUSTJÄNSTER, meditation för jorden och mänskligheten. Dessa sänds också från Danmark ut på webben varje söndag kl 12.00 för alla som vill prova och vara med.

Glad Mariann

GitteL
0

#12 Oj vad inspirerande för dig med ditt liv. Du verkar ha hamnat helt rätt för du verkar ha flow i ditt liv..

Det var nytt för mig om Ljustjänster.

Då vet du kanske vad det innebär när jag mediterar så kommer klot farande förbi i lila, rosa och berg som kristaller med samma färger. Nyfiken.

[Mariann]
0

Sorry, nej det vet jag inte.

Det som sagts mig är att om man ser mkt färger så är det ofta astralvärldarna man ser … Vet inte om det säger dig nått…

Glad Mariann

GitteL
0

#14 Nej det säger mig ingenting tyvärr.

Engla
0

Engla heter jag. Älskar katter. Jobbar eller borde jobba med min självkänsla varje dag. Generad Men alltför ofta tar det dåliga självförtroendet och självkänslan överhand. Men men…man växer väl med tiden. Trots det har jag ändå lyckats väldigt bra inom ett av mina arbete. Tycker denna sajt verkar vara jättebra. Vet inte vad jag ska skriva mer…Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

FiaH
0

Hej på er alla, först och främst vill jag säga att det är en jättefin sida. Jag heter Fia och är 31 år har 2 barn en tjej på 8 år, och en kille på 5 år, och är gift sen 7 år tillbaka, har även en underbar katt. Glad och utåtriktad är jag nog. Jag har jobbat som undersköterska i ca 12 år, men nu är det dax för mig att gå vidare i livet känner jag, om 2 dagar slutar jag mitt jobb efter 7 år. Mitt beslut i livet känns rätt, det gäller att inte lyssna på alla andra utan känna in med hjärtat och se nya möjligheter i livet när man får det till sigSkrattande. Jag brinner för mycket, Gladfamiljen först och främst, men även för det andliga. I mars ska jag läsa till healing terapeut, vilken känns som en nytt steg i livet. Att jobba med människor, är något som jag aldrig kommer att sluta med, att både få ge och man får så otroligt mycket tillbaka. Mitt liv har varit ganska aktivt både med sport och jobba med hudvårt mm, men sen kommer man till en punkt i livet då det är dax att stanna upp, och känna in vad JAG vill och inte vad andra förväntar sig av en. Jag kom fram till det, och idag går jag endast min egen väg. Oh det blev nog långt och kanske snurrig presentation. Men det var lite om migSkrattande Önskar även er alla en god jul, Kram Fia

GitteL
0

#16 Ja du har lyckats väldigt bra och mötet gick också bra. Glöm inte detta och ge dig små belöningar ;-)

#17 Kul att du skrev så mycket och att du följt ditt hjärta till det du brinner för.

Många gör inte det dom älskar och älskar inte det dom gör. Men ett trist arbete kan bli kul om det inte finns valmöjligheter just nu.  Flört

Melina.
0

Mitt namn är Melina, är 13 år och studerar också i Livets hårda (?) skola. Min mamma hade tidigare alkoholproblem, men den tiden är över nu. Fast det är fortfarande ganska kaotiskt hemma, mycket tjafs och bråk.

Jag är uppväxt utan pappa, och har varit ensambarn fram till mars förra året, då jag fick min envisa men söta lillebror Hannes. Hans pappa (som vi som tur är inte bor tillsammans med) är dock en stor idiot, håller på att sabba livet för både mig, min mamma och lillebrorsan…

Skolan gick ganska mycket utför, vilket mest berodde på att jag var utfryst och mobbad. Har dessutom utvecklat social fobi, just för att jag inte känner mig välkommen någonstans. Nästa termin ska jag få sitta hemma och jobba den mesta tiden, så det ska bli skönt.

