Frieri
Hej.
Jag har nu vid två olika tillfällen drömt om att min pojkvän friat till mig. Eller vad säger man? Vi är förlovade men jag fick en vigselring och vi gifte oss. Alltså vid två olika tillfällen. I ena drömmen ändrade sig även ringen. Det var två helt olika ringar.
Det hade varit väldigt intressant att veta vad ni tror om detta eftersom att jag står vid ett ganska stor vägkorsning i mitt liv nu.
/Mazzi

Jag kan förstå att du vill få andras synpunkter men här känner jag att det är viktigast att du känner efter själv vad de här drömmarna står för, var för sig och tillsammans.
Vilka tankar och känslor är det väcktes upp inom dig av resp. dröm? (Det är den första tanken och den första känslan som är viktig här. Det är dessa som förmedlar budskap ifrån vårt undermedvetna till vårt medvetna jag.)
Jag tror att det är din egen manliga sida som du förenas med i den här drömmen. Tänk efter vilken manliga sida du har mest behov av just nu i ditt liv! När du har tolkat drömmen rätt, kommer den inte tillbaka mer.
Jag håller med om att den känslan man har när man vaknar upp ur drömmen, är det viktigaste!

Saken är den att jag vet inte riktigt vart mina känslor är för min pojkvän och han vet inte vart han har sina för mig heller. ena stunden pratar han om att flytta till ett hus och andra stunden vet han inte om han älskar mig längre. nu är vi ifrån varandra i 10 dagar och jag ville prata med honom på msn igår och han sa bara att "låt mig sakna dig". Så jag ska inte ringa honom under denna veckan.. Men efter andra gången jag drömt om att han friade så kände jag mig väldigt positiv. Jag kände att jag faktikst älskar honom och inte bara är väldigt beroende av honom, för det är jag. Men som sagt, jag kände att det faktiskt fortfarande är kärlek. Och jag kände att jag vill flytta till det där huset och jag vill fortsätta leva mitt liv tillsammans med honom. Och jag tänkte hela dagen på hur mysigt det kan bli att flytta till det där huset med honom osv.
Så, vad tror ni efter det?
Oftast, när man drömmer, är det oss själv det handlar om. JAg tror fortfarande att det är din manliga sida!

hur menar du med manlig sida? en manlig person i min närhet eller min manliga sida inom mig?

Om du frågar efter vad vi tror så kan du komma att få lika många svar som deltagare på forumet och skulle du bli klokare av det?
Vill du ha drömmarna tolkade så är det bra om du skriver ner resp. dröm i sin helhet. Som du har beskrivit dem nu är de för korta för att kunna göra en tolkning av vad de betyder.
Kan du minnas känslan (och tankarna) som du fick i drömmarna när du drömde dem?
(På min webbsida hittar du ett sätt att tolka drömsymboler. Du når den genom Min sida här på iFokus.)

Nej, jag kommer inte ihåg drömmen så direkt.. Den andra gången var vid jul som drömmen utspelade sig. Jag fick ringen då och när vi kommit hem hade den ändrat form och färg. Sedan gifte vi oss… Mer än så kommer jag inte ihåg..
#5 Din inre manliga sida. Vi har ju alla både manliga och kvinnliga sidor. I drömmen ser du din pojkvän, som symboliserar din manliga sida. Om du skulle skriva ner vad du tycker är manligt, så ser du vilken egenskap det handlar om och i detta fallet är det då en sida som du har, som även din pojkvän har. Funderar du över detta, kan du komma fram till vilken egenskap det handlar om.
Skriv gärna ner dina drömmar direkt när du vaknar, väntar man brukar drömmen delvis försvinna ur minnet. Ha helst papper, eller ännu hellre en bok, och penna bredvid sängen.