Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: andligt
Läst 3155 ggr
[Dandelion1000]
0

Vampyr.ifokus??

Hej, e det bara jag som e intresserad av vampyrer?

Tänkte att det kanske finns någon där ute som också e intresserad o kanske öppnar en vampyr.ifokus??

Rita-S
0

Vampyrer…*börja dregla* ooooooooh

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[Dandelion1000]
0

Fniss.. ;)

[BigMama]
0

Finns det vampyrer?! :S

Ijin
0

Bara människor som kallar sig det..

[BigMama]
0

-Puh!!

Ijin
0

Men dom är minst lika läskiga.. och dricker blod..

[BigMama]
0

VA?!?

GitteL
0

#0 vet ej om det bara är du som har intresse men de finns inte i min värld iaf ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ijin
0

#7 Jo.. Det är lite läskigt..

Tummelisa1
0

#8 I min förståelsevärld finns heller inga vampyrer.

Gahella
0

Jo, jag tror nog det finns blodtörstiga människor. Och så finns det vampyrmänniskor som suger din energi.

[Vintersaga]
0

#11 - Det sista är energitjuvar du menar vad Gahella :-)

Blodtörstig är en sak - men en vampyr dricker blod för att överleva…

Gahella
0

Ja, jag spånade lite där. Men kanske inte….för jag tror inte hon är intresserad av vampyrerna från Guds fauna?Eller gjorde hon det?? Jag är lite förrvirrad.

GitteL
0

#11 Är det människor som stjäl vår energi eller är det vi som tillåter detta??

Glad

Gahella
0

Japp, det är alltid ge och taFlört

GitteL
0

#15 Ja det förstår jag men det jag tänkte på är ju om vi tillåter det eller ej?? Isåfall hur kan andra ta vår energi om vi inte tillåter det? Hur fungerar det?

Nyfiken.

Gahella
0

Ja, mycket gör vi ju fortfarande omedvetet tyvärr. Men där lyssnar jag på min kroppskänsla igen; Får jag energi, eller försvinner energin, när jag är med den här människan eller i den här situationen?

Tuva-Lena
0

#16 Din luring, förstår vad du är ute efter. Och visst, tillåter vi ingen att stjäla av vår energi så går det inte heller! "Hmm, hallå där, det där är min energi, du får tanka din egen.."! Nästan som dom här som slangar bensin ur andras bilar ju! Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

GitteL
0

#17 Ok, då har vi ett val vem det är vi vill umgås med. Sen tror jag det handlar mycket om hur vi förhåller oss till dessa som har låga energier och kanske försöker ge oss skuldkänslor. Där tänker jag så här att de är ju som de är och de behöver säkert kärlek för de mår oftast dåligt.

Jag är inte den som skall ge dom kärlek hela tiden men jag kan tänka kärleksfulla tankar istället för negativa så att jag bevarar min egen energi. För mig fungerar detta utmärkt men jag har fått lära mig att inte bli känslomässigt engagerad. Jag försöker bara vara och ändra mina egna tankar. Glad

[Vintersaga]
0

#18 - Härlig liknelse Inga-Lena!

Jag tror att ikna skulle hålla med om att detta var en väldigt bra översättning på vår livskraft (energi) - bensinen - är det som vi går på. Utan bensin (energi) ingen bilresa (inget liv). Flört

Så nästa gång någon slangar bensin ur bilen, ska vi kanske fundera över vem som stjäl vår energi… eller ännu hellre, varför vi tillåter andra stjäla vår energi just nu… :-)

Gahella
0

Ja Gitte, vet precis vad du menar. Jag har gett till stora svarta hål ibland för att jag så gärna vill ge dem kärlek. Men de sög bara och gav inget tillbaka. Sedan finns det också trasiga människor som ger tillbaka, genom att bli glada och bara säga tack, då får ju jag något tillbaka, behövs inget mer än så.

Men idag ger jag mig själv först(oftast, förutom vid återfall) och känner efter när, var, vem jag vill ge mitt överflöd till. Det har byggt upp min intregitet, något jag aldrig ägt förrut!

GitteL
0

#18 HAHA, jag vet, jag ställer luriga frågor. Ja den var mycket bra Inga-lena. Du får 10 poäng av mig, den skall jag sno och använda, alltså liknelsen med bilen och vår livskraft. Skall tänka på dig då ;-)

Perla
0

#17 och #19

Om man hela tiden kollar av på det sättet som ni beskriver, blir man inte själv en energivampyr då?

Gahella
0

Perla,Nu får du förklara hur du uppfattade vad jag sa?

Perla
0

Gahella

Jag utgick ifrån det du skrev: "Får jag energi, eller försvinner energin, när jag är med den här människan eller i den här situationen?"

Gahella
0

Ah okey, va bra att jag får klargöra detGladJo, istället för att rådbråka min hjärna om detta är rätt för mig. Frågar jag istället min kropp: Blir jag/vi glada, upplyfta och på påfyllda av varandras närvaro. Eller känner jag mig liten, lessen och trött !? Om andra blir trötta av mig, så är inte jag rätt sällskap för dem.