Jag har ett stort intresse för att som har med hälsa att göra. Yoga och Feng Shui framförallt. Yoga tränar jag varje morgon och kväll, och kompletterar med hemstyrketräning. Tycker också mkt om att spela gitarr, och det är jag bra på tycker jag =) Är också ganska bra på att sjunga.

Jag är också bra på att se klart, eller hur jag ska förklara det.

Jag sysslar med personlig utveckling till allra högsta grad, är aldrig samma person på tisdagen som jag var på måndagen.. Till min hjälp har jag ibland mina taroter.

Är jätteglad att jag har hittat till denhär sajten, tror att det kan ge mig mycket ;)

[BigMama]
0

Hej!

Med den här sidan känns det som jag hittat rätt! Glad

Mirja heter jag, är 33 år och bor med man och tre barn strax norr om Sundsvall.

Vem är jag? Ja, den frågan har jag funderat på en hel del de senaste åren, och speciellt det sista året då jag tvingats ta ställning till framtida yrkes val. Hoppade  i alla fall på en utbildning inom handel och efter min första praktikperiod, så känns det rätt… Tror jag..!?

Är en känslig person, har jag kommit fram till i alla fall. Det är inte alltid så kul för med det följer en del, konflikträdslor, sårbarhet… I min utbildning hade vi en "the-vecka" (the human element) där man arbetar med sig själv, hur andra ser på mig, hur jag ser på mig, hur jag VILL se på mig. Hmmm, tyckte visst inte alls om mig själv! Så det där med 3 positiva saker… Inte så lätt… Men känslig kan vara en bra grej förstås, i kombination med bra självkänsla. Ödmjuk tycker jag nog att jag är. Ärlig.

Intresserad av just personlig utveckling, andlighet, lite numerologi och trädgårdslivet.

Trivs redan på denna sajt!

Kram Mirja

Niklas
0

Jag har alltid levt ett bra liv och är glad över allt jag har. Det har en förmåga att bli som jag vill i mitt liv.

För några år sen brände jag ut mig efter många år av felaktiga prioriteringar. I mitt fall handlade det om det som kallas "honungsfällan", det vill säga för många för roliga saker att göra. Under många år var jag arbetsnarkoman. Jag trivdes så bra med mitt jobb. Tog en vecka semester om året, jobbade heltid på dagarna, extra på kvällarna och i butik på helger.

Personlig utveckling har intresserat mig allt mer de senaste, gissningsvis, tio åren. Tidigare läste jag mycket. Efter utbrändheten har jag inte riktigt kommit tillbaka än, men det kommer säkert.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

GitteL
0

#19 En vis tjej som jag sagt innan och det du beskriver om kaotiskt och tjafs känner jag så väl igen. Se Beroende/Medberoende.  Du kommer att klara detta för jag tror du har en enorm envishet i dig. En överlevare.

#20 Du hittade positiva saker om dig själv. Härligt att se. När jag läser din text kan jag se att du kommer ha nytta av vissa artiklar. Konflikter är inte roligt men väldigt lärorikt om vi kan vända på det och se vad vi behöver lära istället för vad för fel andra gör och hur "jobbiga" de är. DÅ tar vi ansvaret för oss själva.

#21 Jag har alltid levt ett bra liv och är glad över allt jag har. Det har en förmåga att bli som jag vill i mitt liv.

Det var kul att läsa och höra att du är nöjd med livet. Det var bra att du kom i kris så att du vaknade till liv. Det trista är att det för konsekvenser med sig men allt har en mening. Inte förrän vi känner att vi har behov att förändras så tar vi tag idet.

Tack allihopa för att ni är så givmilda med att dela med er.

Gnici
0

Hej! Jag hittade hit via Beroenden i Fokus…..

Jag har de senaste 7 snart 8 åren varit svårt psykiskt sjuk och verkligen blivit "prövad"……Dessutom gick min älskade mamma bort i cancer i september i fjol…….Nu är jag på väg tillbaka till livet och har förändrat mig själv till något positivt……Jag har insett att jag är känslig för socker och snabba kolhydrater - Vilka delvis gjort att jag vägde 130 kilo som mest…..I dag väger jag 94 kilo och mindre ska det bli, då jag jobbar på att förändra både kropp och sinne……

Annars så älskar jag djur i alla former och har många här hemma……

När jag mår bra så är jag en väldigt positiv tjej med enorm utstrålning och en bra attityd till livet…..

