Kommunicera med....
En sak som jag önskar om mig själv är att kunna kommunicera med främmande människor som jag möter på olika kurser, arbete osv. Förstår inte varför jag har så svårt för det. Jag blir helt tyst och inte vet vad jag ska säga, tankarna kommer vad ska jag säga, jag har inget att säga mm. Men nu vill jag bryta mönstret och förändra mig själv inom detta område i mitt liv. Vill vara öppen inför andra och inte så jäkla blyg inför personer. Har ni några tips som jag kan ta till??
Vane sak, prova på så kommer det. Jag var så förut, och nu är jag världens mest bemötande person;)

Ok, ska prova då. Tror mycket att det handlar om att säga fel och göra bort sig.
Det handlar mest om att vara sig själv… Va dig själv;)
#0 Ijin säger bra saker tycker jag. Prova på så kommer det av sig själv.
Fokusera på dig och inte andra vad de skall tycka om dig. Det är bara onödiga tankar som gör att du förlorar energi och blir ännu mer osäker.
Bestäm dig, utmana din rädsla. Känn rädslan och våga ändå för det är HUR vi hanterar det. Så länge vi växer kommer rädslan alltid att finnas och det ända sättet att bli av med det är att gå ut och göra det vi är rädda för.
Jag var livrädd för att gå ut och föreläsa, jag behövde utmana det jag var rädd för så att jag ej blev handlingsförlamad i min trygghetszon. Den växte ju mer jag utmanade och idag är jag skit glad för det.
Ta ett beslut och agera. Se artikeln: Vad är det som hindrar dig??
Du är mer än du tror och se din storhet istället för tvärtom.
Berätta när du utmanat dig själv, alltid intressant att höra hur det gick och hur du kände det både före och efter.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Tack för era svar. Nu ska jag utmana mig själv och inte tänka för mycket med tanken.
Lycka till Opal!