Perla
0

Ja, och om man bara vill vara med dem som man kan få detta av, blir man då inte lite av en energivampyr? :)

För att kunna få energi (känna sig bra, glad, upplyft) av någon annan så förutsätter det väl att någon är villig att ge den typen av energi?

Hennum
0

men det ska bli som ett utbyte, att den andra oxå blir upplyft och får mer energi? eller är ja fel på de?

jag gillar vampyrer. fast ja tror inte de finns några, jag gillar bara vampyrer i vampyrlajv. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Gahella
0

Jag skrev ju jag/vi, jag kan ju bara ta ansvar för vad jag känner. Men är det så att jag märker att den andre inte har något utbyte av mig, så får inte jag heller någon glädje och kraft av det. För det bästa för båda är om vi stärker varandra. Jag vill verkligen inte leva på någon, och jag vill inte heller att någon ska leva på mig längre.

Perla
0

Jag förstår hur ni menar men jag vill hårddra det lite för att se var man landar i slutänden. I "min värld" är det så att jag kan bygga upp min egen mottaglighet för den livsenergi som alltid flödar runt omkring oss. När jag är stark i min egen energi så
är jag inte lika beroende av vilken energi som andra ger ut och
jag läcker inte heller ut av min egen energi till andra utan får
behålla den själv.

Omsatt i praktiken så betyder det att jag kan känna glädje oavsett om någon annan är ledsen. Jag kan lyssna på andras problem utan att ta på mig ansvaret för att få den människan att må bra. Jag kan säga ifrån om jag känner att det är något jag inte går med på eller inte vill göra utan att få dåligt samvete eller känna mig elak och kanske det viktigaste av allt, jag tar ansvar för mitt eget mående.

Gahella
0

Ja, där är jag med dig Perla. För när jag mår bra och är stark i min intregitet är ju jag i Ljuset av mig själv, och är påfylld uppifrån-inifrån. Så kan man ju visstas var som helst och förblir "oberörd", men kan dela det Ljuset med andra. Men när vi ramlar in vårt ohelade igen, är vi ju inte lika beskyddade av oss själva längre, och dränering infinner sig.

Perla
0

Det är det du säger här som gör det hela så intressant (iaf utifrån mitt sätt att se) eftersom det går att knyta till det som jag har tagit upp i olika trådar om det undermedvetna. 

Delar av lagrade minnen i det undermedvetna triggas nämligen igång av olika sidor hos de människor som vi upplever dränerar oss på energi. När vi får kontakt med de delarna i oss själva och bearbetar (löser upp den bundna energin) som orsakat vår personliga känsla i mötet försvinner också risken för att vi ska dräneras av samma "trigger" igen.

Gahella
0

Precis Perla,det är min erfarenhet också.Jag är en sån som älskar att spränga mina egna begränsningar. Så både medvetet och undermetvetet, söker jag mig till sådana typer av människor och miljöer. Min utmaning nu är "vara lite tillbakadragen", för att studera mig själv hur jag reagerar på det. Puh…ja nog väcker det känslor och reaktioner allid (men mest inom mig själv).

Perla
0

Jag kom att tänka på ett kinesiskt ordspråk som är rätt talande vad det gäller det här:

"Välkomna din fiende, ty han är din främste lärare."

(Vilket betyder att vi kan lära oss mest om oss själva genom dem som väcker flest negativa känslor hos oss.)

GitteL
0

#23 I mitt inlägg förklarar jag med mina ord till Gahella hur min process varit  och i det sista stycket menar jag precis samma som du Perla. Att jag bara kan vara och ändra mina tankar om reaktioner uppstår, vilket gör att jag inte blir dränerad av någon.

Samma tanke men olika ord ;-)

Perla
0

Jag förstår som sagt hur ni menar men jag tycker att det ibland är intressant att dra ut vissa tankegångar och föreställningar till sin spets.

[Dandelion1000]
0

Det finns bara människor som väljer att leva som en vampyr. Sj lever jag på det sättet. :D

GitteL
0

#36 Ja det är mycket intressant att dra ut vissa tankegångar till sin spets. ;-) Det är därför jag också älskar att ställa luriga frågor.

GitteL
0

#37 Du skriver att du väljer att leva som en vampyr. Vad innebär det?

Hur lever du då?

Gahella
0

Ja det är bra att dra ut saker till sin spets, det får igång både tanke och känslor.Och det är devis jag också har i mitt huvud: Din största fiende är din störst vän.