Kram på Er

Xiox
0

Jag kommer heller inte på 3 posetiva saker om mig själv faktiskt..

Faxlin
0

#24: Det gör jag :-)
Och jag känner dig ändå bara genom iFokus. Så tänk lite och var inte blyg för att lyfta fram dina fina och goda sidor. Jag ger dig lite tid att fundera själv. Sedan kan jag faktiskt hjälpa dig med flera bra sidor du visat.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Vintersaga]
0

Hej!

Från början var jag en mycket blyg person och ganska ängslig av mig. Kan fortfarande vara rädd för att göra fel (prestationsångest) men jobbar på att bli bättre på det. Idag törs jag hålla föredrag för många människor inom mina områden, så blygheten har jag jobbat bort.

Jag är en mångsysslare som älskar personlig utveckling - och att få folk att må bra! Det gjorde att jag började med astrologi 1983, healing 1997, medial utveckling 2001 och att komponera meditationsmusik 2004 (musik började jag skriva egen 1979). Så dessa saker har jag hunnit lära mig en hel del om, fast det finns mycket kvar att lära!

Fast jag började på sajten Övernaturligt i fokus så måste jag säga att denna känns ännu mer inspirerande - och jag lär mig varje dag av att bara titta in här :-)

Kram Rickard

Faith
0

Hej alla:) Måste först få säga att jag tycker denna sidan är fantastisk!

Även jag har gått livets hårda skola, och har prövats hårt. Den hårdaste prövningen fick jag förra året, jag börjar nu så smått att läka, lite i taget. 

Sen tidig ålder blev jag fantastiskt duktig på att ta hand om vuxna och deras problem. Och det är väl inte förräns nu, många år efter som jag verkligen har insett HUR mycket det har skadat mig (och andra runt om) Livet är en enda lära.

Jag är långtids sjukskriven sen -98 då det hände en traumatisk händelse i familjen, samtidigt gick jag i konkurs med mitt lilla företag. Utvecklade sen Fibromyalgi som har blommat ut rejält sen den sista prövningen.

Att säga tre positiva saker om mig själv är svårare..Jag är LITE bra på många saker, jag fixar det mesta själv (kanske inte så bra i alla lägen alltid, "kan-själv-syndromet" :)  Och den tredje då.. Att jag försöker hitta lösningar genom att söka, och att jag vill förändra och utvecklas, även om det oftast är svårt att hitta verktygen (envis)

[SharpMissy]
0

Lite om mig, SharpMissy;

Jag har varit med om många skiftande erfarenheter i mitt liv, precis som alla andra. Jag har ridits av ångest, jag har sökt med ljus och lykta efter en grundläggande livsfilosofi och tycker mig finna den ibland. Jag är väldigt intresserad av psykologi, det mänskliga psyket och relationer människor emellan. Jag har läst massor om buddhism, andlighet, kristendom, new age, förändra-dig-själv-böcker m.m. Astrologi har jag lärt mig, så tillvida att jag räknat ut och ställt många horoskop genom åren. Jag ser astrologi som ett redskap och inte som ett slags "tro".

Min utbildning är inom ekonomi och datorer. Jag pysslar en del med datorer på fritiden också, såtillvida att jag hjälper vänner med datorproblem, bland annat. Jag jobbar annars på ett upplevelse- och evenemangscenter på en liten ort i närheten av där jag bor, administrerar webbsidor, skapar annonsmaterial och är en allt-i-allo på min arbetsplats.

Periodvis läser jag mycket böcker. Fast mesta delen av min fritid sitter jag vid datorn och internet. Jag är en biten chattare, och umgås gärna med människor över nätet på kvällarna när barnen sover. Men jag måste tillägga att jag är väldigt social och umgås gärna med vänner i verkligheten också. Jag är en kaffedrickare av stora mått och pratar gärna bort ett par timmar när jag har tid.

