Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: off-topic
Läst 1111 ggr
[Vintersaga]
0

Fin avslutning på semestern

När sista dagen på min semester anlände hade jag bestämt mig för en resa på vinst och förlust - jag hade tänkt finna den röda näckrosen, fotografera den och samtidigt fått en naturupplevelse. Det fick jag och det är jag glad över.

Här kommer ett bildspel av alla de kort jag tog på min vandring runt sjön Fagertärn, där den röda näckrosen skall frodas här i Sverige tillsammans med den gula och den vita - till tonerna av en sång som min bror har komponerat och som jag har gjort en egen inspelning på.

Bildspel

ChristinaSylejmani
0

Vilket vackert och roingivande bildspel!

GitteL
0

Härligt Rickard, snart blir du vår lilla kändis. Du är verkligen på G med dina projekt. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Vintersaga]
0

Tack Christina och Gitte :-)

Jag tog så många bilder så jag tänkte göra ett bildspel istället för att visa upp några få här - och så tyckte jag musiken passade så bra med stämningen jag kände där :-)

Ha ha, kändis va´ Flört

Kram Ricke

Tuva-Lena
0

Du är ju jätteduktg Rickard! Wow! Hur många bilder använde du i bildspelet..? och du använder förstås Flash Player - är det dyrt att köpa det programmet - skulle också vilja ha Flash.. Passade dessuom på att titta på ditt andra bildspel - "bortom bergen", eller nåt hette det - mig gilla.. ;) Superbra!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Vintersaga]
0

#4 - Tack Inga-Lena :-)

Säkert över 100 bilder var det i bildspelet… trodde jag - i praktiken var det 64 bilder (om jag räknade rätt)! Jag tog 148 bilder totalt, men många var upprepningar för att verkligen vara säker på att fånga objektet!

Nä, jag har inte flash - det är alldeles för dyrt! Jag använder faktiskt Windows Movie Maker som följer med Windows - det kostar inget extra :-)

Ja, gammal låt med gamla bilder från fjällen (det mesta i varje fall) - på andra sidan bergen heter musikstycket och var en sång i en sekvens om fem låtar i samma tema (handlade om en dröm jag hade).

[lanns]
0

Fagertärn är en vacker plats och de röda näckrosorna lika så. Musiken stämde bra med hur jag minns stämningen vid sjön. Länge sen jag var där. Var i Tiveden ch fiskade med far när jag var barn och då hände det att vi tittade på näckrosorna också.

Det finns en sägen som säger att näcken lurade till sig en fager jungfru och på den plats där hon försvann ner i vattnet flöt en röd näckros upp.

En annan variant är att den fattige fiskaren Fager lovade bort sin vackra dotter till näcken mot god fiskelycka. På sin 16-årsdag ror hon ut på sjön för att möta Näcken. När han kommer upp stötter hon en kniv i sitt hjärta och av blodet som flytter ut i vattnet färgas blommorna röda.

Tack för att du delade med dig av din sista semesterdag. Cool