Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: andligt
Läst 1507 ggr
[Vintersaga]
0

Ju större desto mindre!

Om ni tänker på ett stort smörgåsbord, så inser ni kanske vad mycket gott där finns… :-)

Om ni tänker på vatten - så är det kanske inte lika frestande som det dignande smörgåsbordet…

För att inte tala om luft - det är så naturligt att andas att vi inte ens tänker på det!

Om ni sen ska försöka rangordna dessa i form av betydelse för våra liv så börjar det med det mest otydliga, luften, till det synliga men oansenliga vattnet, för att sluta vid det dignande smörgåsbordet!

Våra sinnen har gjort det mest oumbärliga till det minst tydliga för oss - är det en regel eller är det en konstruktion jag har hittat på här…? Flört

[BigMama]
0

Tänkvärt Vintersaga!

Gahella
0

Ja detta är också mycket tänkvärt! Men ser mig omkring i samhället och där speglas samma sak. DET som ÄR livsviktigt för för fysisk/psykiska hälsa som goda relationer,inre/yttre miljöer, nyttig mat, stunder för sig själv, listan kan bli så lång, inte riktigt tas på allvar. Det är mest karrär, utseende och massa struntsaker som fortfarande anses viktigare. Men jag ser också ett uppvaknande omkring mig, då fler börjar ställa sig existensiella och andliga frågor, så jag känner stor optimism!

Wassago
0

Jag log mycket när jag läste ditt inlägg… Vi tar så oerhört mycket för givet!!!!

Var med om en svår bilolycka -02 som ändade det liv jag levt.. Grävde ner mej fullständigt efter att ha förlorat jobb, firma, djuren, huset mm… I två år led jag och var ett stort offer! Var mest synd om mej i heeeela universum!!!

Men sen en dag, -04 såg jag ett program på tv om förre stålmannen, Christoffer Reef (?) En man som var totalförlamad från nackeen å ner…. å han hade livskvalite, han var inget offer! Då slog det mej… Så länge jag kan torka mej i häcken själv efter ett toa besök (ta inte illa upp av mitt språk) å klia mej på näsan när det kliar… Sånt vi nog alla tar för givet… Jaa, då e det banne mej inte synd om mej tänkte jag!!

Den dagen slutade jag vara ett offer och slutade ta saker för givet! Än idag tänker jag på den man som ändrade en stor del av min livssyn!

Väl mött//I

GitteL
0

#3 Tack för bra och nyttig info, där ser man hur mycket våra tankar kan både förstora och förminska våra liv.

Av ett tv program så ändras tanken drastiskt och det du skrev:

"Så länge jag kan torka mej i häcken själv efter ett toa besök" den var underbar.

Jag bryr mig inte om hur det uttalas bara det ej är nedvärderande och negativt skrivet. Då kan vi prata om att åka ut med häcken före eller få total ignorans från min sida. *blink*

Tänkvärt inlägg. Glad 

Funderar: Har du tänkt på att föreläsa om ditt liv??

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Wassago
0

Så sant så. nedvärdera andra ligger inte för mej! Men sådana män och kvinnor ser jag som dom verkliga hjältarna!

Nä, har inte funderat på att föreläsa om mitt liv, har föreläst mycket genom åren men då om  mitt yrke med reptilserna. Vill i första hand få färdigt den skrift jag jobbat med de sista åren, sen får vi se…

Väl mött//I

marias777
0

Tyckte mycket om ditt inlägg :) så sant så….