Att säga positiva saker om mig själv har jag inte svårt för, jag har bra självkänsla och skäms inte för att stå för den jag är. Däremot är det värre för dem i mottagande ändan, dem som oftast har svårt för människor som jag. Ändå är jag alltid mån om att andra ska må bra och trivas med sig själva. Jag har fått agera coach åt många vänner och bekanta genom åren… Jag är inte märkvärdig, inte värd mer än någon annan, utan önskar allra helst att alla lyckas finna styrkan inom sig själva. Läs gärna min artikel Ord till tröst på min sajt Relationer.

**- Allmänbildad -
- Pratsam -
- Glad -
- Eftertänksam men impulsiv -
- Verbal -
- Huslig, lagar god husmanskost -
- Lugn, pysslig och hemtrevlig -
- Intresserad av relationer i och utanför sängen -
- Snäll, kommunikativ och tillmötesgående -
- Förstående, förlåtande och generös -
- Sexoholic -
- Gillar Science-fiction, teknologiska prylar och vetenskap -
- Ser på Rally och Ishockey ibland -
- Älskar min man och mina barn över allt annat -
**

[BigMama]
0

#28 WOW! Jag vill bli som dig SharpMissy! Hitta något som är jag att ha som yrke och känna den där tryggheten i mig själv. Suger åt mig av din friska fläkt!

[SharpMissy]
0

#29 Tackar för dina fina ord om mig! Det gör mig glad att du tycker så!

Jag önskar dig också att du finner tryggheten i dig själv, så som jag skriver i Ord till tröst, som jag refererar till här ovanför.

Många gånger identifierar man sig själv genom sitt yrke och det försöker jag att inte göra. Tvärtom, så försöker jag se till att yrket identifierar sig med mig, och alla de egenskaper jag har är dem som krävs för just min tjänst. Man kan fråga sig, precis som i filmen Matrix, är det skeden som böjer sig eller är det jag?

Förminska aldrig dig själv. Du har ett lika stort existensberättigande som alla andra.

*kramar*

nera
0

Jag har också gått livets hårda skola, och med det så har jag blivit mera ödmjuk inör livet och människor överhuvudtaget. Jag håller också på mottot att " Man lär så länge man lever", och man blir aldrig riktigt fullärd.

Jag säger som Faith häroppe att jag är lite bra på många olika saker jag med , men speciellt  andevärlden ligger mig varmt om hjärtat.  Fast jag har väl varit bäst på att ställa opp för andra och alltid funnits till hand, och tyvärr glömmt av mig själv i stället…. Men det har det blivit ändring på nu. Man måste ju sköta om sig själv först, för att sen kunna ta hand om andra. Ja, vissa saker tar tid att lära sig Flört

Kram på er alla, och tack för en bra sajt !! Skrattande

pson
0

Jag har sådan lust att skriva , men cencureringsdjävulen sitter fastklistrad på min axel, och jag bara suddar ut allt igen….  Jag återkommer….  Fundersam

puff
0

Glad Hej Eva heter jag och är 41 år en dotter på 16 år. Jag har gärna velat haft fler barn men nu blev det inte så och nu är jag för gammal*L* Liksom många med mig så har livet inte varit så lätt och jag har kämpat på ganska hårt med att vara kvar här. Jag har haft jätte svårt att be om hjälp och störa andra med mina bekymmer men har med tiden insett att det är inte så svårt och jag ligger inte där i dagar med ångest. Jag har haft en i min närhet som har hjärn tvättat mig med ständiga nervärderade ord och handlingar under många år och används sig av sitt främsta vapen, Våran dotter. Mycket av detta har jag nu lagt bakom mig men det finns mer att jobba på. Det jag främst måste jobba på är att jag är värd att få känna glädje under fler dagar och inte bara en och att må bra här i livet. Jag försöker att hitta positiva saker i det mesta men lyckas inte hela tiden. Andligheten är för mig en av den viktigaste biten i mitt liv som för mig framåt, Den tron jag har, kan ingen ta ifrån mig..Jag har mycket att tacka ande världen för och jag är innerligt tacksam.Jag har nu varit sjukskriven under några år men nu sadlar jag om och ska gå en 40 veckors lång utbildning till svetsare. jag är mer en praktiker än en teoretiker så det gäller nu att plugga matte*L* Djur är viktigt för mig och vi har mycket att lära oss av dom. Jag mediterar i grupp två g/v, går även gärna ut på krogen och dricker en bärs ibland, gillar att busa runt lite och fniss fnassa.. lite *L*.  

