Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: tankar-känslor
Läst 2296 ggr
[mia-38]
0

Varför kan jag inte släppa??

Jag mår just nu inte så himla bra pga en anledning. Är väldigt frustrerad och deppig till och från.

Ska berätta i korthet:

Min bästa kompis har en granne som blev nyfiken på mej. Detta spann vidare och han o jag har träffats ensamma två gånger. Han säger saker till min kompis som är positiva..men sedan händer det inte mer. Han har bett mej vänta på honom..Han har saker han måste reda upp innan han kan känna efter vad han egentligen känner. Men hur länge ska jag orka vänta?? Och om jag nu väntar ett bra tag och sedan får negativt besked…då har jag ju väntat i onödan. Hoppas ni förstår vad jag menar…

När kan man börja pressa honom lite?? Hur ska jag gå tillväga utan att förstöra? Och varför kan jag inte släppa tanken på honom????

Hur är vi människor funtade egentligen…*L*

Gahella
0

Mitt råd är: sluta vänta, lev ditt liv som DU VILL ha det. Du ska inte göra som vi kvinnor alltid har gjort, inkl. mig själv, att vänta på vaddå?! Släpp och gå vidare, om det vill sig så träffas ni igen, men du ska styra din skuta inte han!!! Kram!

[mia-38]
0

Jooo…så är det nog! Jag försöker verkligen….och det funkar vissa dagar med…men snart är jag där igen….förvirrad och frustrerad. Jag vill ju inte va sån…..

Gahella
0

Jag vet precis vad du menar, detta är väldigt bekant om jag säger så. Fråga dig själv vad det är hos honom som fascinerar, det kan ta ett tag, men ofta kommer svaret ganska snabbt. Sedan ser du till att göra sånt som gör dig glad hela tiden, För ju längre tid som går, så försvinner "suget" meråmer, hehe…Eller ring upp och försök få klarhet i vad han vill bli klar med, vad är det som händer i hans liv?

[mia-38]
0

Suget försvinner inte..heheheh..Jag har försökt att ta bort det…

Ja ska prata med han till helgen….sen får vi se…Det är mycket som sagts som jag inte tagit upp här..Dubbla budskap kan man säga….Å det gör ju en förvirrad som attans…

Gahella
0

Håller tummarna och lycka till! Vi finns här, och gör vårt bästa för att bringa klarhet i varandras förvirringarGladKram!

[mia-38]
0

Tack för att ni finns och att ni lyssnar…Skrattande

Kramar!!

Jenahbella
0

såg att du hade bestämt dig för att göra :)

jag och min sambo satt å pratade om det här med att -vänta- lite på skoj idag, vi har tjaffsat lite om att jag alltid får vänta på honom.. han favorit uttryck e "jag ska bara…." :P
och idag pratade vi om att första gången vi träffades privat (vi träffades genom jobbet från början) så fick ja sitta och vänta på honom i 6 timmar!
kanske borde ja ha sett den varningssignalen lite tidigare ^^

mitt tips e iaf att prata med honom :)

elsa-linnea
0

Hej Mia!

Jag förstår precis vad du menar, jag har väntat i 2 år nu på "mannen i mitt liv". Jag har försökt släppa taget och gå vidare, men vips så har han kommit tillbaka. Så har det hållt på och tillslut trodde jag att jag skulle bli galen, mitt självförtroende dalade likaså min självkänsla. Jag fick rådet att släppa taget en bit i taget, att inte kräva av mig själv att radera ut honom totalt. Det har hjälpt mig. Samtidigt har jag insett att jag krävt så lite av honom, varit osäker på mina gränser och mitt värde. Om han ville ha mig eller inte blev avgörande för vilket värde jag hade. jag inser att detta inte stämmer, jag är ju lika värdefull oavsett vad han tycker och känner inför mig. Du är också värdefull precis som du är, gör allt för att gå vidare.

Kramar och lycka till!

Ayena
0

Känner igen det där - det är mycket energikrävande. Antingen så har man ett förhållande eller inte. Antingen så är det ett vänskapsförhållande eller ett kärleksförhålland.

Har du frågat honom vad det är du ska vänta på?

Mitt råd till dig är att gå vidare i livet. Bygg inte upp din tillvaro på något som kanske blir av.

Kram Gilla

[mia-38]
0

Ja Gunilla_R…

Jag ska fråga han i helgen vad det är jag väntar på…..Är det ett förhållande med han eller är det tills han bestämt sej…..

