Allt är energier!!
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Tack Gitte för länken, mycket bra. :-)
Har spontant upplevt detta (alltså inte under meditation), hur kroppens "gränser" upplöstes och plötsligt "flödade" kroppen ut överallt som ren, gyllene energi..så vackert så det går inte att beskriva…
Först upplevde jag detta med min kropp men också min sambos vid ett annat tillfälle..upplevde hur allt är denna ljusenergi.
Energin flöt ut i ett "tomrum" som inte var tomt som vi kanske tänker oss utan väldigt levande, vibrerande, intelligent, men det fanns inga möjligheter till att känna något i upplevelsen, inte som vi tänker oss känslor i alla fall.
Svårt att förklara…allt bara var precis som det skulle, fanns inga ifrågasättanden eller dömanden, allt var självklart…underbart.. :-)
Under drömmar har detta också visat sig, då jag upplevde en gammal ek (som jag vistats vid i vaket tillstånd, s a s) vara samma gyllene energi.
Det är både skrämmande och vackert att allt är ett tomrum. Det tar mig tillbaka till "Verkligheten är en illussion"
Skrämmande för vem? :-)
#3 Jag skulle gissa att det är egot som är i farten igen. Är det så Tunrida?
Ja, som jag ser det så är det det. För egot finns det ju inget att hålla fast i, i tomheten.
Då blir det skrämmande att tänka sig tomhet. För det är allt egot kan göra, tänka, föreställa sig det.
Egot tror att tomheten är ödslig, tom, kall, tråkig, livlös…
Egot kan aldrig uppleva tomheten som den faktiskt är.
#5 Det är nog så. Egot är rädd att förlora något om det inte finns något materiellt, utan bara ett stort tomrum. Det lila, lilla som finns kvar är energi. Oj så viktigt det blir att ha positiv energi. Jag har burit med mig denna tanken sedan jag såg filmen. Det har gett mig en annan kroppsupplevelse och på något sätt en annan världsbild. Allt känns lite "fluffigare" inte så tungt och kompakt. Sen är egot lite rädd för att det ska säga tjoff och allt är borta
Får man smak på upplevelsen av tomhet, stillhet, så kommer genast egot in och vill behålla upplevelsen. Blir rädd för att "förlora" det och gör det hela till ett problem att lösa. Det finns ju inget problem! :-)
Efter att ha haft flera olyckor(ramlat från en balkong på andra våningen, svalt aceton, haft TBC, kallbrand o.s.v)och haft hjärtstillestånd två ggr har jag tagit en titt på den andra sidan..som vi kallar den och kommit fram till att livet bara fortsätter det känns som man är ett med rymden.Läkarna kan inte förstå att min kropp inte tagit stryk efter alla dessa upplevelser, bara kallbranden har lämnat sina spår men jag kan ju dansa ändå..inte bra men gärna. Men det är ju min upplevelse!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8 Kan du berätta mer. Detta är så spännande att höra vad och hur andra upplevt det på andra sidan. Enn annan medlem har berättat vad hon varit med om och det är mycket att smälta dagen efter säger hon.
Underbara historier har jag fått höra.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se