Livsstrategier!!!
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Skön att när man läser det så kunde man redan det.. så otroligt skön tillfredsställande känsla=) tack för den fina länken!
#1 Härligt att läsa att du tycker så. Glädjande.
Den hittade jag idag när jag såg reklam, du skapar dina egna upplevelser.
Så enkelt, så logiskt. Jag undrar om dom människor som skriver de här böckerna lever som dom lär..? Det blir ju ofta "standardfraser" typ; gör så här, men varje livssituation kräver ofta att man anpassar sina strategier. Man får liksom modifiera råden och anpassa dem efter situationen. Så upplever jag det. Sedan utgår man ifrån att omgivningen reagerar enligt ett bestämt mönster, men så är inte heller fallet alla gånger. Det är min erfarenhet.
Men det mesta av de tio råden skriver jag under på!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#3 Enkelt och logiskt, visst är det. Vi lär så länge vi lever och förhoppningsvis vill vi alla leva i glädje och harmoni. Det är vägen dit som är så lärorik tycker jag ;-)
#3: Jag tror inte att det handlar om att leva det i varje sekund. Det viktiga är att veta vad som fungerar. Då kommer man tillbaka till rätt väg även om man kör i diket ibland.
Vi kan inte alltid vara vår egen guide, men vi kan vara någon annans. Då får någon annan vara vår.
Vänliga hälsningar
Niklas

åh, niklas det varså fint skrivet, vad underbart att kunna se det hela på det sättet.