Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettrelationer
Läst 1155 ggr
[mia-38]
0

Äkta kompisskap???

En lång historia.Ska försöka att korta ner den och hoppas inte att det blir för rörigt.

Jag fick en ny tjejkompis i julas. Hon började på vårt jobb och vi började umgås även privat. Vi har blivit bästisar.

Nu är det så här att hennes granne visade intresse för mej. Och jag föll pladask för honom. Anna, kan vi kalla min kompis för….sa en massa som han hade sagt om mej. Som var positivt för ett framtida förhållande…

Ett tag senare så träffades killen och jag privat. Och vi kom in på detta med vad han hade sagt o inte sagt. Det visade sej att det mesta som Anna hade sagt var påhitt. Han hade inte alls sagt vissa saker. Han är ganska försiktig med sånt…utan menade det att ville han mej nåt så berättar han det för mej och ingen annan.

Jag blev sur som 17 på henne….för det gjorde mej ju illa när sakerna sedan inte alls stämde.Men jag sa inget till henne…vi jobbar ju tätt ihop och vill inte bli ovänner.

Jag har sedan testat henne lite….Och hon säger saker återigen som INTE killen sagt. Bland annat att han skulle ringa mej…som förra veckan…att vi skulle åka till hans sommarstuga…odyl. Jag ringde nyss killen för att ta reda på hur allt ligger till. Han har knappt pratat med henne på flera veckor…och han har INTE sagt nåt till henne.

Nu fyllde killen år igår…och då hade Anna o hennes kille sagt att de skulle grilla….Och det visste killen om sa de. Jag messade han o grattade han o skrev att vi syns på grillningen. Anna hade sagt att hon hade sms:at honom flera gånger om detta men inte fått svar. Nu när jag pratade med honom så visste han inget om nån grillning från deras håll. Det var ju jag som hade nämnt detta. Grillningen var planerad sedan säkert en vecka tillbaka….och dom påstod att han visste om detta. Men det gjorde han alls inte!!! Varken han eller jag fattar varken ut eller in….

Varför pratar om sånt som inte stämmer??? Hon sårar mej djupt så saker hon sagt inte stämmer. Hon vet ju att jag är kär i honom och hon inger ju mej falska förhoppningar….å hans vägnar…som sedan inte stämmer.

Vad ska jag göra??? Jag kan inte göra mej ovän med henne eftersom vi jobbar ihop…..Men nån grillning åker jag inte på!!! Den kan dom ha för sej själva!!!

[Vintersaga]
0

En del människor kan inte hålla sig till sanningen har jag märkt. Det här verkar vara en sådan. Mytoman tror jag det kallas för - dvs. säger att de gjort saker som de inte alls gjort (kanske inte är riktigt samma sak här…).

Hade jag varit i din situation skulle jag inte lita på henne men fortsatt vara artig mot henne (eftersom det är en arbetskamrat också). Sen skulle jag säga till henne att inte nämna den mannen som du är kär i - att det är något mellan er två.

Sen skulle jag ha så lite som möjligt att göra med henne på fritiden - om du inte tar allt med en nypa salt som hon säger och inte bygger din tillvaro på hennes ord, då kan du behålla henne som kompis (inte som vän - för de anförtror man sig åt, vilket jag aldrig skulle göra med henne).

Tråkigt att det skulle bli så här - men det finns säkert en mening med detta också, hade du t.ex. träffat honom om det inte hade varit för att du och hon blivit vänner…?

Kram Rickard

[mia-38]
0

Hej Vintersaga..

Jag ska inte vara nära kompis med henne mer….men jag ska vara artig och vara hennes vän..men jag tänker inte anförto henne något mer. Och det kommer nog inte killen heller att göra.

Jag hade säkerligen inte träffat honom om hon o jag inte blivit kompisar. Så det är ju iallafall ett plus. Och kanske att han o jag kommer närmare varandra efter detta med. För det ar varit lite si och så med det hittills…

Jenahbella
0

låter som att hon säger dessa saker för att hon vill ha din uppmärksamhet!
jag tror folk pratar väldigt mkt så som hon verkar göra för att hon märker att du gillar vad hon säger.. hon vill ha en vän, hon vill göra dig glad. men de blir fel.

har en kompis med detta "syndrom" som pratar på om massa saker som låter väldigt intressant.. men tyvärr är mycket lite av hennes berättelser sanna.. det är väldigt tråkigt för henne.. jag tror inte att de gör de med flit, de kan va en dålig vana som satts i rullning sen lång tid tillbaka.. dom kanske haft svårt att hitta vänner och upptäckt att genom dessa häftiga historier kan dom bli accepterade och omtyckta lättare?

jag tycker du gör rätt, va hennes vän, men anförtro henne inte något djupare förens hon faktiskt bevisat att hon är en nära vän.
lycka till! :)

[Vintersaga]
0

#2 - Härligt att höra - det är fortfarande jobbigt när ni är arbetskamrater, men med den inställningen så blir det hanterbart!

Har själv varit med om såna här märkliga händelser, att människor kommit in i mitt liv för att leverera något till mig - och så har människorna successivt försvunnit ur bilden igen :-)

Det är därför jag ser att alla händelser och möten med människor har något att ge mig eller/och att jag ger dem något.

Lycka till med honom :-)

[mia-38]
0

Hon messade mej nu och undrade varför killen är sur på henne. Han hade varit och pratat med hennes sambo. Och när hon hade kommit hade han blivit tyst och tittat åt ett annat håll. Sen frågar hon mej varför han är sån…..hahahahahah…

Kia
0

Hm!! Min fråga blir kanske en klassisk men varför frågar du inte henne om alla dessa sakerna? Ställ henne mot väggen. Det behöver ju inte innebära att Ni blir ovänner om du bara gör det försiktigt och på rätt sätt eller hur?

Kanske har hon en förklaring eller kanske inte. Fråga henne helt enkelt så får du ju svar på frågan.

Man kan ju möta människor på olika sätt känner jag men det bästa är ändå att gå till källan av det hela.