Det var lite från mig och jag delar gärna ut lite kramar

Eva

Maja
0

#9 - Supersöt, supersnäll och omtänksam!! =)

Tuva-Lena
0

#32 Jag känner mig inte heller mogen än, men återkommer och känner tacksamhet över det ni andra har delat med er av.

Blev jätteglad över att hitta hit! Säkert en sida som kan coacha många! Nästa favvosida, bergis! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

GitteL
0

Tackar alla för att ni har sådant MOD och att ni delar med er av era innersta tankar. Hoppas ni tar till er dessa ord.

Att vara nere i "skiten" är inte roligt men det är ju då vi kan bli mer ödmjuka till livet när det vänder. Det är trots allt vi själva som gör allt jobb.

Wiizy
0

#9 - Hrmf, vilket struntprat du kör med Åsa! Har snackat med dig bara på iFokus, ändå ska jag lista upp Några positiva saker med dig ^^'

1. Du är bra på att lyssna & stötta folk.
2. Djurvän.
3. Jätte trevlig, även på nätterna, haha. Kanske inte så JÄTTE när du har jätte ont men jag har aldrig sett dig arg ;).

Så om mig då:
Ährm…
Djurvän.
Oftast rätt lätt att prata ut med, då jag kan skita fullständigt i att hjälpa och baral yssna om dom vill det, och även hjälpa & lyssna. Det gör att dom flesta erkänner hur dom mår för mig…

På nått sätt har jag väl kört fast i "det som inte dödar dig gör dig starkare" och har iiite svårt just nu för jag ser allt positivt :P.
(t,ex även fat någon blockar mig skulle jag säga "Men det gör inget. Jag har andra roligare som iallafall är mogna nog att inte blocka & blöocka upp mig" ;)

Det var 3 va? (A)

//Wizy

Tuva-Lena
0

Jag är en smågalen, kreativ och temperamentsfull naturromantiker med sinne för det estetiska. Har dessutom utvecklat "mitt sjätte sinne" den sista tiden, nåt som jag kan använda i mitt dagliga arbete med människor, även om jag ofta känner mig mer besläktad med djuren och deras lojala och ärliga sätt. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Vargnatt-]
0

Jag är en ganska tystlåten tjej på 20 år.
Jag älskar djur och vet inte hur jag skulle klara mig utan djur i mitt liv, de står mig oftast närmre än människor.

Jag är väldigt bra på att lyssna när folk behöver prata, mina vänner och min familj är väldigt viktiga för mig och jag vill att de ska må bra.

Jag har haft mina problem i livet, men jag har slutat ångra saker nu utan ser det bara som att allt jag varit med om har gjort mig starkare och fått mig till den jag är idag :).

