Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: hantera-konflikter
Läst 1422 ggr
[mia-38]
0

Konflikter- Hur hantera?

Hur hanterar du konflikter???

Jag själv vill gärna lösa det om det blir konflikter. Diskuterar gärna fram en lösning på orsaken till detta. På ett vuxet sätt.

En del drar sej undan när det blir konflikter. Sticker svansen mellan benen. Det tycker jag är det värsta om någon gör detta.

Hur gör du?

chik
0

Det beror på vad det är som är problemet. men jag är av den åsikten, problem skall lösas på bästa sätt..Eller konflikter..

PDT_Love_06

Lena.P är jag i verkliga livet.

[mia-38]
0

Jaaa….chik..allt är till för att lösas….man ska se det positiva i det hela. Allt…nästan allt….går att lösa….

[BigMama]
1

Hi ya!) Hallå! Här har ni sveriges mest konflikträdda!

Undviker konflikter så länge jag bara kan… Fast det finns ju gränser förstås.

Jenahbella
0

haha jag blir jättearg :P nevars, jag försöker lösa de mesta lugnt och sansat , men märker ja att nån försöker dra sig undan så blir ja nästan lite arg :P varför ska alla jämt fly ifrån "problemen"?? ta tag i dom så kan man va glad å le igen :D

[mia-38]
0

Håller med dej Fnuha…Ta tag i problemet och lös det istället för att sticka med svansen mellan benen. Problemet finns ju ändå kvar då.

Och detta med att bli arg….Jag kan bli jädrans så arg…men då ska det finnas skäl till det. Ett exempel då jag blev detta:

I förra veckan bestämde jag med en arbetskompis att jag skulle köpa en bil av honom. Han skulle komma med den till jobbet i måndags så jag skulle gå dit. Måndagsmorgonen kom. Men kom han med nån bil???? NÄÄÄÄ!! Jag väntade till tisdagen och sedan ringde jag. Då la han av mobilen när han såg att det var jag som ringde från jobbet!!!! Varför ringde han inte och sa att han inte kom mmed bilen?????? Fattar ingenting….Så alla mina planer jag hade bestämt fick jag ändra på. Och han kan inte lyfta luren och tala om som det är……

Sånna saker blir jag arg på!! Jag är inte långsynt…men i detta fallet är jag det. Tror han att jag ska vara som vanligt sen då när han kommer tillbaka till jobbet eller??? Att jag ska ha glömt detta eller??? Nä fyy 17 för sånna…..

Jenahbella
0

#5 uss jag skulle me bli galen!

haha folk som dyker upp som vanligt sen e ju bra roliga! :P tror dom verkligen att man glömt allt? :P

nera
0

Jag vill helst lösa dem så snabbt som möjligt..Annars blir jag gaaalen.. Fundersam