Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: dagens-affirmation
Läst 3663 ggr
[BigMama]
0

Att affirmera 8/8-08!

Lite om numerologi under augusti månad…

"Augusti är den 8: e månaden. Om man tar siffran 8 och spårar den med en penna så går pennan"runt och runt." Detta är en perfekt metafor för den förvirring som man kan uppleva under åttans energi. Motverka detta. Om du försöker att slutföra någonting och du blir blockerad varje gång, så bara stanna upp och arbeta på något annat en stund. Du kommer att kunna börja om igen nästa månad utan känslan av att vara överbelastad.

De olympiska spelen är en av de stora evenemangen som sker i augusti, och den kinesiska regeringen valde dagen 080808 med att börja spelen. Kineserna menar att antalet 8 främjar lycka och välstånd, och i Numerologi är åttan knytet till pengar, men man kan också knyta svåra lärdomar till talet 8. Talet 8 är också det politiska talet. Jag är säker på att du har läst olika saker om politiken i allt-OS. Jag anser att vi bör hålla ögonen vidöppna för att se vad som händer politiskt under de olympiska spelen.

I ditt personliga liv, undvik konfrontationer med andra under denna åtta-månad. De kan eskalera och få dig ur kontroll. Back off, ta ett djupt andetag. Den 8:e, som nämnts ovan, är pengarnas och den finansiella talet. Jag föreslår att du gör detta: den 8/8-08, tänd ett vitt stearinljus och fokusera på välstånd. Affirmera välstånd i ditt liv och skriv ner varför du söker framgång och vad du kan göra med det när det kommer. Naturligtvis är det alltid klokt att göra penga-affirmationer, speciellt under den tredubbla 8-vibrationen. Säg: "Jag tror på oändlig oberoende, och mina behov alltid är uppfyllda." i minst 15 minuter den dagen.

Jag vet att vissa människor har valt den dagen som en dag att gifta sig på. Och om din livsväg är en 2, 4, 6 eller 8, så är den dagen att betrakta som en kompatibel dag för dig. Min enda försiktighet är, om du är en 8 gifter sig på en 8 dag, ägna särskild uppmärksamhet åt alla små detaljer att hålla dagen uppe så smidigt som möjligt.

För alla er i denna månad 8, var mycket konkret om vad du vill åstadkomma. Gör en lista över vad det är du vill åstadkomma. Undvik tvister, för kommunikationen kan vara lite skev i månad 8 och dina vänner eller familjemedlemmar kan inte förstå vart det kommer ifrån. Håll i ditt sinne för humor som är viktigt i denna månad 8! :)"

Översatt från Glynis McCants nyhetsbrev augusti

GitteL
0

Intressant inlägg. Min månad är just 8 och även min son som fyller år idag ;-)

Gav mig en del påminnelser ang blockeringen att ta en paus och låta det komma när det är dags.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[BigMama]
0

Grattis Gitte! I efterskott eller förskott? Så din son fyller år idag den 6:e? Då har han attitydtalet 5… 'never a dull moment' som Glynis säger.. Han har en underbar mamma!

Kram.

GitteL
0

#2 Aaaaaa så go du är, tack. Ja han den 6 o jag den 16 och jag är 63 o han e 93. Rätt häftigt va…

Vad betyder attitydtal 5?

bjprofit
0

Håller med #2 om mamman där :) Och stort grattis till sonen me'

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
0

#4 Tack för fina ord och till min son. Kyss

[BigMama]
0

#3 Attitydtalet visar den livsinställning man har. Din son är född den 6/8, 6+8 = 14 = 1+4 = 5

Det är främst livsvägen (år+mån+dag) och attitydtalet som bäst talar om hur en person är.

Hmm, vad tyst det är från Rickard då.. hihi.. Jag vet sedan en annan nummer-tråd att Glynis inte är en av hans favoriter…

[Vintersaga]
0

Oj - två lejon i samma familj :-)

Får säga grattis till din son också - han fyller tre dagar efter min bror, som alltså också är ett fullblodslejon! Cool

Den 16:e har lejonet fått en touch av skyttens lite mer rastlösa och filosofiska attityd… Flört

GitteL
0

#6 Är det så Rickard?? Tror du ej på numerologi?