Jenahbella
0

Hej!
Jag heter jennifer, är 22 år och bor i norrköping :)
bor där tillsammans med min sambo elias och våran iller A´lou :)

jag växte upp med min mamma och lillebror och var väääldigt blyg och tillbakadragen.
på högstadiet fick jag en förlaming, som nästan försvunnit helt. detta tog väldigt hårt mot mig, jag kände mig som den värst drabbade människan i hela världen.. som tur va så blev de bättre.

i gymnasiet läste jag handel och administration.. vilket jag då märkte verkligen inte var nåt jag ville jobba med.
gick arbetslös i ett år ca. och började sedan jobba som montör :)
så nu skruvar ja ihop micråvågsugnar hela dagarna ;)

på jobbet hittade jag även min sambo, tog iofs ett halvår innan jag plötsligt fatta att han va ju gansla så jätte underbar ;)
så blev de vi, efter ett par månader flyttade vi ihop och nu på måndag har vi vart ihop ett och ett halvt år :)

för ett år sedan dog min pappa, det var början på den nya jennifer - den bättre jennifer.. inte för att jg var dålig innan, jag var bara inte den som jag ville vara..
jag förträngde mkt av vad jag ville göra och bli innan min pappa dog. (dock inte pga honom)

idag har jag börjat resan på en dröm jag vill göra till verklighet - musiken.. jag har länge skrivit egna texter men aldrig anväönt dom, nu lär jag mig spela gitarr och sjunga.. funderar till och med på musikskola.. mitt första uppträndande ska jag ha i augusti :) på kulturnatten i norrköping :)

så de va väl lite om mig :P eller ganska mkt kanske :)
tack för en underbar sida gitteL ! :)

*kramkalas*

Solana
0

Vilka underbara, fantastiska människor! Jag beundrar er stort allihop Glad.

Själv heter jag Pernilla, 38 år, gift med tre barn i olika åldrar. Med detta menar jag att det är stora hopp mellan dom, den äldste är 18, mellersta 9 och den yngsta 1 år.

Jag har gått igenom många hårda prövningar i livet precis som flera av er andra här. Genom detta har jag lärt mig att ur det svåra kommer det något mycket, mycket bättre. Förhoppningsvis har jag lärt mig att se ljusare på svårigheter när de dyker upp.

Jag är en glad, ärlig, positiv o lugn tjej. Tycker om att umgås med likasinnade men även att få ha mina små stunder för mig själv då o då. Meditation o Qi gong är två viktiga ledord i mitt liv, älskar detta. Det ger mig inre kraft o styrka.

Vill även jag tacka för en fin sida

Kram Pernilla Glad

GitteL
0

Intressant att läsa om er allihopa och tack för värmande ord om sidan.

Det är trots allt ni medlemmar som gör hela sajten så levande. Skrattande

Zaphix
0

Jag är Camilla. Inte så lätt att föklara vem man är.. Kan börja med positiva saker.

- Jag är ruskigt bra på att googla fram saker.
- Jag är också bra på att vara ärlig.
- Dessutom är jag bra på att ta tag i saker när ingen annan gör det.

Annars så är jag en djurvän, som så många andra här. Jag spenderar helst min tid med hästen (som jag tycker mer och mer om) eller min älskade hund. Att bara få snusa i en varm och mjuk päls är livskvalité för mig.
Fast jag kan ju inte bara snusa i djurpäls hela dagarna, utan jag tränar också kampsport (Hung Gar Kung Fu). Och det går bättre och bättre för tillfället. Jag ska banne mig försöka ställa upp i VM i oktober, inget litet mål, men jag ska fixa det. Ett annat mål just nu är att jag måste komma igång med mig Chu Gung-träning igen, viktigt för astt jag ska kunna lära mig koppla av.

Men jag har också saker jag behöver jobba med hos mig själv. Jag har ångest i många "spännande" former, allt ifrån panikattacker till vardagsångest till bulimi. Men det är något jag jobbar dagligen med för att det ska bli bättre. Försäker dock att inte ställa allt för höga krav på mig själv, utan krav som jag faktiskt klarar av.

En vanlig dag för mig består av att jag på morgonen sätter upp mål för dagen. Idag var målet att jag skulle gå ut med soporna och att jag skulle laga vettig middag. Dagen går i princip ut på att uppnå målen, som är jobbiga för mig. Dessutom har jag som ständigt mål att räkna matte varje dag, går hyfsat.

