Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 1911 ggr
GitteL
0

Behöver er hjälp!!

Hej goa medlemmar för att ni är så öppna och ger så mycket stöd och insikter både till mig samt andra.

Inom kort skall jag ha en föreläsning och min fråga till er är vad är det på denna sida som gjort att ni fått Aha upplevelser och insikter om er själva?

Tacksam för alla svar.

Varma goa hälsningar , Gitte

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ina123
0

Hjälper dig gärna, måste bara tänka igenom lite hur jag ska formulera mig, återkommer sen :)

Happyspirit
0

De flesta insikter och Aha upplevelser jag fått är under samtal med goda vänner faktiskt. Och en del böcker också. Också när det har hänt jobbiga saker och jag börjat fundera över vad det är jag behöver se och lära mig av dem.Skrattande

Hoppfull
0

Ska oxå fundera lite och formulera mig bra och tydligt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
0

Förresten, vad ska föreläsningen handla om?

Ina123
0

Det som fick mig intresserad från början var alla bra artiklar som finns här. Sedan du Gitte som är en mycket varm och välkomnande person.

Du visar att du finns här för oss men skriver oss inte på näsan hur vi ska agera för att lösa våra problem. Du vet att svaren oftast finns inom oss själva, du hjälper oss på traven med att hitta dom med dina kloka formuleringar.

Det betyder också väldigt mycket att du haft det tufft själv, annars har jag svårt att tro att det skulle kännas så trovärdigt som det gör nu.

Sist men inte minst, alla meddlemmar här! Alla har  nånting att bidra med. Jag får se saker och ting ur någon annans perspektiv -  nya infallsvinklar,  känner igen mig i många av de andra medlemmarnas upplevelser, jag kanske kan vara till hjälp för någon annan och jag känner att guuud va skönt, jag är inte ensam om det här beteendet eller det jag varit med om!

Grattis till en toppensida Gitte!

Kram

GitteL
0

#4 Jag skall föreläsa om personlig utveckling och lite vad coaching innebär. Viktigt för mig är att få reda på hur jag bäst kan få andra att känna igen sig själva med Aha upplevelser samt att reflektera.

#5 Så härligt inlägg, blev varm när jag läste det och det är glädjande för mig att se hur du tänker och känner.

Detta var bra hjälp till mig att jag då kan ta lite olika artiklar och göra en helhet av det. Kanske lite ur mitt liv så att de kan se att det finns hopp ;-)

Tack Ina du är go som gav och det kändes verkligen kärlek.

Happyspirit
0

Jaha, jag läste igen. Aha upplevelser från denna sida stod det ju. Ja, jag är så ny så det har jag inga ännu.

Tuva-Lena
0

Jag tror att precis det Ina skriver om, att du bjuder så mycket på dig själv, gör att vi som är inne på sajten inte känner oss "konstiga" eller avvikande på nåt sätt.

Ofta upplever man dessa coacher - vilket ord förresten - som besserwissrar som "vet mer" om livet än vi andra. Det får en att vända ryggen åt allt vad coaching heter. Det är nånting "klämkäckt" och överdrivet positivt som inte förekommer i verkliga livet.

Men du närmar dig oss genom genom att också våga visa dina svagheter, och just därför blir du mer trovärdig. Jag tror att du själv är den bästa reklampelaren för vad coaching/personlig utveckling står för! Du är helt enkelt en naturbegåvning! Glad…med hjärtat på rätta stället.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Nu har jag funderat lite på vad som gjort sajten intressant för mig. Det är mixen av att du beskriver din egen bakgrund och dina vägar bort från destruktivitet MEN även att det varit svårt och jobbigt, att även du visar upp att du är mänsklig och inte behärskar allt ännu. Håller med Inga-Lena, när man själv står precis i början av sin resa så blir man inte direkt hjälpt av att någon först berättar en vedervärdig historia och sedan glatt talar om hur lätt man löser sina problem. Det är så viktigt för publiken att kunna identifiera sig med det som sägs och då måste även det svåra arbetet och bakslagen få utrymme. Även jag slås ofta av coachers extrema glättighet och hur livet är en ständig dans på rosor, allt går att lösa om man bara tänker rätt… själv sitter man fast i ett gytter av problem och vet inte ens vart man ska börja… Så balans tror jag är avgörande, med lite självironi och så att bjuda på sig själv…

GitteL
0

#7 Ja men det är ok att svara när det känns ok ;-)

#8 Tack goa du, det kändes äkta och det är härligt för mig att du  uppfattar mig som en naturbegåvning för PU;-) Dessutom här på nätet.

