Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: andligt
Läst 3074 ggr
GitteL
0

Från Stroke till Insikt!!

Jill fick en stroke och genom detta fick hon insikt om hur våra hjärnhalvor påverkar oss. Höger hjärnhalva står för nutid, intuition, medkänsla, förståelse, helhet, kreativitet, fantasi m,m Vänster hjärnhalva står för dåtid och framtid, detaljer, analytiskt tänkande, fakta, siffror och logiken m.m.

Vi kan koppla upp oss på höger hjärhalva genom att meditera varje dag i tystnad.

Titta på henne, lägg ej in era egna värderingar utan se det som den hon ÄR och lyssna med känslorna och hjärtat.

Försök inte att döma. Vad känner ni, vad ser ni med hjärtat??

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/229

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
0

Hennes ord berörde mig och jag blev väldigt rörd hur hon önskar att alla kunde uppleva det hon upplevde.

Kärlek, nutid och ett med alltet kände jag i hennes budskap.

Tunrida
0

Jag kunde inte titta på klippet, det är något med den sidan (eller min sega dator *s*), men jag har sett klipp med henne på youtube tidigare, eftersom jag inte kunde se det på sidan.

Jag skrev lite om detta och lade in ett klipp med henne på min blogg för nån vecka sen, för jag tyckte det var så fantastiskt. :-)

För det är verkligen en fantastisk historia! Jag kände också hur hennes ord berörde mig oerhört, så sanna.
Tårar kom, av glädje. :-)

Lionadh
0

En helt underbar föreläsning! Jag har alltid tyckt detta med höger och vänster hjärnhalvas funktion är superspännande!

Universal mind, here I come!

*zoning out*

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Cristine
0

Jag kommer tyvärr inte in på sidan, får försöka senare.Allt på fokus är väldigt segt idag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
0

Vilken fantastisk historia, jag grät också! Och vilken medveten närvaro UTAN rädslor hon hade i detta!!

Jag känner igen mycket av det här på mitt eget sätt då jag jobbar mycket med de andliga energierna på ett påtagligt sätt. Ibland kan inte jag heller prata, hittar inte orden och ibland förstår jag inte dess betydelse, klarar inte av höga eller mycket ljud. Min "doer" har fått sig en riktig match då jag får mer energi av att "integöra", att mer vara i nuet och lyssna och därifrån handla. Fokus ligger mer på att vara i ljus, kärlek, skönhet och glädje utan att för den skull blunda för resten.

GitteL
0

Visst är det ett kanon inlägg och att det berör henne med en enorm glädje samt inlevelse när hon pratar. Det är SÅ härligt.

Jag har sett kommentarer till denna video och någon sa:- Jag kunde inte se på henne mer än 2 minuter för hon gnällde och var ej i kontakt med sina egna känslor.

Därför skriver jag döm ej, värdera ej utan gå in och se med hjärtat.

Gahella
0

Och det säger ju åter igen om egna tolkningar! Jag kan bara bli riktigt berörd när jag hör och känner när de talar inifrån sig själva. Har svårt för en massa intelektuellt prat som endast kommer från hjärnan, då tappar jag intresset. I mina ögon/öron var hon totalt i upp/inlevelsen och sina känslor!Glad

GitteL
0

Egna tolkningar och eget synsätt som snabbt kan ändras om vi blir medvetna och stannar upp.

Den första biten i filmen ser jag att hon pratar intellektuellt men efter en stund ändrar hon det och riktar sig inåt och ger av sin egen erfarenhet, upplevelse och delar med sig av sina känslor.

Min tolkning haha.

Gahella
0

Haha du e rolig du Gitte och såååå sann och fin mot dig själv och andra! Javisst var hon intellektuell i början, håller med, men upplever att det var förankrat inifrån och det gör skillnad för mig. Hon var inte bara i huvudet liksomGlad

omelett
0

Jag kunde inte se detta klippet tidigare, men nu fungerade det. Vilken fantastisk och konkret beskrivning av hur vår hjärna fungerar. Så var det en så härlig och rörande beskrivning av hur hon uppfattar sig som ett med alltet. Man får verkligen tårar i ögonen av hur starkt och vackert det är.

GitteL
0

#9 Tack Gahella för de fina orden och jag kan säga detsamma om dig. Varm, sann och kärleksfull.

Allt var definitivt förankrat inifrån för hon har själv upplevt det. Rätt fantastiskt att hon fick en stroke och varit hjärnforskare i så många år och så pang kommer hennes mission som ett brev på posten efter 8 års rehabilitering.

Välkommen till lala land (Nuet) och koppla upp er på höger hjärnhalva. Wow så häftig känslan måste vara. En äkta missionär om nuet precis som Eckhart med sin bortkoppling av vänster hjärnhalva.

Gahella
0

Mmm tack Gitte, du värmer! Haha ja precis lala land…det va så träffande sagt. Har känt mig precis så "flummig" själv, när jag mer å mer lämnat min kontrollant och presterare. Gick omkring lååååång tid och tänkte; ska de va så här….då blir det ju ingenting gjort. Men så sakta men säkert fick jag se att det går att göra saker i en annan rytmen, som mer var min takt. Och det blev mindre stress och mer glädje och mycket mindre ont i kroppen, fantastiskt!

Och det är som du sa; Att hon var en hjärnforskare, och fick va med om detta själv och registrera allt som skedde med sådan närvaro, det är också fantastiskt!

GitteL
0

#12 Ja det är en enorm euforisk känsla och jag känner att det är en sorts utplåning av egot för i den stunden så är jag också utan egot. Det är en total acceptans av allt och alla. Det finns inga värderingar, försvar, debatt, diskussioner, kontroll och presterande. Det är enbart närvaro utan att vi är vår tänkare och då kan jag se verkligheten som den är just nu och inte det som jag tror jag ser. Flört

Tänkaren, intellektet är bortkopplat och jag upplever kärlek, kreativitet, glädje, och allt det fina i allt och alla.

Tyvärr inte alltid men jag försöker stanna upp och bli medveten när jag känner en obehaglig känsla. My painbody vaknar och jag kan vända tanken.