Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 1323 ggr
[Vargnatt-]
0

Drömhjälp?

Drömde en underlig dröm i natt som jag undrar om någon kan hjälpa mig med?

Jag var här hemma i matrummet, men det låg mellan 5-6 ormar av olika slag på golvet. Vet att jag blev jätterädd i drömmen och sen försökte jag slå ihjäl dom men vaknade innan jag lyckades.

Jag har för mig att ormar ska betyda  något speciellt men kan inte komma på vad.

ikna
0
[Vargnatt-]
0

Jag har inget emot ormar, tycker de är vackra djur

ikna
0

Om du skulle förklara för en utomjording vad en orm är, hur skulle du då beskriva den?

Du är rädd i drömmen, men det är du alltså inte i verkligheten?

[Vargnatt-]
0

Ett krälande djur, finns endel som är giftiga, endel som inte är det..Så skulle jag väl förklara det.

Ja jag var rädd i drömmen och hade panik, försökte med panik slå ihjäl dom. Men i verkligheten är jag inte rädd för ormar.

ikna
0

Har du svårt att varva ner, koppla av, ta det lugnt? Drömmen verkar tyda på det.

Gahella
0

Symboliskt står ju ormar för helande, ömsa skinn, kundalinin= utvecklandet av våra högre förmågor, sexulitet, kunskap. Ja det var lite vad jag kunde komma på. Lycka till…

Perla
0

Jag tolkar drömmen så är det något i ditt vardagliga liv (som du normalt inte känner någon oro/rädsla över) som du just nu kan uppleva obehag omkring. Vad detta skulle kunna vara är det bara du själv som vet.

[Vargnatt-]
0

#5 Ja det har jag ibland

#7 Hm, inget jag kan komma på som skulle kunna orsaka det..Men ska fundera

Perla
0

Våra drömmar är meddelanden från vårt undermedvetna så ge inte upp om du inte hittar något på en gång. Att du ibland har svårt för att koppla av och ta det lugnt kan vara en ledtråd.