Det var väl jag..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mavios
0

Sen in i tråden, men ny på PU - sä här är jag!
Mavios kallar jag mig här - Maria är det jag lystrar till på riktigt.
Jag har väldigt många intressen och tycker om att lära mig nya saker i stort som i smått.
Tre positiva saker: Jag är snäll, kommer i tid och har lätt för att skratta.

Maken och våra barn, hunden och akvariet är mina toppintressen. Därefter hemmet, trädgården och alla hobbysaker jag pysslar med. Vänner petar jag in i schemat också, då får huhåll och trädgård ställa sig åt sidan (ja, det är därför jag har lite stökigt hemma och ogräs inte är sällsynt Cool)

Jag har varit hemmafru sedan -99 och är det nästan helt fortfarande, men jag jobbar numera också någon timme per vecka med lite pappersarbete på makens firmas kontor.

Min uppväxt har varit ganska normal, tror jag - men vissa inslag har ändå lämnat spår. Vem har perfekta föräldrar? Fram till tjugoårsåldern var jag ruggigt blyg och tillbakadragen. Nu har jag i alla fall lärt mig att det är jag själv (till stor del i alla fall) som kan ge mina medmänniskor ett bra intryck av mig. Tror de att jag är säkrare än vad jag känner mig, behandlar de mig därefter och av det har jag blivit säkrare. Tyvärr har jag kvar en riktigt jobbig relation till telefonen. Gillar inte att ringa upp människor jag aldrig pratat i telefon med förr och är inte jätteförtjust i att svara i telefonen om jag inte känner igen numret…
Jag har en del att jobba med men jag tror att så länge man inte tror att man är perfekt och tror på en förändring till det bättre så är man på rätt väg i alla fall.

Jag är dessutom en oroerska. Jag oroar mig alltid för allting, ser problemen och granskar dem noga innan jag överhuvudtaget kan se eller börja tänka på lösningar. Först när jag har klarat av alla problem som skullekunna uppstå och har lösningar på dem känner jag mig nöjd inför exempelvis en semestertripp. Fast jag kan vara fullt nöjd med "lösningen" : det kan jag inte påverka - om jag bara fått tänka på det en stund.Så min vanligaste fråga inför något vi ska göra är "vad händer om…."

Jag är en projetkstartare också - älskar att påbörja nya projekt av alla de slag (har halvslipade möbler, halvmålade tavlor, halvgjorda broderier, halvfärdiga saker och mängder av idéer till fler saker ändå). Däremot har jag problem med att slutföra. Fast nu har jag projektstopp tills jag har avslutat några saker i alal fall (mitt eget stopp förståss - maken skulle viljat säatt stopp förlänge sedan).
Nåja det var lite om mig, men det finns mängder mer att säga men ni får väl upptäcka det med tiden eller fråga om ni är nyfikna!

KRAM

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

GitteL
0

Tack för att ni delar med er av ert innersta och det ser jag som en styrka.

#43 Låter väldig sunt att sätta upp små mål varje dag så det ej blir krav som uppstår med att göra allt på samma dag.

#44 Oro är inte lätt och det är egot som "jobbar" så att vi mår dåligt. Om vi inte har kontrollen över våra tankar så tar de kontrollen över oss.

En utmaning då sas Flört

omelett
0

Jag är en 45 årig kvinna med fyra bar och tre barnbarn. Nästan som moder jord. Jag har gått igenom en hel del. Uppvuxen i en familj med alkohol och spelmissbruk. Har genom livet kännt mig missanpassad och misslyckad. Jag har drivits av en stor prestationsångest och hur bra jag än har gjort ifrån mig så har jag aldrig blivit nöjd. Jag har varit med om villabrand, fått ett utvecklingsstört barn, bott ihop med en narcissist, blivit dödssjuk och varit på sjukhus i månader bland annat.

Sammantaget har detta fått mig att vakna upp och inse att livet är något annat än vad jag trodde att det var. Även om jag fortfarande hamnar i situationer, så tar jag det på ett annat sätt idag.

