Nu har jag drömt igen!
… Det gör jag ju varje natt, men den här drömmen var så krypande så jag kan inte låta bli att fråga…
Jag kan vakna av att det kryper nån´stans i huset, förmodligen möss i någon vägg. Har skakat om maken och bett honom lyssna, bara för att identifiera varifrån ljudet kommer.
Så i natt drömde jag att jag som vanligt hörde skrapande ljud. Satte mig upp i sängen och tittade mot huvudgaveln mellan kuddarna, och där kröp det vad jag trodde var ett par möss. Iiiiiiih!!!! Jättesmå, men ändå lite äckligt, i vår säng!!! Väckte maken igen, och sa att det var i från vår säng ljuden kom ifrån.
När vi tittade närmare på mössen, så såg vi att det INTE var möss, utan stora flugor. Stora som femkronor, tjocka och krypande. Flera stycken. Helt plötsligt tyckte jag det kliade i håret också.
Kommer inte ihåg hur drömmen slutade,men den här sekvensen minns jag!
Känns inte som drömmen har speciellt positiv betydelse… Vad tror ni?
Flugor och andra insekter brukar symbolisera något som är irriterande. De är stora, tjocka och krypande. I sovrummet ( död, födsel, sjukdom, sex), i sängen vid huvudgaveln (huvudtankar?). Först var det jättesmå möss (små inkräktare, skadegörare), men när ni tittar närmare ser ni att det är stora flugor (när ni tittar närmare/undersöker saken, ser ni att det är något mycket irriterande).
Kan du ha en del irriterande tankar som maler på i huvet? Ta fram dem i ljuset, så du ser vad det egentligen handlar om!
Ja, ibland kan det ju vara irriterande med sex…! 

Att jag tänker överhuvudatget så jä.. mycket vid läggning/sex(!) är mycket irriterande!
Men faktum är att jag varit mest irriterad på att vi i familjen aldrig får rå om varandra. Vi har svårt att anpassa oss till dagtidslunken efter att ha varit skiftarbetare under en längre tid och helt plötsligt är det under helgerna som allt ska ske. Så när det äntligen blev påskhelg med några extra bonusdagar så ska alla ses. Då jag hade tänkt hinna med det jag inte hinner under vardagarna!!! Varenda dag uppbokad denna påskhelg. I stället för avkoppling och rekreation.
Vi jobbar på att hitta en balans och en positiv inställning. Nästa påsk har vi nog kommit in i rätt rutiner och börjat göra mer vardagssysslor under vardagarna.
Fullträff igen Ikna!