Tankens kraft!!
Efter min erfarenhet inom PU så har jag efter många långa år upptäckt en gåva som handlar just om vad vi tänker och hur vi kan välja att tänka.
Tyckte denna fina artikel var väldigt passande för er som har intresse av hur tankarna påverkar oss. Tack för artikeln.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Vissa säger att om man tränar up tankekraften till en viss nivå, får man telekinesiska krafter…
#1 Kan du utveckla för jag förstår inte vad detta innebär.
#2 Man lyckas fokusera så pass starkt satt man uppfattar allt, och därmed kan man ändra på allt:P
#3 AHA nu förstår jag. Lite som filmen the secret känns det som.
Då håller jag med dig, det är mer på det andliga planet och är energier som vibrerar när vi tänker och känner.
Vi kan ju ta ett exempel med barn eller djur de känner av precis om du menar saker eller inte. En bestämd tanke/känsla föder ett bestämt koppspråk och vice versa ;-)
#4 precis.. undra om det är något man ska sikta på.. nåja, godnatt.. får drömma fiiina drömmar=)
#5 DÄR sa du ngt viktigt. Drömma fina drömmar, när jag har klienter får de visualisera morg o kväll på en fin upplevelse/känsla som de varit med om. Det vi tänkte dagen innan skapar hur dagen blir efteråt.
SÅ från mig till dig Ijin, visualisera så gott det går.
Kramen

Eftersom det är jag som har skrivit artikeln i fråga så kan jag tala om att den ingår i den Temavecka om tankens kraft som jag har hand om och som just nu pågår på det forumet.
Jag tänker ta upp det som vi vanligtvis inte tänker på när vi hör Tankens kraft och alla som får funderingar omkring detta är självklart välkomna att ställa frågor på det eller något annat som ni funderar på under det temat. Jag lovar att svara efter bästa förmåga.
Ett roligt faktum: Om min tankekraft kunde påverka världen skulle världen vara min=)
#8 Om världen var din Ijin, hur skulle du utforma den då? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#9 De skulle du bra allt vilja vet:D? Mindre papper som säger vem man är, det är en sak som är säkert. Mycket mer fri vilja, men mycket mer rak information genom media samt att lagar skulle vara "lättare"… dvs att det inte alltid är lagen som gäller, utan någonting inärheten av den. Så man inte får något kryphål, utan en domare kan alltså döma någon lite utanför, dessutom ska det nog inte va en domare, mer en anonym jury som dömer.