Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettnuet
Läst 2578 ggr
GitteL
0

Sommar upplevelser!!!

Hejsan alla goa medlemmar, jag tänkte vi kunde skriva om våra upplevelser som vi varit med om i sommar.

Har ni några bilder som ni vill dela med er av så skicka in dom. De behöver inte bara vara bilder från i sommar utan en bild som tilltalar dig.

Ha en härlig sommar.

Njut, upplev och glöm inte att bara vara. Skrattande

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild tog jag en kväll.

Ribban i Malmö är fantastisk.

Soffe
0

Vilken härlig bild! Jag har oxå varit där o gått över bron.. Det är jättefint o mysigt där :)

Tuva-Lena
0

"Ribban", är det Ribbersborg det..? Där har jag varit!! För hundra år sen, typ..Fot i munnnen men bilden var så fiin! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

GitteL
0

#3 Ja det är Ribbersborg, nära och bra till centrum m.m.

Är du natt människa? Skrattande

[Vintersaga]
0

Den var kanonfin Gitte - som gjorde för tävlingen på AB :-)

Har själv aldrig varit i Malmö trots att jag varit i Skåne flera gånger - men däremot i Lund och många andra fina ställen, nu senast Landskrona och en tur till Ven :-)

Gnici
0

Igår upplevde jag något magiskt - jag låg och rullade runt på gräsmattan tillsammans med min älskade hund…Vi busade och han ville bara pussa och pussa mig….Första gången på väldigt länge upplevde jag ren och skär lycka - det var livsglädje av högsta graden….

Kram

[Vargnatt-]
0

En härlig sommarupplevelse för mig var att få åka ut och bada med min sambo och våran hund :) Vovven blev överlycklig :)

GitteL
0

#5 Som gjord för AB tänkte vad är det han säger om aktiebolag haha. Förstod sedan när jag gick in på AB och tittade. Pling.

#6 Härligt det låter att bara vara i nuet.

#7 Blev så glad när jag såg bilden. SÅ söt.

[Vargnatt-]
0

#8 Vad bra att du blev glad :). Han gör mig glad varje dag :)

[Vintersaga]
0

#7 - Ha ha, med den energin kan man inte bli annat än glad när man ser honom :-)

[Vargnatt-]
0

#10 Jag kan inte annat än hålla med :) Det är svårt att vara på dåligt humör när han är i närheten :)

[Vintersaga]
0

#11 - Det är ju så med djuren - de finns till för oss alldeles osjälviskt, för att visa hur vi egentligen ska vara (när vi inte är glada).

Här kommer en bild från Ven där jag var för en vecka sen. På håll ser man en kuststräcka i Landskronatrakten - observera att solen skiner där, men inte ute på Ven! En härlig kontrast :-)

GitteL
0

#12 Fin bild, rogivande med vatten. Vad är det för program du använder?

Väldigt speciellt med skuggorna.

[Vintersaga]
0

#13 - Ja, visst känns det att vatten är vårt ursprung. Synd att det ska vara så himla dyrt att bo vid vatten…

Jag använder ett program som heter adobe photoshop elements och det är ett kanonprogram för hobbyfotografer med liten plånbok, knappt en tusenlapp för ett rätt så avancerat program med många möjligheter :-)

Min hemsida har ganska mycket olika bilder som jag har gjort i programmet - även knapparna till vänster. I programmet kan jag även göra texter (som t.ex. texten som kommer upp när man väljer sida). Bilder är lätta att jobba med om man vill ha lite speciella typsnitt (som inte alla har på sina datorer)…

Här är ett exempel på en sådan textbild…

GitteL
0

Har varit i paradiset idag och haft en härlig upplevelse.

Detta är dalbys stenbrott och ett naturområde som är väldigt attraktivt som utflyktsplats.

Lägger in lite bilder.

GitteL
0

En till bild.

GitteL
0

Tjatigt va!!

[Vargnatt-]
0

Vilka härliga bilder Gitte :)

Faith
0

Hej och vilka vackra och härliga bilder ni lagt in här, blir riktigt glad av att titta på dom, Ribban, Vofsen, Ven och Dalbys stenbrott :) Du Gitte, är det du som simmar på den sista bilden..? :)

Jag väntar på leverering av kort som togs på ett "poolparty" jag var på i lördags, skitkul, poolen var en variant av en större barnpool hahaha. Jag och syrran klädde ut oss innan vi gick dit, där kom vi gående till partyt med snorklar/glasögon, badboll. en simfot (den andra hittade vi inte:) kylväska mm.. Alla skrattade när dom fick se oss komma gående, förstår inte varför…?! Togs några kort iaf.

