Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personligt-om-oss-själva
Läst 1327 ggr
[KarinHelen]
0

Livet är värt att levas!

Jag tog studenten förra året i juni efter tre år på omvårdnadsprogrammet. Under sommaren jobbade jag på infektionskliniken i den staden jag bor och jag har de kunskaper som krävs för att arbeta på en infektionsavdelning. I augusti flyttade jag hemifrån till en lägenhet i centralen delen av stan och jag trivs underbart. Jag har också kommit fram till att jag inte vill ha ett arbete på en somatisk avdelning utan ag vill jobba med människor som mår psykiskt dåligt, hjälpa människor i svåra och utsatta situationer.
Idag studerar jag till behandlingsoedagog en KY-utbildning flyttade nyss till Gränna för studiernas skull. Vilket känns helt underbart, ser ljust på framtiden och livet känns så underbart. Jag är aktiv inom Röda Korset i sverige där jag jobbar frivilligt både i första hjälpen gruppen och som flyktingguide. I första hjälpen gruppen har vi sjukvårdsberedskap på festivaler, turneringar, uppträdanden, osv och som flyktingguide hjälper jag flyktingar med asylärenden, efterforskningarm familjeåterföreningar, överklaganden osv. Det är otroligtgivande och så oerhört värdefullt.

Livet går mot ljusare tider i en rasande fart, det är bara att hänga med när det flyter på.
Visst har jag dåliga dagar men vem har inte det? Livet är inte en dans på rosor det är hårt arbete på både gott och ont. Men det goda överväger det onda…
Med enklare ord kan man säga:
- Livet är en fest men en baksmälla då och då!

[Vintersaga]
0

Kunde inte sagt det bättre - Livet är verkligen till för att levas (och inte bara existera)!

Du har funnit din väg i arbetslivet - sånt kunde jag känna var svårt att veta när jag var i samma situation i min ungdom. Idag vet jag bättre - men så har jag levt över halva mitt liv (om jag får leva tills jag blir gammal).

För mig har det blivit tydligare för var dag som går att vi lever här och nu - allt annat är existens bara (dvs. inte ett riktigt liv). Det verkar du också ha kommit på när du säger att det bara är att hänga på i livets alla förändringar :-)

Som andlig människa tycker jag det är viktigt att hjälpa människor att leva ett bra liv - det gäller även en själv. Så glöm inte bort dig själv i din iver och längtan att hjälpa andra :-)

Kram Rickard

GitteL
0

Du har verkligen flow och det var sanna ord du skrev här.

Njut av sommaren. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[BigMama]
0

Härligt att du hittat din väg att gå här i livet! Skrattande

ChristinaSylejmani
0

Det är så roligt att läsa när någon hittat sin väg här i livet och livet är verkligen värt att levas. Även de små detaljerna i livet/tillvaron gör livet härligt att leva.