Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: drömmar-drömtydning
Läst 1715 ggr
[BigMama]
0

Ravin i drömmen

Fick för en tid sedan en tolkning av en dröm där jag nästan faller ner från en bro, men lyckas ta mig upp.

Häromnatten drömde jag en liknande dröm där jag försöker hoppa över från ena sidan av en djup ravin till den andra. Det är en sandravin, så när jag gör mitt försök, lyckas jag inte riktigt men får tag i sandkanten som vittrar under mina fingrar. Klarar mig medhjälp av min man som fångar upp mig i sista sekund…

Kommer han att rädda mig från något?

AnneN
0

Ska börja med att jag inte vet ett dugg om drömtydning, men min spontana tolkning är:

Du har något svårt du behöver göra, du kommer att klara dej nästan hela vägen själv men i slutet behöver du hjälp och får denna hjälp av din man.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Perla
0

Drömmen visar att du litar på att din man ska ordna upp det som du själv upplever att du inte klarar av.

[Mariann]
0

Så skulle inte jag tolkat det om jag hade haft drömmen…

Jag hade tolkat det som att jag föröker hoppa över "avgrunden" för att inte falla i, jag fixar nästan att hoppa över till tryggheten (själen, tryggheten, ljuset mm) men den som kommer att hjälpa mig är min maskulina sida, som får dra upp dig (den feminina?).

Kanske det ska tolkas som att din maskulina sida, dvs handlingskraften, ev att gå mer rakt fram och inte i kringelikrokar, inte vela… ska hjälpa dig…

Vet inte om du bara ska bestämma dig för en sak och stå fast vid det… göra ett val med handlingskraft o beslutsamhet…

vad vet jag… men är den återkommande är det en viktig sak du ska komma på!

GitteL
0

Det känns som du vill ta ett steg ut till att göra något utöver din trygghets zon. Eftersom du ej vet och känner till den nya trygghets zonen så finns det en klippa du alltid har vid din sida när rädslan dyker upp. Din man.

Jag tror också på det Mariann skriver om att bestämma dig. Du vill något men vågar ej tappa fotfästet.

Hur har du själv tolkat din dröm BM??

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

ikna
1

Jag tror också att det handlar om att du behöver använda dig av din manliga sida, när du tar "språnget".

[BigMama]
0

#4 Jag tolkar det som att jag är ute och irrar, vet inte riktigt vilken riktning jag ska gå, och att jag söker och söker, och gräver ner mig.. Men att det till slut blir min man som till slut säger åt mig att ta mig samman.

#5 Och hur var det med manligt/kvinnligt, vad är manligt? Handlingskraft?

I övrigt tycker jag att alla era tolkningar stämmer på sätt och vis. SKulle kunna vara möjliga. Kanske mest det här med trygghet, för det är så himla viktigt för mig! Speciellt nu när jag är ofrivilligt utkastad från tryggheten i att ha en fast anställning.

Puss på er!