Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: kommunikation
Läst 1292 ggr
[BigMama]
0

Tala är silver-skriva är guld

Slänger ut en nyfiken fundering innan jag drar iväg i vardagens bestyr:

Jag tycker att det är lättare att uttrycka sig i skrift även om det bäddar för en hel del missförstånd då man kan missa t ex ironi eller "glimten i ögat"m.m. Är inte speciellt pratsam av mig i verkliga livet. tvärtom.

Hur är det med er andra aktiva forumister? Pratar ni vitt och brett, diskuterar och framförallt lika bra som ni skriver? Många av er är strålande på att förklara, komma med bra råd, nya vinklar, och fler skriver så bra det jag själv ofta skulle vilja uttrycka, men inte riktigt får till…..

Ha en bra dag!

BM

Gronstedt
0

Jag snackar inte mycket till vardags, skriver till exempel hellre en "uppsats" att ta med och ge doktorn än att försöka berätta vad jag har för problem när jag väl sitter där.

GitteL
0

Jag är mer verbal IRL än jag är här. Det är nog som 2 olika människor, sedan har jag ett kroppspråk som pratar för sig själv. ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Vargnatt-]
0

Jag är bättre på att uttrycka mig i skrift än tal, är en väldigt tystlåten person irl. Vilket kan vara lite jobbigt ibland, folk kan ju uppfatta mig som kylig och så, men det stämmer inte, jag är bara blyg och tystlåten.

pson
0

Jag är nog egentligen inte den ultimata forum-diskutören ( eller vad man kan kalla det   ;-) ) eftersom jag ofta läser något, och sedan så kan jag tänka vidare under dagen och ibland vara nöjd med ett svar innan det är helt färdigpratat…och glömmer svara..hahah..men det är inte med vilje jag låter bli att svara…

Jag tycker jag har en ganska jämn fördelning på hur jag utrycker mig IRL och som jag gör i skrift…  =)

[BigMama]
0

#1 Jag skriver nog också hellre en uppsats! När jag ska ringa riktigt jobbiga telefonsamtal, skriver jag upp det jag ska säga..

Men jag börjar bli bättre på att tala för mig. Speciellt om det handlar om sådant jag är riktigt intresserad av, då pladdrar jag så mycket att jag får ångest efteråt.

[Vintersaga]
0

Jag är nog bägge delarna tycker jag - pratar mycket under dagarna och gör det lika mycket här på nätet. Jag försöker alltid att bemöda mig om att beskriva saker så att andra ska förstå - vilket gör att när det kommer till besvärliga ämnen så vill jag nog skriva, så att jag får fundera på vad jag ska skriva så att det blir korrekt (så som jag vill ha det).

Ijin
0

Jag är väl som jag är.. Men det får någon annan kommentera^^

AnneN
0

Visst kan jag diskutera och prata en hel del irl men jag har fortfarande mkt lättare att uttrycka mig i skrift

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ijin
0

#8 jag är nog motsatsen..