Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: citat
Läst 2106 ggr
ChristinaSylejmani
0

Barns funderingar.

* Förr i tiden var folk uppdelade i raser - de fina och de ofina. De fina var rika och hade råd med schampo och hårgele, medan de ofinare fick nöja sig med loppor och löss.

* Jag tror folk var lyckligare förr i tiden. I alla fall såg det så ut. Idag blir barnen tvingade att skratta och se glada ut

* Förr i världen var tandläkaren en farlig person. Han använde järntänger och drog ut tänder överallt. Till och med visdomständerna drog han ut. Därför visste inte folk så mycket på den tiden.

* När man gifte sig förr i tiden var det för att staten sa det och prästerna tyckte det var bäst. Idag kan man slå sig ihop med den ena sambon efter den andra utan att staten säger mu eller bä.

* Förr i tiden fick pappan inte lov att föda barn. De tyckte att det var omusikaliskt. Men idag är det vanligt att mamman och pappan föder barnet tillsammans

* När man gifter sig spelar organismen en sorgmarsch medan bruden går mot mannen.

* Om man börjar bli gammal och kommer på att man inte vill dö kan man bara ta vitamintabletter och avföringstabletter

* Ett pensionärshem är en sorts kennel för gamla människor. Familjerna kan lämna dem där om de ska åka på semester eller om de vill vara ifred. Fast de behöver inte ha koppel på sig.

* En svärmor är straffet man får när man gifter sig med någon man inte känner. - Per 7 år

_* En mormor är en som hela släkten har kommit ut genom. Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet. - _Kristina 7 år__

vickevira
0

Helt underbart Glad

ChristinaSylejmani
0

Visst är det! Jag bara älskar dessa "barncitat"…

Är det bättre att vara singel eller att vara gift?

_* Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel.
_Adam, 7 år

* _Det borde du fråga de som läser VeckoRevyn. _Lotta, 10 år__

När är den rätta åldern att gifta sig?

* Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.
Fredrik, 6 år

Jenahbella
0

åh jag hade en sån bok när jag va mindre.. barns tankar om gud, den var underbar :O måste leta reda på den nån dag!

Ledin
0

detta med gifta sig kan man ju höra med mina barn alla ska gifta sig utan sonen 12år gammal han ska bli ett proffs på skatebord o har inte tid till det säger han men kanske när jag är 35 år då har jag någ tid. Min barn får bra syn på just hur det e att leva i denna värld. Förr var man gift när man var 18-20 år man höll i hopp i allt trots att man inte alls passade bra ihop när man var 40år så ståg man ut, nu skiljer man sig för att få leva, kvinnan jobbar nu o tjänar egna pengar vågar säga vad man vill. Så va det ju itne förr då skulle man vara hemma torka av skiten i röven på barnen laga maten o se till att allt var fint o rent. Jag har en son med en annan stövel o min man hade en dotter med en klacksko :) vi tillsammans har barnen o vi är gifta o trivs med detta vi har ett barn gemensamt men alla våra barn är lika uppskattade trots den vi fick dom med så är vi en hel familj. Jag ska ställa dessa frågor till mina barn för jag tror inte dom stämmer alls.