Sätter in ett av dom när jag får dom

GitteL
0

#18 Ja de är så vackra.

#19 Haha, jag ser dig framför mig och herregud vilken syn det måste varit. Härligt när ni vågar bjuda på er så och släppa på alla hämningar. Ja du får lägga in dom när de är klara.

Nej det är inte jag som simmar, det var iskallt i vattnet o jag är en riktig badkruka som du vet. Flört

[Vintersaga]
0

Finfina bilder Gitte - vi har något liknande i Västerås, en grop som har blivit vattenfyllt och nu är ett av baden i kommunen. Det finns nog lite här och där såna ställen, men alla ligger inte lika fint som det där :-)

#20 - Badkruka? Det var jag också (säg är) - men på ett ställe i fjällen fanns inget annat alternativ att rengöra sig än att tvätta sig i sjön intill… där det aldrig var varmare än 8 grader (villet jag tycker är förskräckligt). Då var jag inte länge i sjön… :-)

Faith
0

#20 ja du skulle ha sett oss:) Jag älskar att skoja till det, bjuder gärna på mig själv Kyss Jag får nog puffa på dom som tog kort på oss, jag har inte sett dom själv än, vete sjutton vart dom tog vägen.. jag vill ju.. :)

Det var hos min systers granne vi var på poolparty hos, men båda hade dom skaffat sig varsin sån "pool". Bara det att min systers vatten blev grönt för hon har så mkt järn i sitt vatten, och i grannens pool var vattnet brunt.. såg inte nice ut precis.. hennes kom från källvatten.

När jag fick se dina kort Gitte så sa jag bara WOW, så vackert och naturskönt! Där skulle jag vilja sitta och bara vara, rena meditationen ju. Jo du nämnde ju det att du var en "sån där" badkruka ja.. Det kan man nog inte anklaga mig för precis :)

Och Vintersaga, vilket fantastiskt kort du tagit över Ven! Jag är galen i vackra kort, alla är ju vackra i sig. Funderar på att gå en fotokurs, intresset finns iaf..:)

Vargnatt, vilken härlig bild på din voffse! Den ser lika glad ut som mig när jag ska bada :)

Tuva-Lena
0

#4 Förlåt att svaret dröjde. ;) Ja, jag är nattmänniska, och morgonmänniska. Kort o gott dygnsmänniska. :)

Idag målade jag ett dass. Låter kanske krasst, men det var en uplevelse på det sättet att jag har dragit mig för det jättelänge - och det blev jättefint! Det var andens seger över köttet skulle man kunna säga, för dessutom så surrade hundratals mygg runt huvet på mig under tiden, och jag var på vippen att lägga av men bet ihop och bestämde mig för att färdigställa arbetet. Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

GitteL
0

Detta foto tog jag när jag var i Köpenhamn och hälsade på en anhörig. Personen kan knappt gå och vi bar ner henne i trädgården så hon kunde få uppleva lite sol och natur. Det var den bästa dagen sa hon sedan december.

[Vintersaga]
0

#24 - Jösses vilken vacker och magisk bild!
Förstår att hon tyckte det var den bästa dagen på länge när hon fick komma ut och se detta scenario!

Bra att du tog fram tråden igen - ska se vad jag har för bilder på lager… :-)

[Vargnatt-]
0

Här är en sommarupplevelse till från mig, också den med vatten :) Jag och Aramis på stranden :)

[Vargnatt-]
0

Åh en till, härlig sommarkväll.

[Vintersaga]
0

Här är en bild på våra borstnejlikor som Renée sådde förra året - de är så himla vackra tycker jag…

GitteL
0

#24 Ja underbart för henne. 95 år.

#25 #26 Härliga foto.

#28 Ja gud vad kul att så frö och att det blir något vackert av det. precis som allt annat ;-) Fint jobb Renee.

[Vintersaga]
0

#29 - Precis! Vi sår och så får vi skörda - så vad är det vi sår… i vår inre trädgård…?