Förlorad sömn
Sitter och funderar på detta med sömn. Många säger att man kan ta igen förlorad sömn…Stämmer detta?
Nej det kan man inte, men sover man gott nästa natt så är allting ok igen.
Förlorad sömn går endast att ta igen kort efter, om man sover 5 timmar en natt kanske man sover 15 nästa;) Det har ajg provat iallafall…
Dok. Varje gång man är uppe sent och gör någonting, och tvingar kroppen att vara vaken, så lever man lite kortare…
#2 hum hur menar du sist där? :O
att är man vaken mer så förbrukar man kroppen snabbare?

Tror att förlorad sömn är precis som det låter. Förlorad, och går inte att ta igen. Jag har aldrig lyckats med det.
Om man sen lever lite kortare om man tvingar kroppen att vara vaken får man se till att ha kul så man inte missar nåt ;)
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
#4 haha aldrig missat sömn?!
jag sover typ 3h per natt ^^
haha ja bäst man har kul då :p lär ju dö en tidig död ^^
Ohh hjälp! Skullle jag bara sova 3 timmar bara varje natt, så kulle jag vara halvt medvetslös
Jag måste sova minst 8-9 timmar för att vara någorlunda riktig..Men visst kan man väl vila dagen efter, och sova lite middag om man kan, om man missat sömn, så tar man ju igen sig lite ia f..
Men det bästa är väl en hel natts sömn i a f.
#6 haha jo ibland e jag trött men oftast så mår ja bra av så lite!
blir bara helt död när jag har sovit flera timmar! :O

#5 Nog har jag missat sömn alltid. Men aldrig lyckats ta igen den då blev jag bara tröttare :)
Sov som du 2-4 tim per natt i många år, numera blir det 5-6 tim men räknar det inte till mina meriter att bara ha sovit 2 tim per natt. Kul hade jag nog på den tiden….typ :)
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
#3 Ja, Cellerna i kroppen måste vila. Om dom inte får det slits dom ut fortare!