Gråt dej vacker Gråt dej Stark
Gråt dej vacker Gråt dej Stark
Du Är vacker så som du Är med alla dina Kännslor
Av alla mina Känslor som finns inom mej i en härlig underbar kompott för av de känslor vi har och att vi känner så vet man att man har liv och i mej så finns också gråt, frustration ilska, att få vara Ledsen, att få vara arg
att få vara frustrerad är också en del i dej och i mej och man får visa att man är ledsen att det inte gör något att det är helt naturlig för alla, , genom din gråt kan du släppa mycket, att tillåta dej att gråta, kan du läka, ju mer man stänger in sin gråt så tillför man mera smärta till sig själv, visst du kan gråta inför andra
med andra , men om du får gråta själv utan tröst så samtidigt så ser man att utan den trösten när man är ledsen så är det ingen som hinndrar dej att gråta genom att ge dej den tryggheten för helt plötsligt så står du där starkare och starkare med vetskapen att du kan …. Ja visst jag kan, jag kan klara detta själv, tänk vad jag är underbar och helt fantastisk att kunna hantera detta själv och genast står du där med lycka och glädje
Känslan är jobbig och det är skönt ibland att ha någon där som visar . Och säjer . Hej du jag bryr mej om dej . du är min vän… Du är faktiskt underbar att du finns här att du vågar gråta med mej, tillsammans med mej
Genom din gråt så renar du ditt tempel din kropp du får ny energi du får ny ork, något gammalt transformeras bort och något nytt Kommer in
Så mycket Känslor som finns där de är som tankar, och genom våra tankar så skapar vi känslor och genom känslor så skapar vi tankar

Jag börjar att nynna på denna låt med nanne grönvald Håll om mej
Jag önskar att jag kunde gråta ordentligt lättare ibland, men oftast stänger jag bara in det.
Än en gång visar du på att du har en enorm kontakt med din feminina sida och vågar öppna hjärtat och göra dig sårbar. Det är en styrka som du har Kalle.
Ser du din egen storhet???
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Otroligt BEFRIANDE att gråta! Gjorde det häromdagen och vet ni, det lättar!
Tycker faktiskt om att titta på vackra känslosamma kärleksfilmer bara för att få gråta ut ibland. Då passar man liksom på att tömma allt som finns där med detsamma! Ett tips till dig Vargnatt kanske?
Det var länge sen jag fällde några tårar - i måndags på min väns begravning. Det är underbart att gråta och jag tycker som BM att det är härligt att titta på känslosamma filmer :-)
Men som medium får jag också många tillfällen att bli känslosam, när jag tar in kontakter som berör mottagaren i publiken! Då vill det till att jag kan behärska känslorna så att jag kan vara kanalen för kontakten dem emellan :-)
#6 Apropå medium och behärska gråten så såg jag på Det okända igår och Jörgen satt och grät öppet när han kanaliserade. Jag tyckte det var så fint gjort.
Det är så läkande att tjuta och så svårt att göra det inför publik också. Men hur bra är det egentligen att hålla inne med vår ledsamhet? Det finns så mycket stresshormoner i tårar och de behöver komma UT.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
#7 - Man kan se det ur två perspektiv. Jag tycker det är väldigt starkt gjort att våga gråta inför en kamera (fast jag vet att Jörgen just är dramatiskt skolad). Men samtidigt blir jag en sämre kanal för den andliga kontakten när jag börjar gråta mitt i, enligt vad jag lärt mig från mediala lärare.
Men jag håller helt med om att vi behöver gråta - det är så befriande för de instängda känslor vi har ibland :-)
Själv har jag fått förmånen att kunna skriva musik och genom den har jag uttryckt massor av känslor av ledsamhet och inbundenhet - och det är säkert därför som jag idag är väldigt öppen, glad och har lätt (relativt sett) för att uttrycka vad jag känner!