Brädad av datorn!!
Vår tids triangeldrama läste jag idag och vi sitter mer vid datan än har umgänge med vår partner och andra relationer.
Datan har allt, den ger allt och den kräver inget tillbaka.
Idealet för en partner ;-)
Många ser datan som ett hot mot relationen för den är ju vår bästa vän och vi hittar ALLT där.
Många gånger får vi höra min man el fru sitter mer vid datan än han är med mig. Mina barn har jag ingen relation med för datan är allt för dom. Vi älskar mindre för han el hon är vid datan. Kan nog rabbla upp ännu mer när det gäller denna enormt populära tekniska pryl.
Finns fördelar och nackdelar. 
Hur ser ni på detta?
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Ett av mina ex var databeroende och satt all ledig tid vid datorn, han ville inte ens umgås och hitta på saker tillsammans om det inte innebar att han under tiden kunde sitta vid sin älskade dator och vara totalt okontaktbar. Det förhållandet sprack pga att datorn, jobbet och festa med arbetskamrater var det enda som han någonsin ville göra (jag fick inte ens följa på festerna för då kunde han inte supa lika mkt och prata datorer med kompisarna).
Allt är bra i lagom mängd, men allt är ohälsosamt i för stora doser!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Såklart gäller det att ha balans även med detta, precis som med så mycket annat här i världen = )
men visst är det lätt hänt att man fastnar för länge vid datorn, det ska man ju inte sticka under stolen med. Men det gäller att skärpa till sig och slå av emellanåt eller gå ifrån helt. Och det brukar funka bra.
Vissa dagar startar jag inte datorn alls.
Visst har du rätt AnneN. Lagom är bäst…. men lagom är sällan hemma..eller vad heter det?
// Carina 
detta är absolut ett problem! Förhållanden är tillräckligt krångliga ändå utan att blanda in en tredje part, datorn….
Och barnen som växer upp med datorer, utan att leka eller röra sig tillräckligt! Absolut att detta är något att uppmärksamma!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Ja vissa är inte alls medvetna om deras beteende och det är som att säga till en alkoholist att han är det. De ser inte det själva tråkigt nog men du har lärt dig en massa.
#2 Visst är det bra med balans men ibland går det inte alls. precis som det är en magnet i stolen. ;-)
#3 Håller med det är så mycket surrogat och flyktvägar nu att ta till istället för att prata ut eller ta tag i sig själv men jag är övertygad att vi vaknar så småningom.

#5 haha den bilden gillar jag =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5Haha, bra.
#6 o#7 Så träffande att man skäms lite
#5 - Ha ha ha, den var skön den bilden :-)