Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: medlemmar-info
Läst 1434 ggr
GitteL
0

Söker skribenter!!!

Hejsan alla goa medlemmar, jag har tänkt på detta med vår utveckling och undrar om det är någon som vill skriva om hur ni tagit er ur ett destruktivt liv till ett liv där ni känner stor förändring mentalt, känslomässigt och fysiskt.

Det är alltid intressant att få veta och när ni skriver om er själva sår ni ett frö till andra som kanske sitter i den sitsen som ni gjorde. Insikter får vi på vägen och plötsligt så bara händer det.

Pm:a mig om ni har en artikel eller skriv i gruppen personligt om oss själva. Tack på förhand.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Vintersaga]
0

Allt är ju relativt - men jag känner inte att jag levt ett destruktivt liv, inte så som jag ser det i varje fall.

Däremot har jag redan tidigt börjat intressera mig för personlig utveckling - först i form av astrologi och sedan mer och mer åt det här hållet…

Ska fundera på om jag kan bidra med något ur mitt funderande liv… :-)

GitteL
0

Låter bra Rickard, det behöver ej vara destruktivt och det är ju då ett ord som vi kanske inte ser på det nu men vi kanske såg det så då. Är du med mig??

Jag tänkte så innan men destruktivt blev annat ord efteråt då allt föll på plats.

Gahella
0

Jag ska också fundera, Gitte.

GitteL
0

Ja så bra, jag skall också bidra med något som jag visat i hemlighet innan för vissa. Jag tycker livet är fantastiskt hur stor förändring det kan bli när vi är mitt uppe i "skiten" och hur allt ändras i tanken och synen när vi vaknar och kan se allt med rosa glasögonen istället för de mörka. Glad

[Vintersaga]
0

#2 -Jag är med dig Gitte - tror jag i varje fall…

Om jag har förstått dig rätt så menar du att jag först såg på det som hände som ett destruktivt liv - men att jag ändrade det när jag kom till insikt om… osv.

I så fall står jag fast vid att jag inte levde ett destruktivt liv innan jag kom till insikt - snarare ett oupplyst liv… :-)

GitteL
0

#5 Ok, förstår, ja så var det för mig, jag hade destruktiva tankar. Berättar mer sedan. ;-)

[Vintersaga]
0

#6 - Jag kan förstå att du hade det - det är inte alltför ovanligt om jag säger så :-)

Jag skulle nog säga att jag hade mer destruktiva tankar långt senare i livet - trots att jag då var mer "upplyst" än tidigare… Men så var det många tunga saker som hände i livet just då.

Väntar med spänning :-)

GitteL
0

#7 Ja fast du vet en hel del redan men jag skall försöka skriva lite av det jag redan har. Det märkliga är att när jag ser tillbaka nu så ser det så annorlunda ut eftersom mina värderingar och mina tankar är förändrade.

Skall se hur jag kan skriva om det, blir efter påsk.

[Vintersaga]
0

Yes, jag vet en del redan - men det finns otroligt mycket funderingar i varje människa som inte får plats på några rader i ett forum… därför blir det det som vi uppfattar som essensen av det som förändrade oss.

Allting ser annorlunda ut nu när jag tittar tillbaka på det. Visserligen har jag inte levt så destruktivt och haft såna jättejobbiga upplevelser som många andra här, men även i det lilla finns stora saker att göra :-)

Ijin
0

Äck. ingen kommer stå ut med artiklar jag skriver ;)

Perla
0

Varför tror du att vi inte skulle göra det?

GitteL
0

#9 Helt rätt, allt får inte plats på ett forum och det är så svårt att uttrycka upplevelsen i skrift. Alla tolkar olika också.

Du har säkert gått igenom saker som inte andra har och så är det nog för oss alla.

Det skall bli intressant att höra alla berättelser. ;-)

Ijin
0

#11 En liten känsla i bakhuvudet:)

Perla
0

Måste det betyda att den känslan är sann?  :)

GitteL
0

#10 NÄHÄ du, här har du helt fel Ijin. Synd va? Glad

Ijin
0

#14 jag är orm;) har för det mesta rätt:p

GitteL
0

#16 Ja du kanske är en orm men vad jag vet så tänker inte ormar så, de slingrar sig hahaha

När skall du skriva artikeln? Du har gått igenom en hel del som vi andra inte har.

Perla
0

"För det mesta" är inte detsamma som alltid. ;) Även den bäste kan ha felaktiga tankar och förutfattade meningar.

Ijin
0

#17 VA!? När bestämde jag att jag skulle skriva den? *Frågar mig själv*

#18 ;) Nä, men förstår vad ni menar…

[Vargnatt-]
0

Jag kan kanske tänka mig att skriva något

GitteL
0

#19 Nä du har inte bestämt det var min fråga och hoppet på att svaret blev ett JA. ;-)

#20 Härligt att höra, om du vill lägga in den som artikel så skriv PM, annars lägg in den i gruppen personligt om oss själva. Alltid intressant att höra andras berättelser.

[Vargnatt-]
0

#21 Skrev precis första delen, måste dela in det lite :P

bintouu
0

Tror att du Ijin kan skriva bra

Ijin
0

#23 Ja, kanske det;) men latheten i mig är rätt enorm, och jag jobbar på att besegra den, men det går inte:P

GitteL
0

#24 Vad är lathet Ijin? Är det verkligen en sanning att du är lat?

Ijin
0

#25 Du hittar ingen latare än jag;) Fast helt sant är det inte^^ Har jag nått att kämpa för så går det fort..

bintouu
0

jag är lat också tror jag men om man erkänner att man är lat så tror jag inte att man är så lat :P

Ijin
0

#27 Då känner du inte mig..:p Jag vet alla mina dåliga sidor, men latheten kan jag inte göra någonting åt, saknas för mycket motivation för det…

bintouu
0

#28 jag tycker du verkar vara en mogen man om du redan nu vet dina dåliga sidor….motivationen kommer säkert :)