Deprimerad??
Jag känner stor sorg när jag ser hur många som lider av detta. Önskade att jag kunde starta ett hem där alla vilsna själar kunde samlas och vi kunde ge varandra stöd.
Nu är det inte så för det är verkligheten. Det jag vill förmedla är att ni är så mycket mer värda än ni tror.
Vad hade ni sagt till ert barn om ni såg att h*n var deprimerad? Vad skulle du vilja förmedla till henne/honom? Vad är hindret att ta tag i det viktigaste ni har? ER SJÄLVA.
All styrka från mig.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Tack! Dok är jag en "Ensamvarg" för det mesta:P gillar inte att ta så mycket hjälp från andra..
Ja, deppression är en svår, jobbig och lång sjukdom.
Önskar det fanns mer man kan göra.
Om jag hade haft barn och det hade varit deprimerat, så hade jag sökt hjälp snabbt. Tror inte jag själv hade klarat av att hjälpa barnet ensam. Trots mina erfarenheter.
Jag tror det är viktigt man så fort som möjligt inser att det är en deppression som det handlar om och att man direkt söker proffessionell hjälp.
nej, jag tänker då inte söka hjälp för det, då ingen annan än JAG själv kan dra ut mig ur det.

Håller till viss del med dig Ijin, den enda som kan ta dig ur en depression är du själv, men andra kan hjälpa en att göra det.
Ensam är inte alltid stark
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det stämmer bra det, det är du som måste ta dig ur det, men det är inte alltid man vet HUR! Vet man inte hur, ser jag inget annat alternativ än att söka hjälp.
Du gör såklart som du känner är bäst för dig.
Men jag hoppas du söker hjälp om du inte klarar det ensam.
För man ska inte gå runt och må dåligt hela tiden.
Ibland får man svälja sin stolthet. Det fick jag göra.

För några år sen var jag deppig en tid och kom då fram till att jag inte hade nån motivation längre. Jag hade liksom genomfört alla mina drömmar…
Jag googlade då på Motivation under en rätt lång period, och faktiskt, så hittade jag till den källan till motivation som ledde vidare. Detta var i coachingens barndom och det fanns inte så mycket skrivet ännu.
Därefter gick jag i coaching under en period och det ledde fram till en stor livsförändring. Ny bostadsort, nytt yrke och nya vänner!
Det finns en väg upp ur depressionen! Mvh Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Deppig, nere, ur funktion…..det är väl något vi alla kan känna till å från…men när når det sjukdomen depression? Vad är det för skillnad egentligen…och när bör man ta till åtgärder, lite mer starka sådana? Ibland så får jag för mig att vi både tar "deppighet" för lättvindigt och ibland kallar vi den "minsta lilla tår" för depression. Eftersom jag jobbar med människor på ett sätt, så är det bra att få veta lite om just skillnaden….
jag har ingen motivation eller vilja att göra nästan ingenting…:<

#7 Vårdcentralerna har numera börjat anställa en kurator eller psykolog. Om en patient söker läkare på grund av förmodad depression får denna gå vidare på samtal hos kuratorn. För att få svar på hur pass illa det är använder man ett frågeformulär. I skrivande stund minns jag inte namnet på formuläret, men det är ju ändå mindre viktigt.
Man kan ju, som du skriver, känna sig nere och ur slag tillfälligt, medan andra står på randen till att vara självmordsbenägna. Så detta frågeformulär ger en bra fingervisning om hur kuratorn, i samarbete med läkare, går vidare med behandlingen.
#7 Deppression är när du alltid mår dåligt, inte orkar träffa folk, inte ens vänner, du tänker på döden ofta osv.
De som inte lider av deppression kan också bli deppiga, men det är under kortare perioder.

Wikipedia är bra till mkt, hittade lite info om depression där http://sv.wikipedia.org/wiki/Depression
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Depression är när man bara ser allt i svart och hopplöshet..
Inget suger mer energi ur ens själ som just depression. man är jämt trött, på allt o alla, orkar inte ens sköta om sig själv..
Att vara deppig, ja det kan ju alla känna av lite då o då. Otur i livet just då.. Men en riktig depression är att ha kronisk otur i allt man gör och är!
jag är i fas kronisk. Äter medicin och går i terapi sen många år och ingenting verkar hjälpa.. Inget är roligt eller spännande..
#12 Träffa människor. Vissa människor har en speciell "Aura" som brukar hjälpa enormt;)