#9 Tack Hoppfull, för ditt ärliga inlägg. Jag hoppas inte att folket kommer att uppfatta mig som att jag vet bäst för det vet jag inte. Egentligen vet jag inte ett "skit". Alla tolkar ändå på sitt sätt ;-) Menar inte dig utan ALLA.

Summerar, jag kommer ta artiklar ifrån denna sida, om mitt liv och jag kommer göra en liten sketch hur det är att sätta upp mål t.ex med självkänslan. En handlingsplan och syrran skall vara min klient som inte pallar göra sina uppgifter. Tror det kan bli rätt roligt med humor i det hela.

Tack än en gång för underbara texter. Kram på er allihop.

Hoppfull
0

Det kommer att gå lysande Gitte!!! :) No doubt!!

GitteL
0

#11 Tack goa du. Oskyldig

[BigMama]
0

Humor är viktigt, nervositeten lättar och stämningen höjs. Vi har kollat på en dvd med Kjell Enhager på skolan och kombinationen humor + aha-upplevelser är oslagbar!!

Kjell hade ett knep innan han gick in i o föreläste; han såg framför sig hur publiken stod upp och klappade händerna med ett brett leende i ansiktet efter föreläsningens slut! Nervositeten botade han med att plocka fram en bild av hans 2-årige son som kom springades spritt språngandes naken med en leksakspistol i varsin näve…

Lycka till och berätta gärna hur det gick!

GitteL
0

#13 HAHA, det var bra tips, skall tänka på det. Jag säger till när jag gjort föreläsningen. Humor är härligt, förlänger livet ;-)

Vad är det för skola du går i nu?

[BigMama]
0

#13 En ett-årig KY, inriktning Handel… Fundersam Vi får se vart det leder - men jättemycket i denna kurs om kommunikation, självkännedom, nästan mer än företagsekonomi och marknadsföring!!!!!! Glad

GitteL
0

#15 AHA, låter värdefullt för kommunikation är det svåraste som finns för vi förstår ju inte på oss själva ibland ;-)

[BigMama]
0

#16 Så sant, så sant..!Flört

peter_stridh
0

Gitte du är ej så dålig du heller……

GitteL
0

Glömde säga att jag hade min föreläsning. Tog in lite av vad ni sa här samt humor med exempel som vi alla mer eller mindre varit i. Nervöst innan ett par dagar men allt släppte dagen då det var dags.

Tack för ert stöd och inlägg, de hjälpte mig verkligen.

Kram

[Vintersaga]
0

#19 - Grattis :-)

Jag är övertygad om att vi själva väljer om det ska gå bra eller mindre bra genom vår attityd - så med en positiv inställning (populärt tema just nu *ler*) till grejen så går det oftast bra!

Vet jag bara vad jag talar om så är det egentligen inga problem. Om jag däremot ska berätta om en förändring som drabbar de jag talar med och jag inte har ordentligt på fötterna så kan det bli tufft…

Återigen - en stor seger över "det okända"!

Kram

CatarinaJ
0

Tips: Hur ett möte med någon inom arbete kansätta igång tankekraften och få en själv att explodera i vad men vill och vad man egentligen vill….

Faith
0

#19 Ja Grattis Gitte till att det gick så bra, vad härligt :)

Ina123
0

Vad roligt Gitte att det gick bra för dig! Men det trodde jag hela tiden det skulle göra :) Kram

GitteL
0

Tack Rikard, Ina och Faith. Det värmde.

#21 Skulle du kunna utveckla detta?

CatarinaJ
0

Jo, jag tänker så här: Att ofta så möts man på en arbetsplats, i korridoren i fika rummet och det blir "småprat" Detta småprat kan leda till sina egna aha-tankar om vad man vill göra (till exempel byta arbetsområde) när den tanken mognat och den sitter i huvudet så går ens tankeverksamhet framåt och då kanske man får ännu en aha-upplevelse; det är kanske inte här jag vill arbeta alls. Så att få fart på varje människas tankar ger personlig utveckling och då kommer aha-upplevelserna.

#24 Är du med? (Jag har inte alltid så lätt att förklara vad jag själv tänker :) ….)

GitteL
0

#25 Nu är jag med dig, då är du som jag. Tänker snabbare än skriften hinner med haha.

Ditt inlägg är en tankeväckare och så kan jag tycka även här på detta forum, jag ser ett inlägg och får en tanke och vips så har jag hittat ngt nytt hos mig själv som jag kanske skall ta och acceptera eller arbeta med.

Detta är ju livets gång, vi lär av alla och så länge vi är här på jorden ;-)