Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etiketttankar-känslor
Läst 3075 ggr
GitteL
0

Trygghet!!

Hur många av er gör samma saker varje dag? Går upp och äter frukost på samma plats som alltid, kör bilen samma väg till jobbet, samma rutiner varje dag och samma av allt varje dag.

Har ni provat att ändra detta medvetet för att komma ifrån trygghets zonen?

Kör en annan väg en gång, sitt på en annan plats, ta på er annorlunda kläder en dag eller gå ut i jogging. Ring en vän som ni inte pratat med på länge eller gör något oväntat för en annan, gå ut och var lite crazy och bry er inte hur andra reagerar.

Gör saker annorlunda och livet blir också annorlunda för vi är alla vanemänniskor.

Hur kändes det att ändra?? Vad har ni ändrat på?Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Gahella
0

Haha…ja jag är ibland full av överraskningar för mig själv ibland! Jag har tider när det är så skönt att traska på i vanlig lunk, men så flyger det i mig både det ena å det andra, och det kan vara precis vad som helst. Det blir ju mycket roligare så!

Ayena_old
0

Rutiner på morgonen har alltid varit en nödvändighet för mig eftersom jag är väldigt trött om morgonen.

Annars är det ganska kul att medvetet störa invanda rutiner, till exempel genom att sätta sig på "någon annas plats" vid lunchen på jobbet. Det blir total förvirring - tro mig, hi hi!

[BigMama]
0

Tja,  jag har ju brutit mot en jättelång rutin jag haft de senaste 13 åren: Blivit uppsagd pga nedläggning och börjat i skola. Snacka om förvirring! Saknar mina gamla rutiner jättemycket. Det var ju jättetryggt! För att inte tala om lönespecen som kom lagom i slutet på varje månad…. Och miin "familj" på arbetsplatsen! Någonstans inom mig vet jag att det är bra med förändringen, det var dags - men jobbigt är det ju ändå!

[Vintersaga]
0

He he - trygghetszonen måste vi alla kämpa med tror jag - fast som medium är det livsfarligt och därför försöker jag alltid gå utanför den när vi har kurs eller håller en seans.

Tidigare, när jag var med i en förening, bytte jag alltid plats med någon annan den andra dagen på kursen - det förvirrade och skapade lite oordning *skratt*.

Idag ringde jag en gammal vän som jag inte pratat med på över ett år - det var också att bryta mot rutinen (att ringa samma människor hela tiden).

På måndag ska jag gå på seans, där mediet är en person jag träffat några gånger men aldrig sett agera på scenen - det är också att bryta mot rutinen (att bara se samma medier hela tiden). Undrar om han också kommer att tänja på sina gränser då… Flört

omelett
0

Det är väldigt befriande att bryta mot rutinerna. Jag försöker göra det ofta. Jag gillar nog förrändring i grunden. Man ser verkligen världen ur ett annat pespektiv och tänker nya tankar då. Det är kreativt. På min arbetsplats byte jag ständigt plats, har ingen "min", men det knepiga är att komma åt den platsen som har en "ägare" för visst blir det en annan dynamik i gruppen då.

GitteL
0

#1 Härligt att du ser det så.

#2 Visst är det kul att se andras reaktioner när man rubbar tryggheten haha.

#3 Förstår att det var jobbigt, det är en märklig känsla men det var säkert en mening för det är något annat livet vill av dig. ;-)

#4 Yes, bryt på alla invanda rutiner och gör livet levande för vi kommer ej levande ifrån det ändå haha. Spännande med seans, berätta gärna efteråt hur det gick om du vill.

#5 Det är härligt och befriande att bryta mot rutinerna. Det blir mer flexibelt i både kropp och själ då.

Jag gick helt emot rutinerna igår. Hade storstädning med en väninna en lördag kväll. Det ni haha. Vi skarattade om detta för tänk om vi hade fått frågan sa hon. Vad gjorde du i lördagskväll?!!

Skrattar fortfarande idag. Skrattande

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

awareness
0

För mig finner jag ingen verklig trygghet i tillvaron!
Så länge jag upplever tryggheten inom mig själv så kan jag möta alla situationer med min egen inre trygghet.

Compassion
0

#7 Det låter underbart och jag jobbar dit oxå, bättre och bättre för varje dag.

Jag bröt ett mycket gammalt mönster igår och det häftigaste av allt var att jag såg att jag höll på att gå in i det destruktiva igen och "kom på" mig själv. Vilken kick att lita på sig själv och veta att tryggheten ligger hos mig, inte i någon annan. *känner glädje*Glad

Ijin
0

Jag är ingen vanemänniska… Samma sak för mycket bli så tråkigt att jag går och lägger mig och gråter typ…