Hiss som störtar
Vad betyder det? Drömde om detta i morse nämligen.
Jag stod med min yngsta dotter i famnen tillsammans med några till i en hiss. Helt plötsligt knakar det till och hissen börjar rasa nedåt. Jag släpper snabbt Emma för att rädda mig själv (!!!) hoppar ur och ser min dotter gråta medan hon faller snabbt mot botten av hisschaktet… Armarna utsträckta: Mammaaa!!! Får samma obehagskänslor nu som då jag vaknade ur drömmen.
Ska också tillägga att jag aldrig har drömt om mina barn. (vad jag minns)
Vad tror ni?
Big Mama, det handlar aldrig om dina barn utan barnet inom dig själv. Ett budskap från dig till dig.
Hur tolkar du det själv?
*nyfiken*
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
#1 Att jag skiter i barnet i mig?
Ärligt talat. Jag vet inte! Du vill att jag ska säga att min mamma inte "såg" mig som litet barn - men det var ju inte så? Mina föräldrar är hur goa som helst med sina barnbarn, och med mig också, har alltid varit det. Det enda jag vet är att mamma och pappa var dåliga med kramar. Men de visade sin omtanke på andra sätt. Detta har mamma pratat om många ggr med mig på senare år, att hon själv var uppväxt utan kärlek och att den kärlek hon fick kom från hennes farmor.
Ska detta "okramande" ge sådana men i vuxen ålder……?
Mamman i drömmen tolkar jag som att du behöver ta fram din egen Moderliga sida och ta hand om barnet inom dig.
De såg dig säkert men när vi är små så uppfattar vi känslomässiga signaler på ett annat sätt än som vuxen. Om inte föräldrarna till oss är känslomässigt närvarande känner vi detta som små och tar med oss i vuxen ålder. Alla föräldrar gör det bästa uifrån vad de kan och lärt sig av sin uppväxtmiljö.
Vi får se vad Ikna säger om din dröm. 
Ok, men vad är då ett exempel på barnet inom mig? Nu är jag störig, men jag vill så gärna förstå. 
Du är inte störig och det är ju ett exempel på att du drar ner dig själv i ord. Detta är vad vi kommer ta upp i våra samtal på kursen så ha tålamod goa Big Mama. 
Kanske en bild på din rädsla för att hamna i ditt undemedvetna. Att inte ha fast mark under fötterna. För här på PU händer det verkligen saker med oss, jag vet…..
Du börjar nog öppna "upp" i mycket tror jag.
#6 Jag lever verkligen på yttersta grenen just nu. Känslorna utåt liksom. Men i tider av förändring växer man ju, sägs det. Och Pu har defintivt ställt till med en del! 
By the way, så drömde jag en lite hissdröm i morse med. Denna gång var jag på väg till mitt sommarjobb. Knappade in portkoden och klev in i hallen. Där var det full ruljangs, arbetsklädda karlar som drog omkring på vagnar och till slut kom jag fram till hissen. (det finns ingen hiss där i verkligheten.) Det är en sådan där öppen handikapp-anpassad hiss. Ett par stycken kliver in före, varav en är man. En mörkhyad tjej, en äldre dam och jag kliver på sist. Då blir hissen som en våg. Det är för tungt där vi står (damen och jag). SÅ golvet lutar ner mot oss. -Ja, det här ser svart ut, skämtar jag. Då svarar den mörkhyade tjejen lika skämtsamt: - Nej, men det är ju jag som är svart! Det slutar med att jag kliver av.
# 0 Hissen störtar = något som händer snabbt, du tappar kontrollen / går neråt mentalt. Din dotter = en av dina kvinnliga sidor. Emma betyder den höga, den värdiga. Du släpper henne för att klara dig själv, du tar inte hand om henne / hjälper henne inte = när du är mentalt nere / tappar kontrollen, behöver du inte / släpper du denna sida / egenskap.
Du känner obehag.
# 7 hallen = dina olika roller. Arbetsklädda karlar = dina manliga arbetarsidor. Handikapp-anpassad hiss = ett sätt att ta sig fram som handikappad. Mannen, den mörkhyade tjejen och den äldre damen = dina olika sidor. Hissen blir en våg = sättet att ta sig fram blir ett sätt att mäta vikt. Det är för tungt där du och damen står = det känns tungt. Du kliver av = du använder inte detta sättet att ta dig fram / du lämnar dessa sidorna.
Jag vet inte…jag känner ju inte dig…svårt att tolka…
Bägge drömmarna handlar ju om att lämna vissa sidor / egenskaper.
Kanske är ditt sommarjobb inte det du egentligen vill jobba med?
Kanske är ditt sommarjobb inte det du egentligen vill jobba med?
Ursäkta men jag måste
……!! Försöker nämligen intala mig själv att "ja, BM, kanske det här är din grej?!" Fast jag egentligen inte vill… Lyssnar också mer på andra än mig själv. Har totalt missat en tid till detta jobb också. Hjärnsläpp - missade nästan öppning av butiken den gången. Är inte det en stopp-signal så säg???!!!
Ni som hittat alla tester här på PU - finns det inget inom jobbsektorn? Har ingen aaaaaning om va jag ska bli när jag blir stor, och så har jag ju precis fyllt år igen, så jag är ju snart stor..
Ja, Ikna, huvudet på spiken, FAST du inte känner mig! Igen..