Men "fienden" byter ju ibland skepnad, ju mer sidor jag finner i mig själv. Och för mig handlar det om att göra det omedvetna mer medvetet i mig själv. När jag ställs inför olika reaktioner, hur reagerar jag, vad får jag för känslor, vad väcker det här i mig. Det här att jag nu dragit mig undan, har väckt känslor av övergivenhet, att inte vara så delaktig i det sociala. Jag har tidigare varit en mycket uttåriktad, aktiv människa, att få vara duktig och behövd har varit mitt livselixir. Men nu omprövar jag så mycket av min gamla personlighet så att det ibland känns som jag "faller" i 1000 bitar, för att nu bygga vidare på nyupptäckta sidor i mig själv.

Perla
0

Det låter som att du har tagit på dig en rejäl utmaning. :)

Gahella
0

Ja, men på samma gång en sån stark befrielsekänsla. Att göra upp med sidor som inte ger eller gagnar mig längre. Och att ha denna och andra sajter har/är jätteviktiga för mig nu. För när jag trampar i något omedvetet eller obearbetat, kan jag i lugn och ro granska mig själv och de andra, hur vi och vad vi triggar mig/varandra i.

Perla
0

Det är en enormt stark befrielse att lyckas frigöra bunden energi. Har man en gång löst upp den energi som finns bunden i det undermedvetna så kommer man inte att triggas av samma saker igen. Och jag håller med dig om att forum kan fungera som en riktig guldgruva när man jobbar med självkännedom.

Gahella
0

Ja, det är en guldgruva. Och ni sajtvärdar är guld värda, för det är ett jobb minsann. För här stötåblöts ju allt, från högt till lågt och från alla perspektiv, minst sagt.

Ja, det är mycket utvecklande om man vill gå ur sina egna "kretssystem". Ibland mycket tufft för egot/rädslan, ibland så skönt när någon/något får mig att andas ny frisk luft med nya perspektiv, som klargör något som varit dolt för mig tidigare.

Så varmt tack sajtvärdar och ni andra, som får mig att tänka/ känna efter, bortom mina egna begränsningar.

[Dandelion1000]
0

Här har ni en snabb förklaring av en svensk vampy ;D..

Hoppas ni förstår lite.. Fråga gärna..

**

Svenska vampyrer (människor):

**Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr.
De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin.

I Sverige har vi två olika vampyrsekten, Deadwalk och Nigthwalk. De två olika sekterna har olika traditioner och bestämelser. Alla vampyrer behöver energi men det finns två olika energier. Den mörka energin tillhör Deadwalk och den svarta energin tillhör Nightwalk.

**

Deadwalk:

I Deadwalk är den mörka enegrin viktigast. I Deadwalk får du energi av tystnad och blod. Det kan låte allvarligt när man nämner blod, men det som menas med det e att få se, känna o smaka blod. De e det som får Deadwalkers att leva ett "normalt" liv. Det är som en basgrej i deras liv. Att få dela med sig av blod o tysnad, och få ta del av det.

Nightwalk:

**

Inom nightwalk andvänder man svart energi. Den svarta enegin får du utav människor När du får övertag över dem och så får du energi av dess känslor. Även så får du energi utav blod. Helst blod från Deadwalkers. I Nightwalk andvänder man knappt sektens blod, utan blodet tillhör ofta andra människor. Alltingen sånna som förstår oss vampyrer, eller dom som vill ge oss energi. Du känner energin mentalt i hela kroppen. Och Nightwalkers vill helst smaka på blodet.

GitteL
0

#44 Tack Gahella, vi gör det med glädje och jag ser också hur jag utvecklas här tillsammans med er alla. Det är en nåd när vi kan känna känslan och var den egentligen kommer ifrån när det är eller blir obehagligt.

#45 Oj då, jag har ej svarat dig än. Inte alls bra när det var jag som frågade dig om just detta. Ok jag ser hur du menar nu, låter ju väldigt unikt att leva så. Förvånad

En fråga har jag. Gillar du blod och hur började detta?

Mycket skall jag lära innan jag dör. Glad

LeTigre
0

#45 Att smaka andras blod är ju som att ha oskyddat sex. Jag hoppas ni har något system för att testa blodet och er själva regelbundet :/

[Dandelion1000]
0

#46, Jag e inte så beroende efter blod. ´Men får man chansen om att få ta emot några droppar blod så säger man inte nej.

#45, nja, du måste få någon annans blod i ditt blod för att du ska bli smittad. Och så länge vi känner/smakar på det så är det ingen fara. Men, de flest som tar emot mycket blod (nightwalk) vill att den personen som skänker är frisk och så.

mariaef
0

#48 Exempelvis HIV-virus och Hepatit C finns i kroppsvätskor, t.ex blodet, och smittar dig via slemhinnorna i munnen. Det räcker med EN droppe.

LeTigre
0

#49 ja precis, det kan också tas upp via slemhinnorna i ögat, tex om det skvätter en droppa eller om du hanterat smittat blod med händerna och kliar dig i ögat tex.

Blodet är den kroppsvätska det är lättast att bli smittad från, mycket lättare än saliv eller könsvätskor.  

#48 bra att ni vill att personen ska vara frisk! Hur ser ni till att det är så?