Vet ej om jag tror på detta men intressant ändå.

Då har jag 6 som attitydtal o vad innebär det?

Faith gjorde en tarot läggning för mig detta år och det blev vagnen 3 ggr. Året, livet och personligt.

[Vintersaga]
0

#6 - Ha ha, nja, det hade nog med andra saker att göra BM - det var väl det där med hur man tolkar våra svenska bokstäver å, ä och ö… :-)

Hade tänkt kommentera lite mer, men har boken i ladan…

Jag tycker vår egen numerolog Annika Langlé är värd att nämnas i sammanhanget - hon har också skrivit böcker i ämnet och har bra resonemang tycker jag :-)

[Vintersaga]
0

#8 - Klart jag gör Gitte! Cool

Jag har varit på en privatsittning i numerologi - en kort sådan visserligen, bara 45 minuter - i Stansted i fjol. Det var riktigt häftigt - för det var en healer, medium och numerolog som hade den och hon var fantastisk :-)

GitteL
0

#7 Ha ha, Ja så det går vilt till skall gudarna veta. Starka och envisa och lika som bär o därför är han min främsta lärare.

Han visar mig vad jag behöver arbeta med för att hålla mitt hjärta öppet men jag tillåter det stängas många ggr av rädsla dvs när jag ryter till men jag jobbar på detta. Skäms

#8 Intressant. ;-)

[Vintersaga]
0

#11 - Visste du att hjärtat styrs av lejonets tecken…? Intressant koppling :-)

GitteL
0

#12 Visste inte detta. Kan du förklara lite.

[Vintersaga]
0

#13 - Varje tecken styr över vissa kroppsdelar enligt gammal traditionell astrologi. Man börjar med huvudet som styrs av det första tecknet Väduren och slutar med fötterna (som är Fiskarnas delar).

När man kommer till Lejonet så handlar det om hjärtat helt enkelt - och om njurarna för oss vågar. Jag har själv inte använt mig av detta system - så jag vet bara vad man associerar med varje tecken. T.ex. Oxen som styr halsen - och de säger att fler oxar får ofta bra sångröst än andra tecken… och använder den!

GitteL
0

#14 Vad häftigt, Min syrra är oxe och hon kan verkligen sjunga men det kan jag också fast i duschen. Hörs skit bra där. Blir själv rörd hahaha.

bjprofit
0

#13 , #14 Me oxe också, sjunger bara i duschen och då bara om jag har fullt med vatten i munnen hahaha

[BigMama]
0

#9 Jag har tittat lite på Langlés hemsida, och har den på favoriter, hon verkar mycket seriös och bra. Här t ex kan man räkna ut sitt personliga år, och vad som kan tänkas påverkas under det årets vibrationer:

http://www.annikalangle.com/ar.htm#6

Glynis och bokstäverna, så var det ja! Anledninen till att jag fastnat för Glynis, är att hon förklarar så enkelt, att t o m jag förstår…

#13 Och kräftan styrs av magen, visst?

[Vintersaga]
0

#16 - Ha ha, det gjorde jag också fram till jag fyllde 20. Sen bar det bara iväg på den musikaliska karriären Flört

#17 - Hon är verkligen seriös känns det som - har läst en bok av henne som var väldigt intressant och där man kunde räkna ut en massa olika saker. Jag tyckte den var bättre än Signe Hassos bok som var mer amerikaniserad (men också inspirerande).

Ja, egentligen är det väl inte Glynis som har problemet med bokstäverna - det måste ju vara översättaren som skall översätta boken till svenska förhållanden, med å, ä, ö…

Jag tycker det är a och o att förklara enkelt - det är därför jag t.ex. gillar Kay Pollaks böcker så mycket!

Japp, magen och kräftan hör ihop :-)

Kram Rickard

bjprofit
0

#17 Det var riktigt intressant med personliga år.

Häpnadsväckande nästan vad rätt det var för mig.

Tack för länken BM

GitteL
0

#17 Tack för länken skall läsa imorgon när jag är pigg.