Hej!
alla go´a människor här inne.. och ute :)
Jag har egentligen inget viktigt att säga, jag vill bara tala om vilken superhelg jag haft! Hoppas ni haft likadant!! Kanonväder med stort K.. Igår var jag ute vid havet som jag älskar, västkustbo som jag är..:) Jag och min väninna hade en underbar dag där, sen följde hon med mig hem och vi grillade ute (naturligtvis..:) Det var så gott!! Finns det något godare än att äta ute.. jamjam.. Jag la in en jättelaxbit, filèad, i folie med smör, gräslök, purjolök, citronpeppar, havssalt, vitlök och peppar och la det på grillen.. ohh herrejösses va gott det var!! Till det gjorde vi potatisklyftor blandat med olja, vitlök och en jädrans massa kryddor :) Jösses va vi åt.. 
Idag har det varit minst 30 grader. Där jag bor så har jag ca 200 meter till en stor sjö, där finns 4 olika badplatser med bryggor och hopptorn. Tror jag badade var tionde minut idag.. sååå underbart! Min väninna sa några ggr - ska du bada nu igen..! Japp.. får passa på nu..:) Då när jag satt där på stranden och bara njööt så tänkte jag på en låt; "Det ska va gött o leva.. annars kan det kvitta".. (från galenskaparna) så den började jag att sjunga och min väninna hakade på.. fick några blickar på oss..*L* men va gör det, att njuta av livet är väl inte så fel precis..
Nu ska jag baka en paj med persikor och citron, med vaniljglass till..
Hur har ni haft det i helgen..? Hoppas ni haft det lika bra som jag haft, det hoppas jag innerligt!! 
#0 Så talar en sann livsnjutare - vilken gourmethelg!
Här i Norrland har vi också haft det varmt. Vi har ägnat den mesta tiden åt trädgård och vedbacken, men vi har också njutit av detta! En lite pool har vi skaffat, men inte tappat i vatten ännu - går tyvärr inte att jämföra med ett dopp i havet… Men svalkar nog en varm sommardag!
Gourmet-ätandet sparar vi till nationaldagshelgen, då vi drar några mil söderut med husvagnen. Tänkte plita ner lite menyer och inköpslista inför det i kväll. *längtar*
Psst, Faith? Gör det ngt om jag räknar in mig på en bit paj? - den lät himmelskt god!

Åhhh va härligt det lät, pool ja, det saknar jag..:) Men man kan ju inte få allt, eller..:) Tänker på tankens kraft..*L* Var i norrland bor du? Min bror bor i Luleå, jag pratade praecis med min svägerska o hon sa att idag hade dom ca 20 grader men dom/ni har ju också haft kanonväder några dar nu. Visst är det lovely..:)
Husvagn ja, jag älskar husvagnscamping! Tyvärr så har jag ingen nu men mitt ex hade.. helt underbart! Du får rapportera sen från din husvagnssemester!
Och du. jag sparar en bit paj till dig, kan väl skicka den på posten *s* Annars kan du få receptet. Nu är det bara 15 minuter kvar tills den är färdig, vattnas i munnen nu 
Bor inte sååå långt norrut som Luleå. Sundsvall är närmaste stad.. Igår hade vi som varmast 31 grader, det blev lite av en chock, varken vi eller barnen var nog riktigt vana vid värmen..
Ha, ha, det kanske blir godare om jag får tillaga pajen själv. Pm:a eller skapa en recepttråd, det vore jättesnällt!