Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 1970 ggr
Ijin
0

Resultat!

Vad är det som vi har lärt oss här på forumet? jag vill att alla som tycker att dom lärt sig något skriver det! Så vi ser var vi har kommigt!

Jag själv har lärt mig se annorlunda på saker. Titta en extra gång. Jag har också lärt mig att spendera mer tid att filosofera, och utveckla mig själv.

;)

Och ni som säger att ni inte lärt er någonting - tänk efter igen;)

[BigMama]
0

Bra tråd Ijin, återkommer!

[Vintersaga]
0

Jag har lärt mig att vi kan lösa alla problem utan att bli arga på varandra.

Jag har lärt mig att det finns människor som gått igenom otroliga upplevelser (jobbiga) och ändå kunnat vända motgångar till styrkor och kärleksfullhet.

Jag har lärt mig att andlighet utan kontinuerlig personlig utveckling är som att spela helt efter noterna - man kan spela (och spela rätt) men man saknar ibland den rätta känslan.

Jag har lärt mig att personlig utveckling inte har med fysisk ålder att göra - vi mäter den inte efter hur många år vi har levt.

Jag har lärt mig att det alltid finns något nytt att lära sig här - och att detta nya kan upplyfta mitt sinne när det är som mörkast!

Jag har lärt mig att älska er! Kyss

GitteL
0

Skriver när jag har mer tid.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

omelett
0

Det viktigaste jag har lärt mig, eller förankrat kanske jag skulle säga. Är att ALLA förrändringar börjar hos mig själv.

Att jag har ett sårat innre barn som måste tas om hand av mig och att jag har ett ego som ställer till det.

Så denna sidan har fått mig att jobba på med mina egna kännslor och reaktioner. Jag lyfter upp dom och tittar vad dom egentligen står för.

Länkarna som dyker upp här till Katie Byron, Eckart Tolle och dom andra har oxå öppnat en helt ny värld för mig. Så tack alla ni som lägger in länkar med bra klipp här.

Jag tror jag har vuxit en hel del, sedan jag kom hit, även om jag ibland ramlar dit och slåss med mitt barn om en bulleGenerad Så är jag ändå snabbt tillbaka till banan.

Gahella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra tråd Ijin! Vill hålla med både Vintersaga och omelett, det är en bra sammanfattning av vad jag själv tycker.

Här har jag mött så mycket god gemenskap, med en stor vilja att hjälpa varandra och det med både kärlek och respekt! Har fått ta del av era smärtor och sorger som ni delat med er till oss. Och ni har tagit mot mig när jag som mest behövde med både visdom, medkänsla och respekt. Här har mina gamla nedbrytande tankemönster helt byts ut till de mer friska och bärkraftiga! Tack allihopa!  

GitteL
0

Bra tråd Ijin. Håller också med alla föregående talare.

Jag har lärt mig mycket om hur viktigt det är att ge utan att kräva.

Jag har lärt mig mycket om rädsla kontra kärlek i det skrivna ordet.

Jag har lärt mig att alla vill må så bra som möjligt och att alla är kärleksfulla i grund och botten.

Jag har också lärt känna en hel del människor som jag är evigt tacksam för. Ni ger mig värme, stöd och kärlek i massor genom era historier som ibland är väldigt gripande.

Jag har vuxit som människa tillsammans med er och lär mig hela tiden nya saker.

Tack för att ni finns allihopa.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Tuva-Lena
0

Jag har lärt mig att bakom varje ansikte eller namn finns en människa med känslor som jag själv. Världen har krympt en aning - på ett positivt sätt - och att jag inte är ensam om mina ibland "knasiga tankar". Att oavsett ålder så har vi våra funderingar, d v s man blir aldrig fullärd och kan känna sig "liten" även som vuxen. Jag har också lärt mig att rannsaka mig själv och mina motiv - nåt som jag får jobba vidare med livet ut antar jag.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[BigMama]
0

Oj, vad jag har funderat hur jag skulle skriva mina"resultat" på ett bra sätt. Jag tycker ni 'ovanför' har prickat in det mesta egentligen!

Jag har lärt mig att vi alla bär på våra sår, och det försöker jag ha i minne när mitt oroshjärta tar åt sig av t ex en vass kommentar.

Att jag har ett ego som jag låter ta allt för stor plats i mitt liv.

Rannsaka mig själv och mina motiv.

Hur frigörande det är att ha en plats att få skriva av sig på, dessutom mötet med alla fina själar här. Jag säger bara WOW! Tänk om man vågade vara så här öppen och varm "på riktigt"? Bland andra okända människor?

Men som sagt, intämmer med er andra helt och fullt.

th_grouphug

omelett
0

#8 Det går jättebra att vara öppen bland andra kända och okända människor. ALLA har sår. ALLA har ett förflutet som inte är som en saga. ALLA  har problem som dom brottas med just nu. ALLA bär en mask. Genom att öppna sig själv och berätta om sin historia, lägga korten på bordet och visa sig själv, så får man andra att öppna sig. Jag lever väldigt öppet, berättar om hur jag har och har haft det. Detta gör att människor berättar om sig själva till mig. På något sätt så utstrålar jag det. Det har hänt flera gånger att främlingar kommit fram och berättat sina "hemligheter" för mig. Det vet vi alla här hur befriande det är att berätta och få det bekräftat av andra att dom också har ett liv som inte är någon dans på rosor.