Vem är jag då? Jo jag är en väldigt glad person som tar det mesta med en klackspark. En entusiast. Jag kan nog se det roliga i allt. Skrattar ibland så fönstrerna skallrar. Nu vågar jag göra fel och gör det ofta och gärna. Av felen lär jag mig mycket eller så blir det väldigt roligt. I bästa fall båda. Är ganska så lekfull, fick väl inte utlopp för det som barn, så det gör jag nu. Sen så tillåter jag mig att bara vara. Nu vet jag att det räcker. Jag behöver inte prestera jämt.

Det jag har kvar att jobba med är att våga släppa någon nära, att vara sårbar. Nu har jag hamnat mitt i processen. Men jag ska våga.

GitteL
0

#46 YES, det är precis vad du skall göra. VÅGA möta din rädsla eftersom det ej är sanna tankar som du börjar tro på.

Vad har du att förlora?

Prova på coaching Omelett Flört

omelett
0

#47 Jag glömde nog tillägga att jag är fruktansvärt envis också, både på gott och ont. Jag kan själv! Men jag har allt tittat på ditt erbjudande och funderat på det. Flört

bjprofit
0

#48 Du lär inte ångra dig. Hon är duktig! Glad

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
0

#48 Fundera du och vänta intill det längsta med att ta fram hela din potential. (ironisk) Flört

#49 Tack, du är en liten ängel och det är för att du kunde ta till dig allt för det kändes rätt. Flört

bjprofit
0

#50 Tack! Flört

GitteL
0

#51 Du är nog uppe i över 20 nu. Flört

bjprofit
0

Cool coachingen kanske?

omelett
0

Ok jag gör det. När jag känner efter så finns det rädsla för coachingen i sig. Så då är det väl dags att möta den.

GitteL
0

#53 Skrattande

#54 Kanon, vill gärna höra mer om rädslan för coaching. Är det rädslan för det okända eller?

Skriv Pm till mig så fixar vi tid. Modigt av dig.

omelett
0

#55 Så modig vet jag inte om jag är. Blev plödsligt skiträdd. Pulsen hoppade iväg och andningen blev tung. Men jag vet att det bara är tankar, så jag kunde släppa det.

Rädslan för coaching är lite sjuk faktiskt. Jag vet det eftersom jag har stött på det förut. Jag har blivit matad med att jag är konstig onormal och sjuk i huvudet av mitt ex, sen som barn fick jag ständigt veta att jag var en jobbig unge.

Så målar jag upp ett scenario i huvet, där slutsatsen på coachingen är: Ja ha du är ju inte riktigt normal och du har den svartaste lilla äckliga själ jag har sett i mitt liv. Bortom all hjäp och försoning, gå och häng dig!

Nu måste jag ju skratta lite åt mig själv, men det är det jag är rädd för när jag inte vill rota i mitt innre.Skrattande

[BigMama]
0

Jättekul Omelett! (jobbigt, men kul..) The more the merrier! Glad

omelett
0

#57 Det blir säkert kul. När man tar i det så kommer man till insikt. Det är alltid befriande och upplyftande.

Skräms inte nuFörvånad

[BigMama]
0

#57 Det är så många som är rädda för att hoppa på. Försökte övertyga en annan i min bekantskapskrets, men icke, för rädd för vad som kan komma upp..

Så då tänkte jag, eller det, att antingen är jag väldigt dum som tycker det här ska bli kul, eller så är jag bara så himla peppad att köra i gång med mig själv. Lite orolig kanske. Vad har jag gett mig in i? Borde jag vara rädd? FörvånadFlört

GitteL
0

#59 Den var ju lite klurig. Du har insett att det ej gagnar dig att vara i det förflutna utan du vill bli fri. Du är mao mogen o helt redo. Din vän har ej kommit dit ännu men när du visar o känner att du agerar annorlunda det är då vår omgivning reagerar o agerar annorlunda. Det finns ingen annan väg ;-)

Det sanna jaget ÄR o finns redan inom alla. Glad