Jag har flera killar som vill träffa mej…men jag känner att jag kan inte. OM det nu skulle visa sej att Tomas vil ha mej och jag träffar nån annan just då….Då sårar jag ju den jag träffar….Och det vill jag inte. Men samtidigt så vill jag ju inte sitta här och häcka….för risken finns ju att det inte blir nåt…å då kanske jag har missat nån som verkligen vet vad han vill….som jag oxå kan tycka om och bli så kär i…Hoppas ni förstår vad jag menar…

Vad svårt det ska va????!!!!Fundersam

Ayena
0

Varför inte leva ensam ett tag - utan förhållande!

Men jag förstår precis ditt resonemang eftersom jag själv resonerat så under många år. Jag gick också i denna villfarelse att jag skulle finna lyckan i en partner, i ett förhållande.

Varför inte sitta och häcka en tid? Flört. Det kan visa sig vara mycket trevligare än du någonsom kunde drömma om!

[mia-38]
0

Gunilla!

Jag HAR häckat så mycket allaredan…Trött på det..

Men visst…hihihi..Jag kan häcka en stund till…Skrattande

Kram!

GitteL
0

Vad var det som gjorde att du väljer att gå in i något där du skall behöva vänta?

När du känner förvirring och frustrering så lyssnar du ej inåt och har inte fokus på dig vad du vill, behöver och känner. Kroppen ger dig tydliga signaler men du har valet om du vill lyssna.

Vad vill DU?

Vad känner DU?

Vad behöver DU?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Jenahbella
0

#12 detta påminner lite om hur jag kände för nästan 2 år sen (innan jag träffa min nuvarande sambo)
jag dejtade massa killar och visste inte vad jag själv ville.. (vad jag kände va att jag var så fruktansvärt ensam)
så satt jag en dag med min kompis på jobbet och insåg plötsligt att jag letade efter nån så starkt att jag faktiskt hade glömt vad jag själv ville.. min kompis hjälpte mig att förstå att jag näst intill blivit desperat efter något jag inte ens ville ha.. så jag bestämde mig för att lägga allt på is och bara va jag, känna efter va jag ville själv, en vecka efter de så träffade jag min kompis igen och insåg att han faktiskt va rätt för mig :) jag var totalblind och såg inte att min starkaste kärlek var till nån som stod mittemot mig :P
ibland letar man så starkt efter något speciellt att man glömmer känna efter vad de e man själv vill.. de du sökte i början av resan är inte alltid det du finner i slutet..
du verkar ha den fina egenskapen jag själv har, att vilja att alla runt omkring en ska må bra, tyvärr glömmer man bort sig själv ibland..
men jag tvivlar inte på att du klarar detta :) du verkar va en kanon tjej! :D
kram!

[mia-38]
0

Hej Fnuha!

Jaaa…ibland så stirrar man sej blind på vad det är man tror sej vill ha. Bara för att man ska ha….

Men tro mej…jag vet vad jag vill ha….hihihih…..Jag har inte glömt bort mej själv i allt detta. Jag lever….jag är som jag brukar vara….fast han finns alltid i min hjärna och tankar….Men ibland kommer osäkerheten upp till ytan….på vad det är jag väntar på. Väntar jag förgäves eller???

Men vi får se….ikväll eller imorrn ska vi ha en grillfest och då ska han vara med. Han fyller år…..så jag ska ge han en ros och ett kort med en inbjudan till middag hemma hos mej framöver. Nappar han inte på det….då vet jag.

Jenahbella
0

#15 ja de e svårt att veta om något är värt de eller inte.. har själv haft den funderingen i mitt egna förhållande.. men de e en gräns man själv måste dra.. och svårt e de!
va roligt med grillfest :) ja, nappar han inte på de så e han inte värd besväret! :) enligt mig iaf ;)

[mia-38]
0

Nä Fnuha…Det är hans sista chans….hehehe…Finns andra i sånna fall…

Jenahbella
0

#17 de gör ju de, men de e svårt när man verkligen tycker om nån, att bara släppa och hitta någon ny :/

[mia-38]
0

Nääää..men vad ska man göra? Jag har funderat en del nu de senaste dagarna på detta. Klart jag inte tänker ta nån annan nu. Måste ju släppa detta först och kommer över känslorna. Kan va bra att vara ensam ett tag.

Jenahbella
0

jo jag menade inte att du skulle ta nån annan bara sådär hux flux ;)
menade bara att de e jobbigt att släppa någon man gillar :)

[mia-38]
0

Jag vet att du inte menade så…Skrattande Jag vet knappt vad jag själv menar i detta…hahahah…..förvirrad just nu…

Jenahbella
0

#21 haha :D va bra! jo de kan bli snurrigt ibland ;) man kan läsa en text på så många vis! :P kram!