Inspirations kort!!
Hittade länken på existens och dessa kort ger dig en puff på vägen. Dra ett kort.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Jag drog Maya-kortet…Å det stämmer sååå bra så…
Det är dags för dig att tänka mer på dig själv. Unna dig en avslappnande behandling t.ex. massage, ett skönt karbad eller fotbad.
Du har gett mycket till andra ett tag och känner dig trött och sliten. Försök prioritera om ditt liv så du får en dag för dig själv då och då. Du kommer att känna dig gladare och mer positiv vilket kommer att gagna både dig själv och andra i din närhet.
Tänk på att inte bränna ljuset i båda ändarna. Var rädd om dig! Du har så mycket att ge till andra då du själv mår bra och är utvilad!
Ja känns det rätt så är det lätt. Visst är det härligt att bara få ta tid till sig själv och njuta av att vi ÄR. 
Det är otroligt viktigt att komma ihåg det. Finns tyvärr en del som inte tycker man ska ha egen tid….Jag har fått ta en del kritik för att jag har skrivit om just detta på en annan sajt. Men även om man har barn så måste man kunna få denna tiden för sej själv ibland….Och att komma ihåg sej själv…
#3 Absolut och även om hela huset är fullt med kids så är det bra att visa för barnen och vara tydlig i vår kommunikation att vi vill ha egen tid och det får de finna sig i. Det visar också att de gör samma sak med tiden när vi sätter gränser och gillar vår ensam tid. 
Haha, detta kan tolkas som att nä nu får ni vara tysta för jag skall ha ensam tid. Men så menar jag inte utan jag väljer att gå iväg och unna mig något även om ungdomarna är hemma.
Detta drog jag och det känns helt rätt för mig till höstens projekt.
Du kan tryggt fortsätta vara stark och kraftfull. Du kan konsten att vara en viljestark person på ett kärleksfulltsätt som främjar både andra
och dig själv.
Ibland har du tvekat och försökt dölja din egen inre styrka. Du har oroat dig för att andra inte ska tycka om dig eller lämna dig om du är dig själv. Men du ska veta att det bästa du kan göra är att vara dig själv. Älska dig själv som du är och du ska se att andra också gör det.
Du har stark intuition och det är ingen risk att du kommer att använda din kraftfulla energi på fel sätt. Du har en medfödd naturliga gåva som ledare.
Ha ha - vilken fullträff!
Jag gjorde som Mia, tog Maya! Först blev jag förvånad över att det bara var kvinnliga namn - men så tänkte jag att jag ändå skulle välja och se vad som fanns där…
Jag valde Maya eftersom vi har en katt som heter så (Maya med y) och sen var det en varg med på bilden - vilket betyder något speciellt för mig! Dessutom var det på pricken rätt det som stod där om min situation just nu :-)
Kram Rickard
p.s.
Tycker också det är viktigt att vi har egen tid - det är därför jag sitter här istället för är social med familjen just nu…
d.s.
**Mitt val blev;
**
Nu är tiden mogen för byte av bostad eller arbetsplats.
Denna förändring kommer att mynna ut i en ny positiv energi.
SÅ HÄFTIGT!
Idag har jag suttit och skrivit i min tankebok om hur jag ska göra och hur det ska bli. Hittat ett jobb som betyder att jag byter arbetskommun och jag funderar tom med på att flytta. Det som fått mej att tveka är att tjänsten är på 80% och att resvägen kan bli jobbig vintertid.
Här har jag nu en vink om vad jag ska göra. Eller ?
Lotta
Vad härligt att höra men om du flyttar blir resvägen jobbig då?
Lyssna inåt vad vill du och vad säger ditt hjärta utan att fundera så mycket?
Välkommen hit, glömde säga detta. 

Jag drog Desirée.

Du har dragit detta kort för att få modet att förändra ditt liv. Du har ibland frågat dig vad som är meningen med ditt liv och inte tyckt att du har fått något bra svar. En sökande själ har du alltid varit och ibland har du känt dig ensam med dina tankar och funderngar.
Jag vill ge dig rådet att följa ditt hjärta. Våga ta steget och förändra det som inte känns bra i ditt liv. Var inte rädd för att be om hjälp.
Försök att inte analysera och grubbla för mycket - låt allt ske i den ordning det kommer. Du ska se att allt kommer att ordna sig. Bara du vågar ta det första steget på vägen till ditt nya liv.
Nästan lite kusligt träffande blev det för mej, särskilt som jag nyss avslutade ett inlägg i en annan tråd med orden "efter regn kommer sol" - en synkronicitet? Vill gärna tolka det som en bekräftelse på att jag gjort rätt som har bestämt mej. Styrka att gå vidare :)
Du har en tid av oro och bekymmer bakom dig. Livet har känts bekymmersamt och tråkigt en tid. Jag vill försäkra dig om att den tiden är förbi nu. Efter regn kommer alltid solsken och så kommer även att ske för dig.
Tänk så här att om livet alltid bestod av idel lycka och glädje skulle du inte utvecklas vidare. Du kommer att lära dig något av den här krisen. Försök att inte älta det som har hänt alltför länge utan gå vidare utan att se dig om!
Du är beskyddad på din väg i livet och aldrig ensam.
Glöm aldrig det!